Brandverzekering voor 1 jaar, huurwoning 50m²
-
Ewergreen
Brandverzekering voor 1 jaar, huurwoning 50m²
Binnenkort gaan wij samenwonen, we hebben een klein appartementje gevonden van 50m². We zouden dit appartement huren met een jaarcontract, dus liefst ook een brandverzekering die per jaar genomen/verlengd kan worden.
Waar kan ik best eens gaan luisteren?
Waar kan ik best eens gaan luisteren?
Re: Brandverzekering voor 1 jaar, huurwoning 50m²
kapitaal van een appartement wordt bepaald door de jaarlijkse huur + syndickosten maal 20 te doen. Zo krijgt u het kapitaal 'gebouw'. Kapitaal inhoud bepaalt u zelf.
Ga langs bij een onafhankelijke makelaar en een paar banken. Moeilijk op voorhand te zeggen waar het het goedkoopst zal zijn.
Ga langs bij een onafhankelijke makelaar en een paar banken. Moeilijk op voorhand te zeggen waar het het goedkoopst zal zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Ewergreen
78240 = kapitaal gebouw
Hoe bereken ik kapitaal inhoud? Gewoon de prijs van computer/zetel/bed/kleding/...?
Enig idee hoe de berekening dan verder gaat? Dan heb ik al een idee van de kost.
Hoe bereken ik kapitaal inhoud? Gewoon de prijs van computer/zetel/bed/kleding/...?
Enig idee hoe de berekening dan verder gaat? Dan heb ik al een idee van de kost.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Sommige verzekeraars gebruiken de oppervlakte als leidraad om de waarde van het gebouw te bepalen.
Wat inhoud betreft: gewoon alles optellen.
Als je u bij DVV verzekerd moet je alles in nieuw-waarde optellen, aangezien dit een van de weinige verzekeraars is op de markt die u na een schadegeval vergoedt in nieuw-waarde.
Als je u bij DVV verzekerd moet je alles in nieuw-waarde optellen, aangezien dit een van de weinige verzekeraars is op de markt die u na een schadegeval vergoedt in nieuw-waarde.
Beste Relativity, gelieve mij één maatschappij te geven die in werkelijke waarde vergoedt in brandrelativity schreef: Sommige verzekeraars gebruiken de oppervlakte als leidraad om de waarde van het gebouw te bepalen.
Als leidraad voor een normaal gezin nemen wij meestal 25.000 euro per persoon. U moet rekening houden dat er in nieuwwaarde wordt vergoedt (zie Relativity) + als de brandweer komt blussen, ze alles kapotblussen m.a.w. veel kans dat uw ganse inhoud rijp is voor de vuilbak, ookal is het maar een kleine brand.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Mij hebben ze eens wijsgemaakt dat de meeste verzekeringsmaatschappijen bijvoorbeeld voor een tv van 5 jaar oud, aankoopprijs (nieuw) 2500€, je na een schadegeval (brand) deze niet vergoed zal krijgen aan 2500€ maar wel aan 2500€ - een bepaald percentage per jaar dat ze aftrekken.
Zo zou je bij DVV deze tv dan wel aan 2500€ vergoed zien.
Als ik de bal missla, hebben ze mij indertijd blaaskes wijsgemaakt.
Elektronische apparaten worden idd anders vergoed dan de andere inhoud. De meeste maatschappijen vergoeden dit nu ook zonder aftrek van slijtage. Ik weet uit het hoofd dat Avéro en PNP nog altijd slijtage aftrekken voor apparaten ouder dan 7 of 10 jaar. (Voor pc's zelfs na 3 jaar). Bij AG 5% per jaar.relativity schreef: Mij hebben ze eens wijsgemaakt dat de meeste verzekeringsmaatschappijen bijvoorbeeld voor een tv van 5 jaar oud, aankoopprijs (nieuw) 2500€, je na een schadegeval (brand) deze niet vergoed zal krijgen aan 2500€ maar wel aan 2500€ - een bepaald percentage per jaar dat ze aftrekken.
Maatschappijen zoals Mercator, Allianz, Axa trekken geen slijtage meer af, ookal is uw tv 20 jaar oud :o.
Misschien was DVV verzekeringen hierin pionier :-\
Laatst gewijzigd door nuyttie op 2 november 2009, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.