Brazillie
TIP
Re: Brazillie
zitten zeker nog bedrijven tussen met rek in, Sabesp, Braskem & JBS kunnen volgens mij enkel hoger, correcties in deze zijn koopkansen Brazilie blijft tov Europese of Amerikaanse bedrijven zwaar ondergewaardeerd...CIG & ELP daar hoop ik te rekenen op dividenden van een aantal jaar terug in de toekomst ...CIG is van plan om voor 2 Miljard $ participaties te verkopen die niet tot hun core business behoren om de schuldenlast te verlagen...
Mocht Braskem bvb. een europees bedrijf zijn denk ik dat de notering van vandaag makkelijk 60-80 Euro zou zijn...
20% totale port brasil
20% totale port Rusland
10% Ukraine (heb m'n belang in MHP sa verdubbeld deze week)
25% Polen
10% Turkije
In europa bezit ik eigenlijk enkel volkswagen, italiaanse Post & CTT Correios Portugal.( portugese post)
Mocht Braskem bvb. een europees bedrijf zijn denk ik dat de notering van vandaag makkelijk 60-80 Euro zou zijn...
20% totale port brasil
20% totale port Rusland
10% Ukraine (heb m'n belang in MHP sa verdubbeld deze week)
25% Polen
10% Turkije
In europa bezit ik eigenlijk enkel volkswagen, italiaanse Post & CTT Correios Portugal.( portugese post)
winst genomen op al mn participaties in Brazilie de voorbije weken...
enkeling Braskem BAK blijf ik houden voor de lange termijn,
heel mn portfolio is geshuffled sinds een paar weken, HODL cash is mn mojo op dit moment...
en bitcoin to the moon...
enkeling Braskem BAK blijf ik houden voor de lange termijn,
heel mn portfolio is geshuffled sinds een paar weken, HODL cash is mn mojo op dit moment...
en bitcoin to the moon...
Iemand die Cosan in portefeuille heeft van jullie? Lijkt me interessant
Een serieus onontwarbaar kluwen van deelparticipaties en kruisparticipaties. En toen heb ik het opgegeven 

Oh ok dat zegt wel wat! Vond het voornamelijk interessant door hun participatie in Raizen. Een van de grotere bio ethanol producenten in Brazilië.
Heeft wel niks te maken met brazilie,
maar vandaag mn holding in Kernel verdrievoudigd, gebruik gemaakt van de recente correctie om me beter te positioneren in deze.
http://www.kernel.ua/
ook nog mn holding in MHP sa vergroot...nog zoiets dat volgens mij ondergewaardeerd is in de landbouw sector....
maar vandaag mn holding in Kernel verdrievoudigd, gebruik gemaakt van de recente correctie om me beter te positioneren in deze.
http://www.kernel.ua/
ook nog mn holding in MHP sa vergroot...nog zoiets dat volgens mij ondergewaardeerd is in de landbouw sector....
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor deze info; mssch eens een draadje over beginnen ? lijkt boeiend.
De Latijns-Amerikaanse beurzen verliezen zwaar vandaag. Brazilië -3,60%, Mexico -1,20%. Gelukkig heb ik mijn fonds een tijd geleden van de hand gedaan.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ja ik heb dat al sinds jaar en dag; opgepikt in een beleggersblaadje ;-); dacht dat blaadje dat nu de echte TRENDS volgt.
Meer diepe downs dan ups....hoewel nu op winst ben, ik ben blijven kopen hoe diep het ook ging.
Is een ook een energie speler(rietsuiker alcohol om kevertjes te laten bollen+uitbating benzinestaions); met de hoge olieprijs mogelijks ook daar winst uit te halen.
maar zit inderdaad in een kluwen....zoiets is dikwijls ook verweven met de politiek.
Dat trucje heb ik afgeleerd. Ik kocht bij van een dalend fonds om mijn gemiddelde aankoopkoers naar beneden te krijgen maar het fonds bleef dalen en mijn verlies werd alleen maar groter.
De Bovespa stijgt 4,5%. Is dat door opluchting dat de extreemrechtse presidentskandidaat in de eerste ronde nog niet heeft gewonnen?
Of juist omdat het bijna zeker is dat hij in de volgende ronde zal winnen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nee, omgekeerd: opluchting omdat hij zou winnen.
Hij heeft zich ter elfder ure nog bekeerd tot een (ultra)liberale, bijna Tatcheriaanse economische visie. Tot voor het begin van zijn campagne was hij nog een standaard Latijns-Amerikaanse conservatief die dacht dat de staat en het leger beter alles zouden bestieren, maar dat is iedereen blijkbaar vergeten.
Daardoor is de markt opgelucht met zijn nu bijzonder waarschijnlijke overwinning. De economische problemen van Brazilië zijn immers vooral van linkse origine (een ontsporende begroting, extreme bureaucratische rompslomp en vooral een totaal onhoudbaar pensioenstelsel).
De modale Braziliaan zal weinig te winnen hebben bij een kandidaat die openlijk zegt een militaire dictatuur na te streven, maar voor de belegger is hij waarschijnlijk de beste keuze - veronderstellende dat zijn bekering gemeend is en geen campagnestunt is natuurlijk. Altijd een lastige vraag bij populisten. Op lange termijn is zijn visie op pakweg land- en natuurbeheer ook nefast voor een economie die altijd in aanzienlijke mate afhankelijk zal zijn van het succes van land- en bosbouw.