Brexit - Britse pond
TIP
Re: Brexit - Britse pond
En hier vertellen ze net hetzelfde voor de domoren onder ons !dreaZ schreef: ↑25 december 2020, 11:04 Ik verneem van de experten op de radio dat de Britten op bijna alle vlakken hebben moeten inbinden, maar dat Boris het voor zijn eigen volk als een grandioze overwinning zal bestempelen. De domme massa ginds (mijn woorden) zal het slikken als zoete koek maar hun ogen zullen nog wel opengaan.
Aan die kant van het Kanaal zeggen de plaatselijke experten, in hun geval de populaire pers, precies hetzelfde: die van het vasteland hebben lang dwarsgelegen maar zijn uiteindelijk toch moeten ingaan op onze eisen. Natuurlijk stellen ze het voor alsof de EG alles heeft binnengehaald. Haha!
Ik vraag mij dus af ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zouden de lange files voor de covidvariant als voorproefje op de Brexit de Britten tot rede hebben gebracht ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De details zijn nog niet gekend maar de winnaars blijkbaar wel. Ook de medailles zijn al uitgereikt. Straf ! MSN op z'n best.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nadat Gwijde Verhoogtax een hoogst rancuneuze tweet de wereld instuurde op de kap van heel wat vrachtwagenbestuurders die vastzaten in het perfide Albion door pestende EU-ambtenaren werd het duidelijk dat de EU een signaal wilde sturen naar andere landen die de moloch willen verlaten.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
gwijde verhoogtax heeft gelijk
Een beetje verduidelijking bij wat de afgelopen week gebeurd is:
https://www.tijd.be/opinie/paleis/palei ... 73935.html
Rik Van Cauwelaert:
'Helaas zitten niet alleen de Britten op de blaren. Ook de continentale exporteurs betalen het gelag, om nog te zwijgen van de duizenden truckers die de afgelopen dagen langs weerszijden van het Kanaal stonden te wachten omdat de Fransen met al te opvallende ijver hun douaneposten dicht hielden. Dat laatste gebeurde tot grote ergernis van de Duitsers. Het Verenigd Koninkrijk haalt 64 procent van zijn halffabricaten uit Europa, 12 procent daarvan uit Duitsland. Het kon niet de bedoeling zijn die leveranciers te laten boeten.'
De Sansculotten zouden de Tommies dus met plezier de nek omwringen, zodat zijzelf als enige kernmogendheid Europa onder de duim zouden houden en de Fritzen verder plunderen.
Luns wist wel waarom hij Engeland met alle geweld in de EEG wilde hebben en Charles Van de Walle-De Gaulle waarom hij ze er buiten wou.
https://www.tijd.be/opinie/paleis/palei ... 73935.html
Rik Van Cauwelaert:
'Helaas zitten niet alleen de Britten op de blaren. Ook de continentale exporteurs betalen het gelag, om nog te zwijgen van de duizenden truckers die de afgelopen dagen langs weerszijden van het Kanaal stonden te wachten omdat de Fransen met al te opvallende ijver hun douaneposten dicht hielden. Dat laatste gebeurde tot grote ergernis van de Duitsers. Het Verenigd Koninkrijk haalt 64 procent van zijn halffabricaten uit Europa, 12 procent daarvan uit Duitsland. Het kon niet de bedoeling zijn die leveranciers te laten boeten.'
De Sansculotten zouden de Tommies dus met plezier de nek omwringen, zodat zijzelf als enige kernmogendheid Europa onder de duim zouden houden en de Fritzen verder plunderen.
Luns wist wel waarom hij Engeland met alle geweld in de EEG wilde hebben en Charles Van de Walle-De Gaulle waarom hij ze er buiten wou.
Goed artikel, en bevestiging van mijn mening, vandaar dat ik nogal veel in de UK investeerde.
De UK import is nu groter van de rest van de wereld dan van de de EU ;
The start of 2021 saw a historic realignment of trade in Britain, as UK imports from the rest of the world overtook imports from the European Union for the first time since records began.
The Office for National Statistics (ONS) said on Wednesday that imports of goods from the rest of the world in the first quarter of 2021 were higher than EU imports for the first time since it began collecting data in 1997.
https://uk.finance.yahoo.com/news/uk-eu ... 19485.html
The start of 2021 saw a historic realignment of trade in Britain, as UK imports from the rest of the world overtook imports from the European Union for the first time since records began.
The Office for National Statistics (ONS) said on Wednesday that imports of goods from the rest of the world in the first quarter of 2021 were higher than EU imports for the first time since it began collecting data in 1997.
https://uk.finance.yahoo.com/news/uk-eu ... 19485.html
Ook altijd geweten dat de britten er beter gingen uitkomen.Alleen al het feit dat ze zelf de volle 100% beslissingsrecht hebben over hun centrale bank is een enorme plus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet niet waarom iedereen zoveel kritiek heeft op Boris Johnson.
Hij lost de obesitasepidemie op door voedseltekorten, de klimaatcrisis door brandstoftekorten en het pensioentekort door oude mensen te laten doodgaan. Wat kan hij meer doen ?
Hij lost de obesitasepidemie op door voedseltekorten, de klimaatcrisis door brandstoftekorten en het pensioentekort door oude mensen te laten doodgaan. Wat kan hij meer doen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Britse humor. Daar mag gelukkig nog wel mee gelachen worden. Aan deze kant van het kanaal is men niet meer zo verdraagzaam op dat gebied. 

Ik denk dat de Britten een beetje groen lachen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/30 ... perikelen/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/30 ... perikelen/
Londen, wat een heerlijke stad: lege rekken in de winkels, geen benzine in de tankstations, weinig te eten en te drinken in de horecazaken en als vrouw kun je in het donker niet veilig over straat gaan. Rule, Britannia!
Ik welke wijk ben je laatst geweest, Yaris?
Een vriendin heeft geen problemen in Kensington. Zelfs in de metrostations is het daar veilig. Ik kom er geregeld op bezoek en ervaar geen verslechtering in de onveiligheid.
Een vriendin heeft geen problemen in Kensington. Zelfs in de metrostations is het daar veilig. Ik kom er geregeld op bezoek en ervaar geen verslechtering in de onveiligheid.
Mijn gedachten zijn bij Sarah Everard en Sabina Nessa. Die hebben wel een verslechtering in de onveiligheid ervaren. Maar gelukkig is de politie uw vriend dacht Sarah.