Brita waterfilter
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Brita waterfilter
Zijn er hier gebruikers van de Brita waterfilter?
Ik overweeg zo'n filter aan te schaffen.
Het kost natuurlijk meer of gewoon leidingwater te drinken maar is het water toch niet zuiverder en lekkerder na het filteren?
Vervanging filter blijkbaar iedere 4 weken.
Graag jullie ervaringen/meningen over deze filter.
Eventuele alternatieven ook welkom.
Ik overweeg zo'n filter aan te schaffen.
Het kost natuurlijk meer of gewoon leidingwater te drinken maar is het water toch niet zuiverder en lekkerder na het filteren?
Vervanging filter blijkbaar iedere 4 weken.
Graag jullie ervaringen/meningen over deze filter.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Brita waterfilter
We hebben zo een filter een jaar gebruikt. Nu niet meer omdat we in ons nieuwe huis een vaste filter hebben. Brita haalt de chloor uit het water, maar meer ook niet, voor zover ik het begrijp. Dat is althans wat een actieve koolfilter doet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij gebruikten een Brita waterfilter vooral om de kalk uit het water te halen. Koffie of thee zetten met ongefilterd leidingwater was hier niet heel smakelijk vanwege de 'kalkogen' die op de koffie/thee dreven.
De Brita haalt die kalk er heel effectief uit. Maar de filters zijn niet goedkoop.
Enkele jaren geleden hebben we een vaste waterontkalker laten plaatsen. Hadden we veel vroeger moeten doen...
De Brita haalt die kalk er heel effectief uit. Maar de filters zijn niet goedkoop.
Enkele jaren geleden hebben we een vaste waterontkalker laten plaatsen. Hadden we veel vroeger moeten doen...
http://www.test-aankoop.be/huishoudelek ... aar-de-zee
Test aankoop heeft ze getest in 2008 en was er toen geen voorstander van. Als ik het me goed herinner had het wel de insteek : is dat water gezonder om te drinken..
Test aankoop heeft ze getest in 2008 en was er toen geen voorstander van. Als ik het me goed herinner had het wel de insteek : is dat water gezonder om te drinken..
onze huisarts beweert dat de britta filter ook mineralen uit het water haalt. er komen patienten op consultatie met een of ander mineraal tekort. bij navraag blijken ze soms een britta filter te gebruiken. de huisarts beweert dat er een causaal verband is.
En over wat voor patiënten gaat dat? Mensen met anorexia? Met nierafwijkingen? Je moet toch al drastisch afwijken van het dieetpatroon voorgeschreven door de Hoge Gezondheidsraad om als gezond persoon van gelijk welk mineraal tekort te hebben, ongeacht welk water je drinkt.yvesds schreef:onze huisarts beweert dat de britta filter ook mineralen uit het water haalt. er komen patienten op consultatie met een of ander mineraal tekort. bij navraag blijken ze soms een britta filter te gebruiken. de huisarts beweert dat er een causaal verband is.
En een huisarts die beweert een causaal verband tussen gelijk wat te kunnen afleiden uit de zeer kleine steekproef van mensen die bij hem over de vloer komen is, euhm, zijn opleiding vergeten.
Filters zoals Brita zijn al lang op de markt, in heel wat landen. Ze zijn getest door overheden, door keuringsinstanties zoals NSF en door consumentenorganisaties. De conclusies zijn steevast zowat hetzelfde: ze maken je water niet speciaal meer of minder gezond, maar beïnvloeden de smaak wel. Of je dat het geld waard vindt, moet je zelf weten. Ik vond het de moeite in de woning waar ik opgegroeid ben (met uitzonderlijk hard water en een verouderde lokale waterzuivering), maar waar ik nu woon heb ik er totaal geen behoefte aan.
Zou het niet veel voordeliger en makkelijker zijn om onder je aanrecht een vaste koolfilter te installeren?

Enkel de rechtse op deze afbeelding dus.
Monteer er ook een kraantje voor zodat je het makkelijk kan onderhouden, en de vervangfilters kan je wellicht in grote hoeveelheden kopen.

Enkel de rechtse op deze afbeelding dus.
Monteer er ook een kraantje voor zodat je het makkelijk kan onderhouden, en de vervangfilters kan je wellicht in grote hoeveelheden kopen.
70% aandelen, 18% obligaties, 12% cash
Re: RE: Re: Brita waterfilter
Zonder een oordeel te doen over of hij gelijk heeft of niet, maar wat die arts zegt is totaal onwetenschappelijk. Je kan het zelfs niet classificeren onder een case control studie, tenzij hij ook aan gezonde mensen gaat vragen of ze een waterfilter gebruiken.yvesds schreef:onze huisarts beweert dat de britta filter ook mineralen uit het water haalt. er komen patienten op consultatie met een of ander mineraal tekort. bij navraag blijken ze soms een britta filter te gebruiken. de huisarts beweert dat er een causaal verband is.
Om daaruit een causaal verband te gaan afleiden is vragen om mensen te doen twijfelen aan je beroepsernst.
- XaindSleenA
- Newbie

- Contacteer:
Ik gebruik deze filters sinds het bekijken van de documentaire 'Bottled Life', waarin je kan zien hoe Nestlé slapend rijk wordt door bronwater te 'stelen' en het te bottelen.Brugse Leeuw schreef: ↑3 april 2017, 16:36 Zijn er hier gebruikers van de Brita waterfilter?
Hetzelfde bronwater overigens waarmee lokale mensen hun WC doorspoelen, zo blijkt uit de documentaire.
Enfin, ik vind het gefilterde water overheerlijk en ben helemaal overtuigd van de voordelen ervan.
- Geen gesleur meer met glazen flessen.
- In geval van PET flessen: aanzienlijk minder PMD zakken.
- Gebruikte filters worden ingezameld in je lokale Kruidvat winkel en kunnen nagenoeg 100% gerecycleerd worden.
- Thee wordt vele malen lekkerder en je waterkoker kalkt niet meer aan.
- Bespaart je honderden euro's per jaar, vergeet niet dat mineraalwater van een A-merk al gauw 0,5€ per liter kost.
Maar voor jezelf maar eens de berekening, de kost van de Maxtra-filters weegt hier zelfs niet eens zo zwaar in door.
Deze kan je trouwens het goedkoopst verkrijgen op Amazon.
Er zijn ook andere fabrikanten die goedkopere, onderling uitwisselbare filters aanbieden.
Voorheen dronk ik altijd Spa, mineraalwater dat bekend staat om zijn zeer lage droogrest en daardoor kenmerkende smaak.
Ik geloof dus niet dat het gebruik van een Brita filter een tekort aan mineralen in de hand zou kunnen werken (mits gezonde voeding uiteraard).
Als ik mag uitgaan van de smaak zou ik zeggen dat er meer mineralen in overblijven dan dat er in Spa zitten.