Broker met lage wisselkoersmarge?
TIP
Re: Broker met lage wisselkoersmarge?
Opzeggen ook gratis?
Ik heb het nog niet geprobeerd
maar ik vermoed van wel.

Newbie vraag;
Hoe is de 0,45% wisselkoerskost die Binckbank aanrekent berekent?
Stel ik koop voor 1000 euro dollars, laat ons zeggen dat de huidige wisselkoers mij er 1200 zou moeten geven.
Wat doet binck met deze 0,45%?
Hoe is de 0,45% wisselkoerskost die Binckbank aanrekent berekent?
Stel ik koop voor 1000 euro dollars, laat ons zeggen dat de huidige wisselkoers mij er 1200 zou moeten geven.
Wat doet binck met deze 0,45%?
0,45% op 1000 euro is 4,5 euro die je extra aangerekend krijgt. Bij elke transactie waarbij je munt dient gewisseld te worden. Dit lijkt niet veel maar elk jaar een paar procent van je spaargelf moeten afstaan op deze manier loopt echt wel op na een jaar of tien. :-) Vooral omdat dit pure winst is voor Binck, dit kost hen niets. Het is zo dat banken/brokers zoals Binck hun winst maken, vergelijkbaar met de extravagante kosten die je telecomoperator je aanrekent als je naar het buitenland belt.
Bedankt! Het is dus een kost op de EUROS die je moet opgeven omde benodigde dollars te bekomen.
Lynx vraagt hier 5 USD / 0,5 basispunt op de waarde, afhankelijk wat het hoogst is.
0,00005 x 100 000 EUR = 5 USD.
Je betaalt bij lynx telkens wel de 5 USD aangezien je voor elke transactie zal moeten wisselen naar USD, tenzij je in 1x voor 10K euro bv dollars koopt en dan een tijdje in kleinere schijven gaat handelen.
Moeilijk!
EDIT: DEGIRO doet dit tegen 0,1% automatisch. Handmatig zou je 10 Euro + een % betalen.
Lynx vraagt hier 5 USD / 0,5 basispunt op de waarde, afhankelijk wat het hoogst is.
Je betaalt bij lynx telkens wel de 5 USD aangezien je voor elke transactie zal moeten wisselen naar USD, tenzij je in 1x voor 10K euro bv dollars koopt en dan een tijdje in kleinere schijven gaat handelen.
Moeilijk!
EDIT: DEGIRO doet dit tegen 0,1% automatisch. Handmatig zou je 10 Euro + een % betalen.
1. Klopt. Een extra kost bovenop de normale kosten (de 20 of zoiets euro voor de broker + de halve percent of zoiets voor de overheid).Djordy schreef: 1. Het is dus een kost op de EUROS die je moet opgeven omde benodigde dollars te bekomen.
2. Lynx vraagt hier 5 USD / 0,5 basispunt op de waarde, afhankelijk wat het hoogst is.
3. Je betaalt bij lynx telkens wel de 5 USD aangezien je voor elke transactie zal moeten wisselen naar USD, tenzij je in 1x voor 10K euro bv dollars koopt en dan een tijdje in kleinere schijven gaat handelen.
Moeilijk!
4. EDIT: DEGIRO doet dit tegen 0,1% automatisch. Handmatig zou je 10 Euro + een % betalen.
2. 50 basispunten = 0,5% = 500 EUR op 100 000 EUR
3. Als het om USD gaat kan je wisselkoersmarge vermijden door het geld tussen verkoop en volgende aankoop te laten staan in USD (ipv EUR) op een speciale USD-rekening die vele brokers zoals binck aanbieden. Dis enkel nuttig voor herhaalde transacties in USD.
4. Goed om weten. 0,1% lijkt me fair. Dit is het tarief dat Binck vroeger hanteerde.
2. 0,5 basispunt = 0,00005 weldegelijk denk ik.
Je hebt gelijk, ik had beter moeten lezen wat er stond ;-)
Zeker niet bij DeGiro gaan dan, daar betaal je ook een fee per aandeel voor de Canadezen en Amerikanen. Is anders ook 0,1% wisselkosten. Vanaf je meer dan €12500 wisselt, best gebruik maken van hun manuele transactieplatform, dat is €10+0,02%. Dan zou Lynx interessanter zijn, dat is immers 0,00005 per € met een minimum van $5. In de praktijk val je dus meestal onder dit minimum.Frederikk schreef:Jawadde! Mooi! Jammer genoeg zit ik nogal in Noord-Amerikaanse pennystocks, en daarvoor is Lynx nu net zeer duur.
Suggesties zijn dus nog steeds welkom!
Je zal dus moeten afwegen of de valutawissel opweegt tegen de transactiekosten.
Na 5000 euro aan transacties in USD ben je 5 euro kwijt aan de 0,1% wisselkoersmarge die DEGIRO neemt.
Deze 5 euro komt evereen met de minimum (en eigenlijk het geen dat je altijd zal betalen, tenzij je voor meer dan 100k wisselt, maar dat laat ik even buiten betaling) bij Lynx.
Moest je dus in één keer deze 5000 euro omzetten, en dan een tijdje handelen met deze 5000 euro dan zou je dus ook de 5 USD betalen.
Afwegen tegen de transactiekosten zoals je zegt, per aandelentransactie bij Lynx (ook 5 USD) kan ik er ongeveer 7-9 doen bij DEGIRO (neem 0,50 + 0,004 /aandeel USD).
Dan denk ik, dat DEGIRO altijd goedkoper zal zijn TENZIJ:
- Je bij Lynx niet 5000 euro in 1x wisselt, maar veel grotere bedragen (en dan niet teveel transacties doet @ Lynx)
- Je een big chunk aan euros bij lynx kan wisselen tegen een GUNSTIGE wisselkoers. Bij DEGIRO werk ja naturlijk met de koers van de dag zelf.
Deze 5 euro komt evereen met de minimum (en eigenlijk het geen dat je altijd zal betalen, tenzij je voor meer dan 100k wisselt, maar dat laat ik even buiten betaling) bij Lynx.
Moest je dus in één keer deze 5000 euro omzetten, en dan een tijdje handelen met deze 5000 euro dan zou je dus ook de 5 USD betalen.
Afwegen tegen de transactiekosten zoals je zegt, per aandelentransactie bij Lynx (ook 5 USD) kan ik er ongeveer 7-9 doen bij DEGIRO (neem 0,50 + 0,004 /aandeel USD).
Dan denk ik, dat DEGIRO altijd goedkoper zal zijn TENZIJ:
- Je bij Lynx niet 5000 euro in 1x wisselt, maar veel grotere bedragen (en dan niet teveel transacties doet @ Lynx)
- Je een big chunk aan euros bij lynx kan wisselen tegen een GUNSTIGE wisselkoers. Bij DEGIRO werk ja naturlijk met de koers van de dag zelf.