Brokers account als koppel of apart?
TIP
-
Ruskesplukker
- Newbie

- Contacteer:
Brokers account als koppel of apart?
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier op het forum en meteen mijn eerste onderwerp! Ik start (samen met mijn man waarmee ik ondertussen 16 jaar samen ben en twee kinderen heb) binnenkort met etf beleggen. Nu willen we bij Bolero een brokers account aanmaken maar we stellen ons de vraag wat het verstandigste is (qua scheiding is misschien apart het beste maar daar is allemaal al 'geregeld' via ons trouwstelsel/notaris): een aparte rekening of eentje samen.
Wat bijvoorbeeld bij overlijden (van één van beide of allebei) en successierechten naar de levende partner en/of de kinderen?
Wat als we onze account willen doorgeven aan de kinderen later, hoe kan dit zo fiscaal aantrekkelijk mogelijk?
Weet iemand hoe de wetgeving hieromtrent zit?
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier op het forum en meteen mijn eerste onderwerp! Ik start (samen met mijn man waarmee ik ondertussen 16 jaar samen ben en twee kinderen heb) binnenkort met etf beleggen. Nu willen we bij Bolero een brokers account aanmaken maar we stellen ons de vraag wat het verstandigste is (qua scheiding is misschien apart het beste maar daar is allemaal al 'geregeld' via ons trouwstelsel/notaris): een aparte rekening of eentje samen.
Wat bijvoorbeeld bij overlijden (van één van beide of allebei) en successierechten naar de levende partner en/of de kinderen?
Wat als we onze account willen doorgeven aan de kinderen later, hoe kan dit zo fiscaal aantrekkelijk mogelijk?
Weet iemand hoe de wetgeving hieromtrent zit?
Alvast bedankt!
Re: Brokers account als koppel of apart?
Om de kosten zo laag mogelijk te houden zou ik het op 1 rekening houden.
1x 1000 euro aankopen of 2x 500e euro, scheelt zich toch wel wat kosten.
Hoe is jullie huwelijkscontract?
dan maken 1 of 2 rekeningen niets uit.
Zorgen voor later
Hier kan ik niet directs op zeggen, maar je kan geld schenken aan voordelige tarieven, dus vermoed aandelen / portefeuilles ook zo. Handgiften zijn dan niet mogelijk.
1x 1000 euro aankopen of 2x 500e euro, scheelt zich toch wel wat kosten.
Hoe is jullie huwelijkscontract?
dan maken 1 of 2 rekeningen niets uit.
Zorgen voor later
Hier kan ik niet directs op zeggen, maar je kan geld schenken aan voordelige tarieven, dus vermoed aandelen / portefeuilles ook zo. Handgiften zijn dan niet mogelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Ruskesplukker
- Newbie

- Contacteer:
Re: Brokers account als koppel of apart?
We zouden idd éénmalig willen aankopen om de kosten laag te houden maar ook om al 'slim' te zijn naar later toe. Ben zelf mijn moeder op zeer jonge leeftijd verloren en wil mijn kinderen niet met een enorme berg succesierechten opzadelen als het noodlot toeslaat. Stel je gaat een enorm bedrag investeren, dan betalen zij de succesierechten en dat kan oplopen wellicht? Dan is het een stuk van de aandelen verkopen of zorgen dat er genoeg spaargeld is om dat te dekken wellicht?