Brokers met minste kosten?
TIP
-
- Jr. Member
Re: Brokers met minste kosten?
? Eén bedrag invullen, van je transactieoverzicht, naar je belastingsaangifte is moeilijk?
In de meeste indexen word het gewicht van de individuele aandelen bepaald door de "float-adjusted capitalisation" van het aandeel.
Als de prijs van een aandeel daalt, dan zal de kapitalisatie van het aandeel dalen en automatisch ook het % van het aandeel inde index. Omgekeerd als de aandelenmarkten een bedrijf aantrekkelijk vinden dan zal de prijs van een aandeel stijgen en dan stijgt het % van het aandeel in de index. Dit is wat de laatste jaren gebeurde met Alphabet/Google, Facebook, Tesla, Amazon, ... De index is dus altijd automatisch ge-aligneerd met de belangrijkheid van de bedrijven.
Vele (de belangrijkste) ETFS zijn indexfondsen en volgen de index.
Als de prijs van een aandeel daalt, dan zal de kapitalisatie van het aandeel dalen en automatisch ook het % van het aandeel inde index. Omgekeerd als de aandelenmarkten een bedrijf aantrekkelijk vinden dan zal de prijs van een aandeel stijgen en dan stijgt het % van het aandeel in de index. Dit is wat de laatste jaren gebeurde met Alphabet/Google, Facebook, Tesla, Amazon, ... De index is dus altijd automatisch ge-aligneerd met de belangrijkheid van de bedrijven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ja en die zijn dus aan te kopen. Laat de bevolking maar leiding nemen. Maakt niet uit wat voor karakter de bedrijven hebben je zal altijd opbrengst oogsten.B7H4long schreef: ↑7 november 2017, 10:12 In de meeste indexen word het gewicht van de individuele aandelen bepaald door de "float-adjusted capitalisation" van het aandeel.
Die IDWA lijkt het wel te worden dan. Weet je wat meer over de sterktes en/of valkuilen van deze ETF? En zijn er nog zo'n graag door beleggers gekozen ETF's met dezelfde kenmerken?
Laatst gewijzigd door Crusty op 8 november 2017, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Is de samenstelling van IWDA dan volledig naar wens? Je wilt geen ander(e) producten om ietwat af te wijken van de samenstelling?
Ik meende dat je een voorkeur had voor robotica/groene energie?
Ik meende dat je een voorkeur had voor robotica/groene energie?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ja klopt maar daar begin ik nu nog niet aan.

Misschien binnen een 6 tal maanden voor 1000 euries ofzo in een robotica fonds. Ze zijn er naar het schijnt(maar goed ik zeg schijn+t) erg happig naar in EU.
Vind je handtekening trouwens geinig... what's ten years when you got a lifetime. Twill be mi pot of luck.

Naar mijn begrip ben je dan aan het frauderen.Eloadaintavi schreef: ↑7 november 2017, 10:04? Eén bedrag invullen, van je transactieoverzicht, naar je belastingsaangifte is moeilijk?
De obligatie ETFs die je hebt verkocht moet je denk ik als volgt aangeven:
Following article 19bis of the Belgium Income Tax Code (hereafter “BITC”) the taxable income realized upon disposal (sale, redemption) or upon liquidation consists of the interests and net capital gains/losses on debt claims realized within the fund during the period that the Belgian individual resident investor has held the shares or units (the so-called “delta Belgian TIS”). In case no Belgian TIS figures are available, the taxable amount is equal to the increase in net asset value of the shares or units between acquisition date and disposal date, multiplied by the percentage of assets invested in debt claims. If this percentage is not known, the full capital gain is taxable (the “delta NAV”). According to the Belgian tax authorities (e.g. circular letter of 25 October 2013) the actual capital gain realized is also the maximum taxable amount, also when Belgian TIS figures are available. When the “delta Belgian TIS” is higher than the actual capital gain, the Belgian tax on savings will only be imposed on the latter.
Je doet dus enkel aangifte bij verkoop van aandeel? Tjah.quizzical schreef: ↑7 november 2017, 22:15Naar mijn begrip ben je dan aan het frauderen.Eloadaintavi schreef: ↑7 november 2017, 10:04
? Eén bedrag invullen, van je transactieoverzicht, naar je belastingsaangifte is moeilijk?
De obligatie ETFs die je hebt verkocht moet je denk ik als volgt aangeven:
Following article 19bis of the Belgium Income Tax Code (hereafter “BITC”) the taxable income realized upon disposal (sale, redemption) or upon liquidation consists of the interests and net capital gains/losses on debt claims realized within the fund during the period that the Belgian individual resident investor has held the shares or units (the so-called “delta Belgian TIS”). In case no Belgian TIS figures are available, the taxable amount is equal to the increase in net asset value of the shares or units between acquisition date and disposal date, multiplied by the percentage of assets invested in debt claims. If this percentage is not known, the full capital gain is taxable (the “delta NAV”). According to the Belgian tax authorities (e.g. circular letter of 25 October 2013) the actual capital gain realized is also the maximum taxable amount, also when Belgian TIS figures are available. When the “delta Belgian TIS” is higher than the actual capital gain, the Belgian tax on savings will only be imposed on the latter.
Mag je bv. bij verlies van aandeel A dat aftrekken van winst bij aandeel B?
Dus bv. -300 + 500 = wordt dat dan 200 euro winst die getaxeerd wordt? Want in mijn opinie is handelen in effecten 1 geheel van inkomsten en niet elke individueel. De wet voorschrijft wellicht het laatste of heb ik het juist oorspronkelijk?
Ahja is IWDA.AS de ticker?
Er zijn verschillende belastingen op sparen en beleggen:
- tax op transacties
- RV op ontvangen dividenden en intresten
- tax op meerwaarde van obligatiegedeelte van kapitalisatieaandelen van obligatiefondsen ( en nee indien je verlies lijdt kan je dit niet verrekenen)
referentie: wikifin: belastingen op sparen en beleggen
- tax op transacties
- tax op meerwaarde van obligatiegedeelte van kapitalisatieaandelen van obligatiefondsen ( en nee indien je verlies lijdt kan je dit niet verrekenen)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ja lekker... maar goed als ik dan toch van plan ben 1 etf te kopen en aan te houden voor 30 jaar dan kan het niet dat er verlies is.B7H4long schreef: ↑8 november 2017, 11:34 Er zijn verschillende belastingen op sparen en beleggen:
- tax op transacties
IDWA wat is de juiste ticker eigenlijk voor dit fonds in EUR? En hoe kan ik eventueel valkuilen en sterktes van dit etf leren kennen? Er was hier iemand die hier al in belegde dacht ik? Waar lees jij informatie over deze?
Isin code IE00B4L5Y983 word aangeboden op verschillende beurzen in EUR, er is veel kans dat je via je broker/bank naar de Euronext Beurs in Amsterdam zal gaan.
+ Pagina op Euronext is hier
+ info op Morningstar
+ beter nog info op de ishares site
Bekijk zeker de factsheet en de KIID
Wat info wens je nog meer te weten over IWDA? Als tax-efficient breed-gediversifeerd wereldwijd large-cap lage-kost passief buy&hold aandelen index fonds voor Belgen word IWDA veelal aangeraden , in de verschillende threads op dit forum en andere.
+ info op Morningstar
Wat info wens je nog meer te weten over IWDA? Als tax-efficient breed-gediversifeerd wereldwijd large-cap lage-kost passief buy&hold aandelen index fonds voor Belgen word IWDA veelal aangeraden , in de verschillende threads op dit forum en andere.
Je kan de markt niet timen maar wat zou een goede moment zijn om in te kopen? En drop naar ergens in de 44 bv?B7H4long schreef: ↑8 november 2017, 13:16 Isin code IE00B4L5Y983 word aangeboden op verschillende beurzen in EUR, er is veel kans dat je via je broker/bank naar de Euronext Beurs in Amsterdam zal gaan.
+ info op Morningstar
Beste moment om in te kopen na een drop naar ergens in de 44 bv - > 25 october
Waarom beleg je niet 30-50% morgen op 09/11 en dan de volgende maanden telkens 10% op de 9de van de maand.B7H4long schreef: ↑4 november 2017, 22:06 Er zijn vele manieren om het moment te bepalen om in (en uit) de markt te stappen.
Veel beleggers geloven dat de aandelen markt op lange termijn stijgt. Velen geloven dat de markt niet te voorspellen is. Gebaseerd op deze twee premissen geloven velen dan ook in "Time in market not timing the market."; dwz: Het geld beleggen op het moment dat men het heeft.
Natuurlijk als de markt daalt na een grote investering zal men men zich niet goed voelen.
Daarom is het voor sommige beleggers nuttig om voor grote sommen de belegging toch te spreiden.
Dollar Cost Averaging en Dollar Value Averaging zijn twee manieren van spreiden van beleggingen die veel onderzocht zijn.
Onderzoek heeft aangegeven dat Lump Sum investing in 2/3 van de tijd beter is dan dollar cost averaging.
Google ook eens op "Bob the worst market timer"
Je aankoopprijs zal dan het gemiddelde zijn van deze aankopen. 2/3 kans dat hij hoger zal zijn dan de prijs vandaag. 1/3 kans dat hij lager zal zijn.
Dat kunnen wij jou niet vertellen Crusty,
Minder dan een maand geleden kocht ik hem aan 43.83, 3 maand geleden kocht ik hem aan 42.635. Dat lijken dus goeie momenten te zijn geweest, maar voor hetzelfde geld zakt het morgen naar 38 en dan had ik dus beter gewacht.
"tax op meerwaarde van obligatiegedeelte van kapitalisatieaandelen van obligatiefondsen", misschien verwar ik dingen maar ik meen me vaag iets te herinneren dat het toch niet zo simpel was. Bvb een tracker in obligaties zou bvb €100 aan dividenden hebben ontvangen maar daarvan maar €5 uitkeren. Technisch een distributie-tracker maar zou veronderstel ik toch onderhevig moeten zijn aan de meerwaardetax nee?
Minder dan een maand geleden kocht ik hem aan 43.83, 3 maand geleden kocht ik hem aan 42.635. Dat lijken dus goeie momenten te zijn geweest, maar voor hetzelfde geld zakt het morgen naar 38 en dan had ik dus beter gewacht.
"tax op meerwaarde van obligatiegedeelte van kapitalisatieaandelen van obligatiefondsen", misschien verwar ik dingen maar ik meen me vaag iets te herinneren dat het toch niet zo simpel was. Bvb een tracker in obligaties zou bvb €100 aan dividenden hebben ontvangen maar daarvan maar €5 uitkeren. Technisch een distributie-tracker maar zou veronderstel ik toch onderhevig moeten zijn aan de meerwaardetax nee?
Maar in het geval van IDWA keren ze toch geen dividend uit dus dan moet je toch enkel aangifte doen bij verkoop van het aandeel? Dus 30 jaar later wordt er dan 30% afgehaald?quizzical schreef: ↑8 november 2017, 15:12 Dat kunnen wij jou niet vertellen Crusty,
Ik heb het nog niet helemaal.

@B7H4:
Ik denk dat het gewoon goed is 50% nu te kopen en 50% wanneer de rest van het geld vrijkomt. Medirect heeft een wachttijd.
Ik denk dat het gewoon goed is 50% nu te kopen en 50% wanneer de rest van het geld vrijkomt. Medirect heeft een wachttijd.