Bronbelasting crowdfunding/lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Jurgen1974
- Newbie

- Contacteer:
Bronbelasting crowdfunding/lending
Beste forumleden,
Ik ben nog vrij nieuw in het gebeuren van crowdfunding /lending.
Daarom enkele vraagjes waarop jullie hopelijk het antwoord weten.
Worden er bij de volgende platforms bronbelastingen afgehouden bij het uitbetalen van de verworven rente;
Bondora
Mintos
Fast invest
TFG crowd
De informatie die hieromtrent te vinden is op hun platformen is zeer minimaal en geeft hier niet echt een antwoord op.
Daarom de vraag dat iemand hier weet dat er effectief bronbelasting afgaan of niet.
De volgende regels moet je ook naleven denk...
Verbeter mij indien niet correct...
Je moet de platformen aangeven bij de nationale bank als buitenlandse rekeningen.
Je moet bij het invullen van de personenbelasting de verworven bruto rente aangeven , min de bronbelasting indien deze er is afgehouden. Indien de bronbelasting 20 % zou zijn mag je maximum maar 15 % aftrekken van de bruto rente.
Daarna gaat men 30 % van je rente afromen voor ons arme landje
Je mag de rente 1 keer per jaar aangeven in de personenbelasting en hoeft deze niet in voorafbetaling over te maken
Buitenlandse rente moet je altijd aangeven. Deze kan je niet onder de vrijstelling op de reorende voorheffing onderbrengen
Klopt dit hierboven of zit ik fout?
Bedankt om dit topic even te lezen, en hopelijk een antwoord op mijn vragen te kunnen geven.
Ik ben nog vrij nieuw in het gebeuren van crowdfunding /lending.
Daarom enkele vraagjes waarop jullie hopelijk het antwoord weten.
Worden er bij de volgende platforms bronbelastingen afgehouden bij het uitbetalen van de verworven rente;
Bondora
Mintos
Fast invest
TFG crowd
De informatie die hieromtrent te vinden is op hun platformen is zeer minimaal en geeft hier niet echt een antwoord op.
Daarom de vraag dat iemand hier weet dat er effectief bronbelasting afgaan of niet.
De volgende regels moet je ook naleven denk...
Verbeter mij indien niet correct...
Je moet de platformen aangeven bij de nationale bank als buitenlandse rekeningen.
Je moet bij het invullen van de personenbelasting de verworven bruto rente aangeven , min de bronbelasting indien deze er is afgehouden. Indien de bronbelasting 20 % zou zijn mag je maximum maar 15 % aftrekken van de bruto rente.
Daarna gaat men 30 % van je rente afromen voor ons arme landje
Je mag de rente 1 keer per jaar aangeven in de personenbelasting en hoeft deze niet in voorafbetaling over te maken
Buitenlandse rente moet je altijd aangeven. Deze kan je niet onder de vrijstelling op de reorende voorheffing onderbrengen
Klopt dit hierboven of zit ik fout?
Bedankt om dit topic even te lezen, en hopelijk een antwoord op mijn vragen te kunnen geven.
Re: Bronbelasting crowdfunding/lending
Houden geen bronbelasting in.
Alle verworven rente's dienen in totaal te worden aangegeven.
Deze rekeningen dienen allemaal bij De Nationale Bank worden aangegeven.
1444 - 2444 zijn de code's voor de aangifte.
Dus totaal bedrag ontvangen.
Alle verworven rente's dienen in totaal te worden aangegeven.
Deze rekeningen dienen allemaal bij De Nationale Bank worden aangegeven.
1444 - 2444 zijn de code's voor de aangifte.
Dus totaal bedrag ontvangen.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Jurgen1974
- Newbie

- Contacteer:
Re: Bronbelasting crowdfunding/lending
Van een duidelijk antwoord gesproken.
Dank aan Plantin.
Dank aan Plantin.