bruto - netto oppervlakte
TIP
bruto - netto oppervlakte
Beste
Ik zie (via een makelaar) een betaalbaar nieuwbouw appartement te koop van 99,5 m² , zonder het terras.
Ik vraag de plannen op en ik meet even de verschillende ruimtes ... en kom dan uit op zo'n 86 m² NETTO.
Persoonlijk vind ik dit balanceren op een dunne koord.. ik vind het misleiding van de koper.
Ik stel de makelaar de vraag per mail hoe het nu zit... of ik even een afspraak kan maken om het dossier te bespreken..?
Mijn goesting is eigenlijk al over om hiermee verder te gaan.
Is dit de dag van vandaag gebruikelijk?
Mvg
Eric
Ik zie (via een makelaar) een betaalbaar nieuwbouw appartement te koop van 99,5 m² , zonder het terras.
Ik vraag de plannen op en ik meet even de verschillende ruimtes ... en kom dan uit op zo'n 86 m² NETTO.
Persoonlijk vind ik dit balanceren op een dunne koord.. ik vind het misleiding van de koper.
Ik stel de makelaar de vraag per mail hoe het nu zit... of ik even een afspraak kan maken om het dossier te bespreken..?
Mijn goesting is eigenlijk al over om hiermee verder te gaan.
Is dit de dag van vandaag gebruikelijk?
Mvg
Eric
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: bruto - netto oppervlakte
Is er ook een kelder in het pand? 
Hoeveel oppervlakte bedragen de gemeenschappelijke delen?
Hoeveel oppervlakte bedragen de gemeenschappelijke delen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ze meten met de helft van de buitenmuren er bij en houden geen rekening met binnenmuren die ook een bepaalde dikte hebben natuurlijk. Het is zeer gebruikelijk en ik vind het ook boerenbedrog 
Er is een bepaalde marge waar ze tussen moeten blijven, dus de afmeting op het plan kan in realiteit minder zijn. Je gaat daar weinig aan kunnen doen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ge kunt dan wel zeggen dat ge héél veel isolatie hebt. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Deze verklaring is de juiste.Sebastiaan1985 schreef: ↑26 augustus 2019, 19:43 Ze meten met de helft van de buitenmuren er bij en houden geen rekening met binnenmuren die ook een bepaalde dikte hebben natuurlijk.
Bruto oppervlakte wordt bekomen door te rekenen vanaf het midden van de muren die een ruimte vormen.
Maw: voor een heel appartement is dat dus het appartement ZONDER aftrek van binnenmuren...
Een tiental vierkante meter verlies om tot de netto oppervlakte te komen is vrij standaard voor een doorsnee appartement.
Het gebruik van bruto oppervlaktes is gebruikelijk in de vastgoedsector, omdat:
- Het een beter idee geeft over het gebruikte grondoppervlak voor de woning.
- het dan niet meer uitmaakt of men deftige binnenmuren zet, of gewoon kartonnen wanden.
- het commercieel groter oogt.
Ik zou er mij niet door laten leiden: als het pand u bevalt en de prijs juist zit, maakt het toch niet uit of er nu 99 of 88 vierkante meter in de advertentie staat? ? ? Heel veel mensen die denken te wonen in een appartement van 100 vierkante meter wonen in feite wel OP 100 vierkante meter, maar IN 90 vierkante meter hoor.
Idd zoals hierboven gemeld met binnenmuren en helft buitenmuur. Dat gaat elke project ontwikkelaar zo doen, dus gaat bij elk nieuwbouwappartement zo zijn. Snap dat het moeilijk is om op plan te kopen. Zou dat ook niet kunnen, zelfs niet voor een investering.
Dank voor de verheldering.
Heb voor de aardigheid eens een aantal andere appartementen bekeken en inderdaad....ook hier vlot 10à15 m² verschil tussen bruto en netto.
Heb voor de aardigheid eens een aantal andere appartementen bekeken en inderdaad....ook hier vlot 10à15 m² verschil tussen bruto en netto.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
En om het kadastraal inkomen te berekenen telt qua oppervlakte, de ambtenaar zelfs de volle breedte van de buitenmuur mee. Voor vrijstaande woningen alleszins. Niet helemaal zeker hoe ze het doen bij gemeenschappelijke buitenmuren.