Buitenlandse bronheffing dividend
TIP
Buitenlandse bronheffing dividend
Ik ben van plan te beleggen in Amerikaanse dividend growth aandelen (dividend aristocrats/kings). Veel van deze bedrijven kunnen ook aangekocht worden via een Europese beurs (veelal het Duitse Xetra). De aankoop via Xetra is bij mijn broker goedkoper dan de aankoop op de NYSE. Maar als ik nu een aandeel van een Amerikaans bedrijf koop op Xetra, wordt de bronbelasting op dit dividend dan geheven in Duitsland aan het Duitse tarief (waar ik het aandeel gekocht heb) of in de USA aan het USA tarief (waar het bedrijf zich bevindt)? Is er een handige manier om te zien in welk land deze bronbelasting moet betaald wordt (via ISIN code?)?
Re: Buitenlandse bronheffing dividend
ISINcode is inderdaad bepalend, aangezien dit de landencode bevat waarop de bronheffing gebaseerd is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik treed Belca hier bij, ik kan u echt ongelooflijk hard aanraden om op primaire markten te handelen, het is die paar euro extra echt wel waard. Indien er een liquidity event plaatsvindt is het perfect mogelijk dat de market maker zijn bids intrekt als ge wil verkopen, en vice versa
Ik ga mij morgen eens wat meer inlezen over die spread. Hebben jullie ergens een link/artikel/website waar het een en ander hierover en het probleem dat jullie schetsen in meer detail uitgelegd wordt?
Is dit echt zo'n groot probleem als ik me beperk tot de grote USA bedrijven (met een buy&hold strategie)? Als ik even kijk naar Verizon dan zie ik inderdaad op Xetra een volume dat zo'n 5000x lager ligt dat op NYSE (investing.com). Echter als ik toch koop op Xetra betaal ik €7.5 vs op NYSE $15 + 0.5% wisselkoers (Medirect). Aangezien ik nu ga beginnen met beleggen en een brede portefeuille wil uitbouwen het komende jaar zal ik ongeveer bedragen van €1000 / order (maand) gebruiken om te beleggen, is Xetra dan toch niet beter voor mij?
Is dit echt zo'n groot probleem als ik me beperk tot de grote USA bedrijven (met een buy&hold strategie)? Als ik even kijk naar Verizon dan zie ik inderdaad op Xetra een volume dat zo'n 5000x lager ligt dat op NYSE (investing.com). Echter als ik toch koop op Xetra betaal ik €7.5 vs op NYSE $15 + 0.5% wisselkoers (Medirect). Aangezien ik nu ga beginnen met beleggen en een brede portefeuille wil uitbouwen het komende jaar zal ik ongeveer bedragen van €1000 / order (maand) gebruiken om te beleggen, is Xetra dan toch niet beter voor mij?