Buitenlandse obligaties en bronheffing
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Buitenlandse obligaties en bronheffing
In het verleden heb ik Spaanse en Italiaanse staatsobligaties gekocht.
Op coupondatum was ik onaangenaam verrast dat ik buiten de Belgische RV nog buitenlandse bronheffing moest betalen.
Obligaties beginnende met isin XS en BE zijn vrij van deze bronheffing.
Bij ervaring weet ik dat op de Amerikaanse en Noorse in mijn portefeuille geen bronheffing van toepassing is ,heb ik geluk gehad de juiste te kiezen?
Hoe kan je weten op voorhand of deze belasting al of niet van toepassing is , bv de Duitse ( DE ) ?
Kan je dat per Isin code ergens raadplegen?
Kan je ook ergens per isin code de juiste uitgifteprijs van obligaties vinden ?
Op coupondatum was ik onaangenaam verrast dat ik buiten de Belgische RV nog buitenlandse bronheffing moest betalen.
Obligaties beginnende met isin XS en BE zijn vrij van deze bronheffing.
Bij ervaring weet ik dat op de Amerikaanse en Noorse in mijn portefeuille geen bronheffing van toepassing is ,heb ik geluk gehad de juiste te kiezen?
Hoe kan je weten op voorhand of deze belasting al of niet van toepassing is , bv de Duitse ( DE ) ?
Kan je dat per Isin code ergens raadplegen?
Re: Buitenlandse obligaties en bronheffing
Hier kun je een (mogelijks gedateerde) lijst vinden. https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... obligaties
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... obligaties
Welke broker heeft u dit aangesmeerd?
Edit: Er was er eentje sneller ...
Welke broker heeft u dit aangesmeerd?
Edit: Er was er eentje sneller ...
Bedankt voor de info.
Geen broker heeft mij dit aanbevolen.
Staatsobligaties Spanje , Italië en Ierland aangekocht tijdens de eurocrisis toen bijna iedereen deze landen technisch failliet verklaarde.
Deze met coupon van ongeveer 4,5 % a 5 % met looptijden van 5 a 15 jaar waren op een bepaald periode zeer goedkoop geworden. De toenmalige bronheffing van Spanje en Italië heb ik er maar bij genomen.
In 2011 ( de tijd van Leterme Staatsbond) dachten de internationale markten dat België ( bijna ) in faling was.
De olo’s was toen ook zeer koopwaardig.
Geen broker heeft mij dit aanbevolen.
Staatsobligaties Spanje , Italië en Ierland aangekocht tijdens de eurocrisis toen bijna iedereen deze landen technisch failliet verklaarde.
Deze met coupon van ongeveer 4,5 % a 5 % met looptijden van 5 a 15 jaar waren op een bepaald periode zeer goedkoop geworden. De toenmalige bronheffing van Spanje en Italië heb ik er maar bij genomen.
In 2011 ( de tijd van Leterme Staatsbond) dachten de internationale markten dat België ( bijna ) in faling was.
De olo’s was toen ook zeer koopwaardig.
Bij Bolero staat de uitgifteprijs bijvoorbeeld bij elke obligatie vermeld. Op https://markets.businessinsider.com/bonds lijkt dat ook zo te zijn.