Burgerlijke aansprakelijkheid
Re: Burgerlijke aansprakelijkheid
De verzekering is via een makelaar gegaan die het regelt voor ons.
Die Ford stond onder AG Insurce, althans dat waren altijd de hoofdingen.
De Mazda is Allianz, maar als ik iemand wil spreken moet ik wel naar de makelaar gaan.
Geen idee of dat nuttige info is?
De Mazda is Allianz, maar als ik iemand wil spreken moet ik wel naar de makelaar gaan.
Het beste neem je kontakt op met die makelaar , en leg hem de juiste info voor, met vraag de polis ingang te laten vinden nadat je polis afloopt bij AG. Je gaat anders dubbele premie betalen,Kevva schreef: ↑13 augustus 2018, 06:28 De verzekering is via een makelaar gegaan die het regelt voor ons.
Je had die Mazda moeten laten inschrijven en verzekeren bij je huidige verzekeraar AG, Zou je nu geen problemen gehad hebben. Eventueel had je later eventueel kunnen overstappen naar Allianz,als je polis bij AG afliep.
Simpel as that.
Ik logde zonet in bij Keytrade (app) en zie dat er op 25 augustus XXX euro van mijn rekening zal worden afgehouden. Ik heb dit zelf niet ingesteld, betaal altijd met een overschrijving (geen domiciliëring).
Mag een verzekeraar zomaar de opdracht ingeven om geld van mijn rekening te nemen?
Mag een verzekeraar zomaar de opdracht ingeven om geld van mijn rekening te nemen?
Dat kan alleen maar als je zelf eerst een domicielering (SEPA formulier) hebt ondertekend tussen jou en de verzekeraar waarin o.a. de bank en de bankrekening staan. De verzekeraar regelt op basis daarvan het nodige met de bank.Kevva schreef: ↑13 augustus 2018, 08:34 Ik logde zonet in bij Keytrade (app) en zie dat er op 25 augustus XXX euro van mijn rekening zal worden afgehouden. Ik heb dit zelf niet ingesteld, betaal altijd met een overschrijving (geen domiciliëring).
Ben je zeker dat je nooit zoiets hebt ondertekend? Want hoe kent de verzekeraar de bankrekening anders? En de bank zelf doet dit ook niet zonder SEPA mandaat door jou ondertekend.
Je kan deze aankondiging voor betaling ( eerste invordering ) in je online bank weigeren, en dan zal je normaal gezien een overschrijving ontvangen. Best verwittig je ook de schuldeiser dat je niet per dom. wil betalen en zeg je deze op.
Als je dit NIET weigert in je online bank, geldt dit als aanvaarding voor je domiciliering en gaat het geld van je rekening.
Als je dit NIET weigert in je online bank, geldt dit als aanvaarding voor je domiciliering en gaat het geld van je rekening.
Laatst gewijzigd door ludo op 13 augustus 2018, 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Nee, nooit ingevuld en/of ondertekend. Rij al jaren met die wagen en is de eerste keer dat dit voorvalt.NielsDW schreef: ↑13 augustus 2018, 08:42Dat kan alleen maar als je zelf eerst een domicielering (SEPA formulier) hebt ondertekend tussen jou en de verzekeraar waarin o.a. de bank en de bankrekening staan. De verzekeraar regelt op basis daarvan het nodige met de bank.Kevva schreef: ↑13 augustus 2018, 08:34 Ik logde zonet in bij Keytrade (app) en zie dat er op 25 augustus XXX euro van mijn rekening zal worden afgehouden. Ik heb dit zelf niet ingesteld, betaal altijd met een overschrijving (geen domiciliëring).
Ben je zeker dat je nooit zoiets hebt ondertekend? Want hoe kent de verzekeraar de bankrekening anders? En de bank zelf doet dit ook niet zonder SEPA mandaat door jou ondertekend.
Ik doe nooit aan domiciliëring!
AG en Allianz, dan heb je toch een makelaar ? Die lost dit toch allemaal zonder probleem op. Ik begrijp toch zo'n problemen soms niet.
Je weet ook niet wie de invorderaar is AG of Allianz???
Als het AG is weten ze je bank nr. door dat je vroeger iets aan hun betaald hebt.
Is het Allianz, kan het zijn dat je iets getekend hebt wat je niet weet ( berg papieren dat voor je neus ligt om te tekenen. )
Wat misschien zou kunnen is :::::
Als hij toevallig weet of gezien heeft welke bankkaart je hebt en bij welke bank je bent, ( kan hij een verzoek indienen tot sepa betaling) hij stuurt alle gegeven die hij van je weet op naar de hoofdzetel van die bank( naam - voornaam - geb. datum - adres enz. enz.)
Kan me niet van de indruk ontdoen dat je precies toch wel wat problemen aantrekt..
Als het AG is weten ze je bank nr. door dat je vroeger iets aan hun betaald hebt.
Is het Allianz, kan het zijn dat je iets getekend hebt wat je niet weet ( berg papieren dat voor je neus ligt om te tekenen. )
Wat misschien zou kunnen is :::::
Als hij toevallig weet of gezien heeft welke bankkaart je hebt en bij welke bank je bent, ( kan hij een verzoek indienen tot sepa betaling) hij stuurt alle gegeven die hij van je weet op naar de hoofdzetel van die bank( naam - voornaam - geb. datum - adres enz. enz.)
Kan me niet van de indruk ontdoen dat je precies toch wel wat problemen aantrekt..
Ik heb niets getekend!
Nu komt de aap helemaal uit de mouw. Wij hebben een offerte aangevraagd bij de verzekeraar maar zouden pas intekenen op voorwaarde dat ze onder de prijs van verzekering X konden gaan. Dit was geen probleem en gingen dit in orde brengen.
Blijkt nu dat de premie nog hoger ligt dan dat hij oorspronkelijk geraamd was + dat hij ook veel hoger ligt dan de offerte van verzekeraar X.
Wij hebben niets ondertekend, ook nog niet betaald. Kunnen wij iets doen? De verzekering is al lopende zonder onze toestemming.
Nu komt de aap helemaal uit de mouw. Wij hebben een offerte aangevraagd bij de verzekeraar maar zouden pas intekenen op voorwaarde dat ze onder de prijs van verzekering X konden gaan. Dit was geen probleem en gingen dit in orde brengen.
Blijkt nu dat de premie nog hoger ligt dan dat hij oorspronkelijk geraamd was + dat hij ook veel hoger ligt dan de offerte van verzekeraar X.
Wij hebben niets ondertekend, ook nog niet betaald. Kunnen wij iets doen? De verzekering is al lopende zonder onze toestemming.
Zwijg me er van, iedereen zegt het. Al wat wij doen of aanraken is verduiveld.
Geen idee wat wij dan zo 'anders' doen dan andere koppels. We laten soms dingen regelen door onze ouders en dat loopt vaak ook verkeerd hoor.
Kun je de dingen niet vereenvoudigen voor beide auto's. Diegene die gewoonlijk met de auto rijd word de eigenaar van de auto, neemt een verzekering met zijn/haar naam als bestuurder met zijn/haar nummerplaat. Met een andere kombinatie heb je het risico dat de verzekeringsmaatschappij niet betaald bij ongeval
Welke groene verzekeringspapieren heb je nu? naam-auto-nummerplaat ?
Ik heb altijd gedacht dat je een verzekering pas kunt opzeggen
- op de vervaldatum ( X maanden op voorhand)
- als je je auto verkoopt, de auto niet vervangt door een andere, de nummerplaat terugstuurt en het bewijs daarvan aan de verzekering bezorgt.
Welke groene verzekeringspapieren heb je nu? naam-auto-nummerplaat ?
Ik heb altijd gedacht dat je een verzekering pas kunt opzeggen
- op de vervaldatum ( X maanden op voorhand)
- als je je auto verkoopt, de auto niet vervangt door een andere, de nummerplaat terugstuurt en het bewijs daarvan aan de verzekering bezorgt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Menig handelaar vraagt soms je akkoord voor een offerte die je krijgt, van het moment dat je dat tekent,heb je aldus een bestelling of overeenkomst aan je been en ben je eraan gebonden.Kevva schreef: ↑14 augustus 2018, 08:01 Ik heb niets getekend!
Als je niets getekend hebt,( ook geen offerte ) is er ook geen polis of enige verbintenis en kan er geen lopende polis zijn. Van het moment dat je betaald ( al is het maar 1 euro ) stem je in met de offerte en voorwaarden en heb je een polis / verbintenis aan je been.
De verzekeraar zal wel op agressieve/ dwingende manier je proberen ertoe te brengen te betalen, en je op je plichten enz. enz. wijzen, die er helemaal niet zijn als je zeker bent niets getekend te hebben.
Feit is precies nu wel dat er tot heden nog geen enkele verzekering is voor die Mazda,,, Bij AG niet en bij Allianz niet .... of wel

Laatst gewijzigd door ludo op 14 augustus 2018, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Je crééert een probleem, door iets niet op de juiste manier aan te pakken of op te lossen, waardoor er weer een ander probleem ontstaat, enz. enz. enz.
Auto: Eigendom vrouw
Nummerplaat: Moest eigendom vrouw worden, maar dat kan niet
Verzekering: Vrouw
---
Ik heb nooit een contract ondertekend. Heb nu pas de offerte binnen van Allianz. Ze zijn de goedkoopste maar ze hebben geen rechtsbijstand in het pakket gestoken. De conversatie met de makelaar is zodanig verzuurd dat we niet meer door hetzelfde deurgat kunnen en ik niet meer durf vragen naar rechtsbijstand.
Bovendien is die verzekering al lopende zonder dat iemand van ons getekend heeft. De verzekeraar zei dat we telefonisch een contract hebben afgesloten, wat ik dan weer vreemd vind. Wij vroegen enkel een offerte.
Zij hebben wel de nummerplaten ingedient bij DIV blijkbaar en ons een groene kaart bezorgd.
Nummerplaat: Moest eigendom vrouw worden, maar dat kan niet
Verzekering: Vrouw
---
Ik heb nooit een contract ondertekend. Heb nu pas de offerte binnen van Allianz. Ze zijn de goedkoopste maar ze hebben geen rechtsbijstand in het pakket gestoken. De conversatie met de makelaar is zodanig verzuurd dat we niet meer door hetzelfde deurgat kunnen en ik niet meer durf vragen naar rechtsbijstand.
Bovendien is die verzekering al lopende zonder dat iemand van ons getekend heeft. De verzekeraar zei dat we telefonisch een contract hebben afgesloten, wat ik dan weer vreemd vind. Wij vroegen enkel een offerte.
Zij hebben wel de nummerplaten ingedient bij DIV blijkbaar en ons een groene kaart bezorgd.
Zolang je geen polis getekend heb, kan je er van uit. Zelfs een voorstel tekenen is niet voldoende, dan nog kan je de polis weigeren. Wacht daar natuurlijk niet te lang mee. Desnoods rechtstreeks naar de maatschappij mailen met in copie de makelaar.
Rechtbijstand Allianz kost iets van 55 euro voor de basis of 68 euro voor de uitgebreide (neem de uitgebreide maar).
Uw manier van dingen te verwoorden zorgt inderdaad dat er grotere kans is dat het verkeerd loopt.
Rechtbijstand Allianz kost iets van 55 euro voor de basis of 68 euro voor de uitgebreide (neem de uitgebreide maar).
Uw manier van dingen te verwoorden zorgt inderdaad dat er grotere kans is dat het verkeerd loopt.