Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Verzekeringen Auto / Brand / Hospitalisatie
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Burgerlijke aansprakelijkheid

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
58 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Burgerlijke aansprakelijkheid

• Citeer

Bericht door Kevva » 10 augustus 2018, 17:48

Ik heb mijn wagen verkocht en wenste dus ook de verzekering op te zeggen.

De dame aan de telefoon zei wel dat mijn BA sowieso nog doorloopt tot en met februari 2019. Dit omdat ik mijn auto destijds in februari had ingeschreven.

Heb gisteren wel opnieuw een overschrijving ontvangen voor de verzekering van die (verkochte) wagen.
Wat moet ik nu doen? Helemaal niet betalen? Ik heb die wagen niet meer, weet dus ook niet waarom ik nog zou moeten betalen.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Burgerlijke aansprakelijkheid

• Citeer

Bericht door haelewyn » 10 augustus 2018, 18:10

Niet elke maatschappij zal op dezelfde manier werken maar normaal zou het zijn :
Rekening negeren, Terugbetaling of voorlopige afrekening afwachten.
Ze gaan je dan de premie rekenen tot het moment dat je de plaat instuurde of dat je de polis hebt geschorst.
Bij twijfel : vraag het aan de maatschappij zelf.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 10 augustus 2018, 23:43

Een verzekering BA is altijd voor een periode van één jaar, op te zeggen minstens 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag.
Is vreemd dat als je jaarlijkse vervaldag in februari is, je nu al een verzoek tot betaling ontvangt. Tenzij je premie per 6 maand te betalen is. Geld terug krijgen ga je volgens mij niet krijgen.
Je kan je nummerplaat inleveren bij de DIV, en met het attest dat je daar krijgt je polis opschorten, zo verlies je die maanden van verzekering niet.
Of als je zinnens bent binnen de vier maanden een ander voertuig te kopen, je nummerplaat bij je verzekering binnen te brengen, dat schorten ze je polis ook op.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 11 augustus 2018, 09:03

Mijn oude nummerplaten hangen aan de nieuwe wagen van mijn vrouw. Ik betaalde de verzekering inderdaad om de 6 maanden, maar die wagen staat hier niet meer.

Dus vind het vreemd dat ik nog een half jaar moet blijven verder betalen.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 11 augustus 2018, 09:47

De nummerplaat hangt aan de auto van je vrouw maar is dan vermoedelijk nog altijd op jouw naam ?
De inschrijving is toch gewijzigd bij DIV en naar het nieuwe voertuig overgeschreven ?
Als je vrouw voordien een polis had en jij ook.. en er is nu maar één auto, moet je alleen de verzekering betalen voor de auto / nummerplaat die in dienst is. De andere, niet meer actieve plaat, kan je schrappen en dan krijg je (dat was voor mij al meer dan één keer zo) geld terug.

Als je nummerplaat nu op een andere auto hangt heb je geen bewijs van schrapping. Schorsen kan je die polis met het inbegrepen risico ook niet. De verzekering gaat een bewijs van schrapping vragen of in sommige gevallen de nummerplaat zelf in bewaring nemen (schorsing).
Je contract loopt voor één jaar telkens. Door gewoon je nummerplaat op een andere auto over te schrijven ben je van dat contract niet af. Je premie wordt dan wel herberekend (risico is gewijzigd).
Als je die andere auto ondertussen al bij een andere verzekeraar hebt verzekerd, zit je een beetje in de problemen, want dan betaal je dubbel. Dat heb je jezelf dan aangedaan.

Ik heb het idee dat je weer niet het hele verhaal vertelt. Bv als je de auto van je schoonouders hebt, met de nummerplaat van je vrouw, en je regelt beiden zoals het hoort met DIV, .. dan betaal je nog altijd jouw verzekering op jouw plaat met de auto die er nu bij hoort volgens DIV, zij betaalt de verzekering nog altijd voor de auto waar haar plaat op hangt.

Als je gewoon de platen omwisselt zonder dat bij DIV zo aan te geven zit je binnenkort in de knoei als je naar de schouwing gaat. Daar wordt de inschrijving ook gecontroleerd.
Of zoals het in de wet staat : """" Een voertuig mag slechts in het verkeer worden gebracht als het ingeschreven is en de nummerplaat draagt die bij de inschrijving werd toegekend."""""

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 11 augustus 2018, 13:54

Best toch voorzichtig zijn met niet je premie tijdig te betalen, of te foefelen.
Je verzekeraar kan je aanmelden als wanbetaler, en dan ben je verder van huis hoor om nog ooit ergens een verzekering af te sluiten ... ALS je dan nog ergens verzekerd geraakt is de vraag???

Je platen op een ander voertuig hangen, zonder dit aan de verzekering te melden, rij je rond met een onverzekerd voertuig.
Het voertuig kan door de politie in beslag genomen worden, en getakeld wegens onverzekerd op de openbare weg, je riskeert daarboven rijverbod en fikse boete,, + fikse boete van de DIV wegens fraude op inschrijving enz.
Laatst gewijzigd door ludo op 11 augustus 2018, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 11 augustus 2018, 15:27

Kevva schreef: ↑11 augustus 2018, 09:03 Mijn oude nummerplaten hangen aan de nieuwe wagen van mijn vrouw. Ik betaalde de verzekering inderdaad om de 6 maanden, maar die wagen staat hier niet meer.

Dus vind het vreemd dat ik nog een half jaar moet blijven verder betalen.
Je vrouw heeft een ander/nieuw voertuig.
Je kan dit maar laten inschrijven als op het roze formulier de stempel staat van een verzekering.
Ik vermoed dat je ofwel een andere verzekeraar hebt genomen ( wat met je bonus malus attest ????)
Of je hebt het voertuig niet reglementair ingeschreven bij de DIV en er gewoon je nummerplaat opgehangen.
Je rijdt dan onverzekerd rond, met een ongeldige inschrijving..
Toch oppassen.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 11 augustus 2018, 20:43

Ik had een wagen (Ford) en mijn vrouw heeft een wagen (Nissan) maar is eigenlijk eigendom van haar vader, zij betaald enkel de verzekeringspremie terug. Die wagen kreeg ze destijds cadeau voor haar verjaardag, haar vader nam een verzekering op zijn naam omdat de premie zeer laag was en dat voor een 18-jarige bijna onbetaalbaar was.
Omdat we iets groter wilden gaan, heeft mijn vrouw een nieuwe wagen gekocht (Mazda). Die Nissan is een stadswagentje en mijn Ford was eerder een sportief model maar helaas maar met 3 deuren.
Op die nieuwe wagen moest een Europese nummerplaat, ik had die aan mijn Ford maar omdat mijn Ford roest rond de wielkasten had hebben we besloten die te verkopen.

De dealer van Mazda stelde voor om dat door te geven aan de verzekering zodat zij alles in orde kunnen brengen en dat die (Europese) nummerplaten aan de Mazda bevestigd kunnen worden. Zo gezegd zo gedaan.
Maar omdat ik een paar dagen later een overschrijving ontving voor mijn verzekering (van de verkochte wagen) stelde ik ook voor om die verzekering stop te zetten omdat ik die wagen niet meer heb.
De dame zei dat de nummerplaten overdragen geen probleem is, dat zouden zij in orde brengen. Maar de BA op naam van de Ford moest wel betaald worden want dat wordt op jaarbasis berekend. Ik had mijn auto destijds in februari ingeschreven dus moest ik volgens de dame ook nog t.e.m. februari 2019 die BA betalen.

Dus wat hebben we nu:
- NISSAN van mijn vrouw (eigendom van haar vader), was een cadeautje toen ze 18 jaar werd. Daar zal ik nu mee gaan rondrijden voor een tijdje.
Ik zal zelf kijken voor een nieuwe autoverzekering zodat mijn schoonvader daar al van verlost is. Maar ik zal hem niet officieel overnemen want dan moet hij gekeurd worden voor verkoop (terwijl het eigenlijk het verjaardsgeschenk van mijn vrouw was toen ze 18 werd), moeten er Europese nummerplaten op en moet ik ook opnieuw de inverkeersstelling betalen.
Onze verzekeraar zei, als je zo'n regeling kunt treffen is dat voor ons geen probleem.

- MAZDA van mijn vrouw (wordt de gezinswagen), zij zal dus rondrijden met de Europese nummerplaten die altijd aan mijn Ford hebben gehangen.

Hopelijk is mijn verhaal wat duidelijker nu?

zeverare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zeverare
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeverare » 11 augustus 2018, 21:34

verzekering Ford overzetten op nissan?
maar dan heeft schoonvader hetzelfde probleem...

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 12 augustus 2018, 00:06

Als je je verzekering betaalt, zoals berekend voor de Ford, zal de maatschappij dat verrekenen met wat de prijs voor de mazda zou moeten zijn.

Een beetje terugbetalen of je de rekening sturen voor wat je moet opleggen. Alles hangt af van het vermogen van de mazda. Dat zal het grootste, maar mogelijk niet het enige verschil maken.

De nissan, ...
Je schoonvader zal de polis moeten opzeggen minstens 3 maanden voor de vervaldag. Dat kan niet anders. De plaat wordt niet ingestuurd en alles blijft op zijn naam staan, qua inschrijving. Als de maatschappij geen bezwaar maakt (ik verwacht dat ook niet) is alles ingeschreven en verzekerd en is het in orde.
Inschrijving op naam van A, de eigenaar
en verzekering op B, de bestuurder of gebruiker,
is mogelijk voor zover ik weet.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 12 augustus 2018, 07:15

Kevva schreef: ↑11 augustus 2018, 20:43
Maar omdat ik een paar dagen later een overschrijving ontving voor mijn verzekering (van de verkochte wagen) stelde ik ook voor om die verzekering stop te zetten omdat ik die wagen niet meer heb.
De dame zei dat de nummerplaten overdragen geen probleem is, dat zouden zij in orde brengen. Maar de BA op naam van de Ford moest wel betaald worden want dat wordt op jaarbasis berekend. Ik had mijn auto destijds in februari ingeschreven dus moest ik volgens de dame ook nog t.e.m. februari 2019 die BA betalen.
Ik vermoed dat de dame van de verzekering het niet juist heeft uitgelegd, of jij hebt het mis begrepen.
De premie zal gewoon herberekend worden naar het aantal dagen ford gebruik en de nieuwe premie voor de Mazda.
Vermoedelijk heeft het betaalbewijs van die ford elkaar gekruist, en ontving je nog niet de juiste premie herberekening.
Zou anders onmogelijk zijn om in het midden van je " jaarlijkse vervaldag " van wagen te veranderen en dan iets moeten betalen dat er niet meer is + plus dan nog de nieuwe auto verzekeren???

Wel nakijken of je groen verzekeringsbewijs het juiste merk of chassisnummer vermeld van de Mazda, anders rij je voor de wet onverzekerd rond als dat ni juist is en je wordt tegengehouden door de politie.

Mahmud
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door Mahmud » 12 augustus 2018, 14:48

Toch nog niet geconfronteerd met de problemen van TS (ik heb ook geen schoonouders ;) ).
- Een voertuig verkocht en niet vervangen (nummerplaat ingestuurd en enkele dagen later reeds geschrapt omdat nieuwe eigenaar het had ingeschreven): de verzekering heeft binnen de twee weken het resterende deel van het bedrag teruggestort (omnium + BA + rechtsbijstand) na overmaken van bericht van schrapping.
- Een tweede voertuig verkocht naar het buitenland en nummerplaat ingestuurd (wegen oud kenteken dat niet herbruikbaar was voor het nieuwe voertuig). De verzekering( zelfde maatschappij voor oud en nieuw voertuig) heeft beide dossiers onafhankelijk van elkaar afgehandeld. Via verzekering nieuw voertuig ingeschreven en daarvoor de verzekering voor een jaar betaald).
Van het oud voertuig 10/12 van de BA (was alleen BA verzekerd) terug op rekening gekregen (voor er van een nieuw voertuig sprake was want daar zat een maand tussen). Ze hebben voor de terugstorting ook gerekend vanaf de datum dat ik ze per mail in kennis heb gesteld en niet vanaf datum van de officiële schrapping. Gezien het een verkoop naar het buitenland was werd daardoor de schrapping (bij herinschrijving) hier niet toegepast en ging deze pas enkele weken later in (na de molen bij DIV doorlopen te hebben bij inleveren oud kenteken). Het bewijs van schrapping uiteraard wel bij ontvangst overgemaakt aan de verzekering voor afsluiten dossier.
Ze hebben er op geen enkel ogenblik moeilijk over gedaan.

Zal dus meer van de verzekeringsmaatschappij afhangen dan van geldende algemene regelgeving.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 12 augustus 2018, 16:36

Mahmud schreef: ↑12 augustus 2018, 14:48 Toch nog niet geconfronteerd met de problemen van TS (ik heb ook geen schoonouders ;) ).
- Een voertuig verkocht en niet vervangen (nummerplaat ingestuurd en enkele dagen later reeds geschrapt omdat nieuwe eigenaar het had ingeschreven): de verzekering heeft binnen de twee weken het resterende deel van het bedrag teruggestort (omnium + BA + rechtsbijstand) na overmaken van bericht van schrapping.
- Een tweede voertuig verkocht naar het buitenland en nummerplaat ingestuurd (wegen oud kenteken dat niet herbruikbaar was voor het nieuwe voertuig). De verzekering( zelfde maatschappij voor oud en nieuw voertuig) heeft beide dossiers onafhankelijk van elkaar afgehandeld. Via verzekering nieuw voertuig ingeschreven en daarvoor de verzekering voor een jaar betaald).
Van het oud voertuig 10/12 van de BA (was alleen BA verzekerd) terug op rekening gekregen (voor er van een nieuw voertuig sprake was want daar zat een maand tussen). Ze hebben voor de terugstorting ook gerekend vanaf de datum dat ik ze per mail in kennis heb gesteld en niet vanaf datum van de officiële schrapping. Gezien het een verkoop naar het buitenland was werd daardoor de schrapping (bij herinschrijving) hier niet toegepast en ging deze pas enkele weken later in (na de molen bij DIV doorlopen te hebben bij inleveren oud kenteken). Het bewijs van schrapping uiteraard wel bij ontvangst overgemaakt aan de verzekering voor afsluiten dossier.
Ze hebben er op geen enkel ogenblik moeilijk over gedaan.

Zal dus meer van de verzekeringsmaatschappij afhangen dan van geldende algemene regelgeving.
Om lang verhaal kort te maken :
Dit is een heel andere situatie dan TS. Jij hebt telkens je nummerplaat voor schrapping ingestuurd of afgemeld.
TS heeft zijn oud voertuig verkocht, zijn nummerplaat behouden en op een nieuw voertuig van zijn vrouw gezet en bij de verzekering laten inschrijven, maar hij krijgt nog verkeerdelijk de premie van zijn oud voertuig te betalen voor de lopende periode ( 6 maand) voor een voertuig dat verkocht is en niet meer in zijn bezit is,en de verzekering vindt dit normaal dat hij nog moet betalen tot zijn jaarlijkse vervaldag ( februari 2019) voor zijn verkocht voertuig. Wat niet kan natuurlijk.

Zou wel eens willen weten bij welke verzekering of makelaar TS is???.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 12 augustus 2018, 20:32

Bij de dealer zeiden ze van 'Hebben jullie al een Europese nummerplaat?'. Wij hebben daar 'ja' op geantwoord want op mijn Ford ging er één.
Bij de verzekering zeiden ze ook dat dit geen probleem is. Mazda wordt verzekerd bij Allianz, mijn Ford was verzekerd bij AG Insurance.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 12 augustus 2018, 23:21

Kevva schreef: ↑12 augustus 2018, 20:32 Bij de dealer zeiden ze van 'Hebben jullie al een Europese nummerplaat?'. Wij hebben daar 'ja' op geantwoord want op mijn Ford ging er één.
Bij de verzekering zeiden ze ook dat dit geen probleem is. Mazda wordt verzekerd bij Allianz, mijn Ford was verzekerd bij AG Insurance.
Met beetjes komt het juiste ingewikkelde verhaal wel boven zo te zien?? Alhoewel mis ik nog wel één en ander.
Je wil dus zeggen dat je van verzekering veranderd bent tijdens de loop van je kontrakt bij AG.
Dan heb je volgens mij een dik financieel probleem, omdat alle kontrakten afgesloten worden voor één jaar, en je de premie van je Ford bij AG nog zal kunnen betalen. Je mag zomaar niet tijdens de loop van je kontrakt veranderen van verzekeraar,omdat je een andere wagen koopt,of je nummerplaten zo maar ergens op vijst, dat is kontrakt breuk.
Lees dit maar eens volledig.
https://www.pv.be/dossiers/auto/auto-ve ... ieuwe-auto

Het enige dat er nog voor jou inzit, is dat je bij je oude verzekeraar ( AG) de aangepaste premie betaald voor de Mazda tot de vervaldag februari 2019, en dat vanaf deze ten einde is ,je nieuwe polis ingaat bij Allianz.
AG zal voor eind datum kontrakt je ook geen bonus malus attest bezorgen,en als je de premie niet betaald,kom je op de zwarte lijst,en dan heb je pas een echt probleem.
En uit voorzichtigheid vermoedt ik dat Allianz dit ook zo voorzien heeft,en je pas bij hun verzekerd bent vanaf je polis ten einde loopt bij AG.( februari 2019 ).tenzij je daar ook onduidelijke en onvolledige info verstrekt hebt.
Met gevolg dat als je de premie bij AG niet betaald je vermoedelijk voor hun nu onverzekerd rondrijdt.
En stel mij de vraag of je wel zeker bent dat je vanaf heden effectief bij Allianz verzekerd bent, want dan heb je een dubbele polis lopen , Bij AG en Alianz.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

58 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Auto / Brand / Hospitalisatie”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy