Buy Way One Mastercard
Buy Way One Mastercard
Iemand ervaring met deze gratis MC? Ziet er nog interessant uit, met kredietlijn van 5000 euro.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Buy Way One Mastercard
Ziet er wel interessant uit.
Maar uit persoonlijke ervaringen ... Onbeschofte klantendienst, betaalnummer ( en duurt heel lang eer je iemand aan de lijn hebt ) en is een hele miserie om opgezegd te krijgen ....
Ken iemand, aangetekende brief gestuurd om op te zeggen, zogezegd ok, maar in feite niets gebeurd .... Krijg je dan juist voor de vervaldag toevallig een commercieel tegoed van x aantal euro ... ( alhoewel je dan jaren niets gehad hebt
) Nadien bel je dan terug en krijg je als antwoord, maar ja je hebt je kaart toch nog gebruikt
en ben je weer vertrokken .... Krediet werd ook enkel ( na een beetje dreigen ) geschrapt tov de Nationale Bank
Maar uit persoonlijke ervaringen ... Onbeschofte klantendienst, betaalnummer ( en duurt heel lang eer je iemand aan de lijn hebt ) en is een hele miserie om opgezegd te krijgen ....
Ken iemand, aangetekende brief gestuurd om op te zeggen, zogezegd ok, maar in feite niets gebeurd .... Krijg je dan juist voor de vervaldag toevallig een commercieel tegoed van x aantal euro ... ( alhoewel je dan jaren niets gehad hebt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
'k heb ook een buyway card, 1x gebruikt en ik ga die nu opzeggen.
'k heb me zo'n "m-card" in de makro laten aansmeren, tof he, een promo'ke, nietwaar?
Wel, ik vroeg om het totale bedrag onmiddellijk van mijn zicht af te trekken, maar dat ging niet: 't zijn schijven van 30 eur. Maw hebben ze altijd intrest op de overschot die lopende blijft, tenzij je zelf, bij het ontvangen van de factuur, het volledige bedrag ff gaat overschrijven (=extra werk, en niet echt mijn bedoeling).
Op het moment dat ik daar nog zit voor ondertekening zegt die jongen mij dat alles in orde is bij de bank, formulierke voor domiciliëring enz.
Ondertussen al een herinneringsbrief gekregen dat ze de schijf van 30 eur niet kunnen innen hebben, want de domiciliëring is niet in orde.
Dus kijk ik vanavond eens vlug, en die domiciliëring staat al actief op de bank sinds begin februari. De brief die ik van buyway gekregen heb dateert van 18/03.
Lijkt me niet zo fair... en er zijn genoeg kredietinstellingen die nogal agressief zijn, niet te bereiken, op 't randje van 't illegale af enz enz.
Annuleren die handel, asap, dat is wat ik alvast ga doen. En zeker als ik 't voorgaande hier allemaal lees op 't forum.
Ik heb al een creditcard, geen (jaarlijkse) bijdragen, een procentje af op mijn telecomfactuur, meerdere voordelen qua waarborg bij aanschaf nieuwe toestellen,... en belangrijk (voor mij althans): wat ik ermee uitgeef halen ze ook volledig af van mijn bankrekening met domiciliëring, dus geen schijven of intresten!
grz
'k heb me zo'n "m-card" in de makro laten aansmeren, tof he, een promo'ke, nietwaar?
Wel, ik vroeg om het totale bedrag onmiddellijk van mijn zicht af te trekken, maar dat ging niet: 't zijn schijven van 30 eur. Maw hebben ze altijd intrest op de overschot die lopende blijft, tenzij je zelf, bij het ontvangen van de factuur, het volledige bedrag ff gaat overschrijven (=extra werk, en niet echt mijn bedoeling).
Op het moment dat ik daar nog zit voor ondertekening zegt die jongen mij dat alles in orde is bij de bank, formulierke voor domiciliëring enz.
Ondertussen al een herinneringsbrief gekregen dat ze de schijf van 30 eur niet kunnen innen hebben, want de domiciliëring is niet in orde.
Dus kijk ik vanavond eens vlug, en die domiciliëring staat al actief op de bank sinds begin februari. De brief die ik van buyway gekregen heb dateert van 18/03.
Lijkt me niet zo fair... en er zijn genoeg kredietinstellingen die nogal agressief zijn, niet te bereiken, op 't randje van 't illegale af enz enz.
Annuleren die handel, asap, dat is wat ik alvast ga doen. En zeker als ik 't voorgaande hier allemaal lees op 't forum.
Ik heb al een creditcard, geen (jaarlijkse) bijdragen, een procentje af op mijn telecomfactuur, meerdere voordelen qua waarborg bij aanschaf nieuwe toestellen,... en belangrijk (voor mij althans): wat ik ermee uitgeef halen ze ook volledig af van mijn bankrekening met domiciliëring, dus geen schijven of intresten!
grz
Buy Way systeem probeert je langs alle kanten te nekken.
Zodanig dat ze dan de negatieve intrest kunnen innen, met ingang van de vorige maand al.
Zodanig dat ze dan de negatieve intrest kunnen innen, met ingang van de vorige maand al.
Gezien aangetekend schrijven nog kan "verloren" gaan heb ik een mail gestuurd en FSMA en FOD kmo .... in cc gezet. Dat geldt ook als aangetekend schrijven, maar dan via e-mail en gratis.
De interesten heb ik wel betaald, het was nog niet zoveel. Maar zo zijn die FSMA organen wel op de hoogte. Ook wordt de kaart aangeboden zonder vaste jaarlijkse bijdrage (suggestief "gratis"), wel, dat is allemaal misleidende boel ja. Het zijn flexibele kosten
Anyway, 'k heb aan die jongen dat wel gevraagd of dat de kaart gratis was => ja!
Soit, je moet dan zo'n documentje ondertekenen dat hij alles uitgelegd heeft en je alles gesnapt hebt.
Een antwoord heb ik nog niet gekregen hoor. 'k vraag me wel af wanneer ik er wel eentje zal krijgen. Vandaag trouwens opnieuw een brief van buyway (sturen blijkbaar nogal veel junk) om het krediet te promoten, uiteraard ja.
De interesten heb ik wel betaald, het was nog niet zoveel. Maar zo zijn die FSMA organen wel op de hoogte. Ook wordt de kaart aangeboden zonder vaste jaarlijkse bijdrage (suggestief "gratis"), wel, dat is allemaal misleidende boel ja. Het zijn flexibele kosten
Anyway, 'k heb aan die jongen dat wel gevraagd of dat de kaart gratis was => ja!
Soit, je moet dan zo'n documentje ondertekenen dat hij alles uitgelegd heeft en je alles gesnapt hebt.
Een antwoord heb ik nog niet gekregen hoor. 'k vraag me wel af wanneer ik er wel eentje zal krijgen. Vandaag trouwens opnieuw een brief van buyway (sturen blijkbaar nogal veel junk) om het krediet te promoten, uiteraard ja.
Als ik met de M-card op tijd mijn uitgaven betaal krijg ik geen interest aangesmeerd.
Maar BuyWay doet er inderdaad alles aan om je toch maar te overhalen om je kredietlijn te gebruiken.
Ook al eens goesting gehad om ze terug te geven.
Maar BuyWay doet er inderdaad alles aan om je toch maar te overhalen om je kredietlijn te gebruiken.
Ook al eens goesting gehad om ze terug te geven.
M(akro) Card, archi - slecht systeem !!!
Ze zijn enkel uit op negatieve intrest !!
Als je toevallig afwezig / op vakantie bent, wanneer de factuur van je M Card op "betaaldag" komt, en je heb dit niet tijdig voorzien heb je het "zitten".
En niet met intrest ingang datum verval faktuur - nee, met ingang datum van de aankoop zelf, dus al direct een maand of zo aan je broek !!
Je moet het dus constant in het oog houden.
Ze kunnen/willen het niet automatisch laten verlopen ! (Kan niet domiciliëren !)
Bij een vorige geplande reis, moest ik zelf eerst nog hiervoor informeren naar een te gebruiken referentie, om dan toch nog op voorhand zelf het bedrag van de aankopen over te schrijven.
Ik heb ook een Cora kaart, al mijn aankopen bij Cora, inclusief benzine worden (zonder intrest) samengebracht naar het einde van de maand (tot 1250 Euro) , en netjes (met een overzicht) automatisch van mijn bankrekening gehaald op het einde van de maand.
Werk ik al meer dan 5 jaar mee, nooit problemen.
Bij M Card doen ze er alles aan om je toch maar negatief te laten lopen !!!
Ze zijn enkel uit op negatieve intrest !!
Als je toevallig afwezig / op vakantie bent, wanneer de factuur van je M Card op "betaaldag" komt, en je heb dit niet tijdig voorzien heb je het "zitten".
En niet met intrest ingang datum verval faktuur - nee, met ingang datum van de aankoop zelf, dus al direct een maand of zo aan je broek !!
Je moet het dus constant in het oog houden.
Ze kunnen/willen het niet automatisch laten verlopen ! (Kan niet domiciliëren !)
Bij een vorige geplande reis, moest ik zelf eerst nog hiervoor informeren naar een te gebruiken referentie, om dan toch nog op voorhand zelf het bedrag van de aankopen over te schrijven.
Ik heb ook een Cora kaart, al mijn aankopen bij Cora, inclusief benzine worden (zonder intrest) samengebracht naar het einde van de maand (tot 1250 Euro) , en netjes (met een overzicht) automatisch van mijn bankrekening gehaald op het einde van de maand.
Werk ik al meer dan 5 jaar mee, nooit problemen.
Bij M Card doen ze er alles aan om je toch maar negatief te laten lopen !!!
vertouw buy way niet want ze hebben mij per week extra 60 euro bij gerekend
normaal was ongeveer 180 euro per maand plus 60 x 4 euro er bij gerekend das veel ze, buy way is van plan om alle klanten extra euro bij rekenen om zijn geld in zijn zakken steken, iedereen mogen het weten.
Kan je dit eens op een verstaanbare manier uitleggen ?dimih schreef:vertouw buy way niet want ze hebben mij per week extra 60 euro bij gerekendnormaal was ongeveer 180 euro per maand plus 60 x 4 euro er bij gerekend das veel ze, buy way is van plan om alle klanten extra euro bij rekenen om zijn geld in zijn zakken steken, iedereen mogen het weten.
Onlangs in de Makro geweest, aan 't bureau'ke en bij de persoon die me die kaart geschreven heeft met de melding dat ik ze niet meer wou hebben, dat hij ze terug mocht hebben.
Maar hij kon niets doen en gaf gewoon 't adreskaartje met de melding "aangetekend schrijven"
Ach ja, ik vind 't ook dat ze niet willen, 'k heb eentje via Euphony en daarbij was domiciliëren een fluitje van een cent, alles netjes op tijd betaald, zelfs geen jaarlijkse kosten en alleen maar voordelen
Maar hij kon niets doen en gaf gewoon 't adreskaartje met de melding "aangetekend schrijven"
Ach ja, ik vind 't ook dat ze niet willen, 'k heb eentje via Euphony en daarbij was domiciliëren een fluitje van een cent, alles netjes op tijd betaald, zelfs geen jaarlijkse kosten en alleen maar voordelen
We hebben die kaart ook één maand gehad, enkel en alleen bedoeld als gratis krediet of voor de promo's; dus maandelijks volledig afreken als 'uitgestelde betaling'. Bleek niet in orde te komen... 3 maanden werk gehad om van die handel af te geraken. Bellen, schrijven ... niets hielp, we bleven maar aanmaningen krijgen.... Afblijven dus! mafiapraktijken!
-
sgt.pepper
- Newbie

- Contacteer:
Verdomme, ezel dat ik ben. Deze middag heb ik mij ook zo'n kaart laten aansmeren. Ik had al een slecht voorgevoel maar ik vond die promoties wel interessant. Voorgevoel terecht dus als ik het hier lees.
Hoe kan je die kaart het makkelijkst opzeggen?
Als ze reclame sturen (aanporren om krediet op te nemen) steekt er steeds een omslag bij "onnodig te frankeren", dus schrijf ik op die brief dat ik die kaart niet meer moet hebben en stuur 't op hun kosten terugsgt.pepper schreef:Verdomme, ezel dat ik ben. Deze middag heb ik mij ook zo'n kaart laten aansmeren. Ik had al een slecht voorgevoel maar ik vond die promoties wel interessant. Voorgevoel terecht dus als ik het hier lees.
Alleen sturen zij dan een brief terug dat ik 't aangetekend moet doen
Eigenlijk vraag ik me af of dit wettelijk verplicht op deze wijze moet gaan? E-mail wordt veelal ook aanvaard als geldig bewijs om bepaalde abonnementen op te zeggen. Weet iemand hoe dit zit? Moet 't echt aangetekend? Ik vrees alleen als ik 't uiteindelijk niet aangetekend doe, er jaarlijkse kosten/administratie zullen aangerekend worden
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Kunt binnen de week afzien van uw contract.sgt.pepper schreef:Verdomme, ezel dat ik ben. Deze middag heb ik mij ook zo'n kaart laten aansmeren. Ik had al een slecht voorgevoel maar ik vond die promoties wel interessant. Voorgevoel terecht dus als ik het hier lees.
Waarom zo angstig ? Ik ga soms maanden lang niet naar Makro, krijg ook geen rekeningen van BuyWay en als ik zorg dat mijn aankopen tijdig betaald zijn betaal ik geen eurocent interest.sgt.pepper schreef:Verdomme, ezel dat ik ben. Deze middag heb ik mij ook zo'n kaart laten aansmeren. Ik had al een slecht voorgevoel maar ik vond die promoties wel interessant. Voorgevoel terecht dus als ik het hier lees.
En ik laat ze maar zagen over opvragen van mijn kredietbedrag. Ik krijg de laatste tijd zelfs geen brieven meer hierover, ze beginnen mij te kennen denk ik.