Calculator
Calculator
Rabobank.be wil meer transparantie in de spaarmarkt. Dat is algemeen geweten. Nu ziet het er waarschijnlijk naar uit dat dit snel zal gebeuren. Integendeel zelfs: er is veel kans dat de getrouwheidspremie verplicht 25% van de max. wettelijke basisrente moet worden.
Zou Rabobank.be het volgende idee van een "spaarsimulatie" steunen?
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Zou Rabobank.be het volgende idee van een "spaarsimulatie" steunen?
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Calculator
Idd Karel, maar je moet het topic eens te goed lezen dan zal wel wel snappen wat de precieze vraag is 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Zoals hierboven reeds aangehaald hebben wij reeds een dergelijke calculator in onze secure omgeving. En wij zouden er geen enkel bezwaar tegen hebben dat andere banken ook een gelijkaardig systeem toepassen. In veel gevallen zal dit echter behoorlijk moeilijk zijn omdat door de toepassing van soms nogal ondoorzichtige systemen het per klant behoorlijk complex kan worden om de te verwachten rentestand te berekenen. Wij hanteren een systeem van 1 basisrente voor al het geld op de rekening en onafhankelijk van het moment waarop dit geld werd gestort. Dit maakt een dergelijke berekening natuurlijk iets makkelijker.
Ik hoop dat dit een antwoord op uw vraag was?
Ik hoop dat dit een antwoord op uw vraag was?
De essentie van de vraag was of de calculator verplicht zou moeten worden. Ik kan opmaken uit uw antwoord dat u daar voorstander voor bent (ook al is het ingewikkeld).
Waarom ik deze vraag stelde? Ik wou gewoon weten of Rabobank.be voorstander genoeg is om dit op 1 of andere wijze voor te stellen om de markt transparanter te maken.
Trouwens een dikke proficiat van mij dat jullie al een dergelijke calculator voorzien op jullie site! Bij mijn voorstel wil ik dat de calculator ook de berekening maakt zoals je kan zien als je ingelogd bent op je eigen rekeningen (31 december).
Waarom ik deze vraag stelde? Ik wou gewoon weten of Rabobank.be voorstander genoeg is om dit op 1 of andere wijze voor te stellen om de markt transparanter te maken.
Trouwens een dikke proficiat van mij dat jullie al een dergelijke calculator voorzien op jullie site! Bij mijn voorstel wil ik dat de calculator ook de berekening maakt zoals je kan zien als je ingelogd bent op je eigen rekeningen (31 december).
Bedoelt u niet afhankelijk? Want als het onafhankelijk van het stortingmoment zou zijn, zou die calculator altijd meteen de volle 4,20 (+0,01)% moeten geven (lees: 365 op 365 dagen). Mocht u haast een heel jaar geen cent hebben staan op Rabobank, maar de voorlaatste dag van het jaar plaatst u er toch nog 10 000 euro op, zal die simulator zeggen dat u de volgende dag een intrest mag verwachten zo'n 425 euro, wat in praktijk echter maar 1/365 ervan hoort te zijn. Maar als Rabobank-klant weet ik dat dit niet het geval is: dat die simulator juist berekent en ook rekening houdt met rentewissels in die simulatie, dus vanwaar 'een systeem van 1 basisrente'? Als je bijvoorbeeld een half jaar 10 000 euro aan 4% en de tweede helft aan 4,25% hebt gespaard, zal die simulator zeggen dat recht heeft op €412,5 (200 + 212,5), en dus niet €425.Rabobank.be schreef:Wij hanteren een systeem van 1 basisrente voor al het geld op de rekening en onafhankelijk van het moment waarop dit geld werd gestort.
Waarschijnlijk bedoelt u dit als uw strategie: één hoge basisrente (geen (hoge) verwarrende premies, enkel wat wettelijk verplicht is) en zonder kleine letterjes, dus onafhankelijk van het moment waarop dit geld werd gestort. Maar dit kan bij niet-Rabobank-klanten in die context van simulator misschien verkeerd begrepen worden, vandaar deze verduidelijking. Geen dank! :-) Toch?
Laatst gewijzigd door Kurt op 24 september 2008, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Met onafhankelijk van het moment van storting, bedoelen wij dat, al het geld op een rekening steeds hetzelfde rentepercentage op hetzelfde moment krijgt, onafhankelijk van het moment waarop dit gestort werd. Met andere woorden al het geld op de rekeningen staat nu aan 4,20%
Dit in tegenstelling tot sommige andere banken waar bijvoorbeeld geld dat voor 5 augustus werd gestort 4% opbrengt (nu nog steeds) en geld dat na 5 augustus werd gestort 4,25% opbrengt.
Dit in tegenstelling tot sommige andere banken waar bijvoorbeeld geld dat voor 5 augustus werd gestort 4% opbrengt (nu nog steeds) en geld dat na 5 augustus werd gestort 4,25% opbrengt.