Carmignac Patrimoine A EN E ?
TIP
Re: Carmignac Patrimoine A EN E ?
Vandaag een mailtje gestuurd naar Petercam, met de regelgeving in attach. Blijkbaar zijn er velen die aan de taksen niet meer aan uitgeraken.lowietje schreef:Ik heb er in November 2009 verkocht, wel de T.O.B taks betaalt !
Niet bij Binck bank.
Maandag heb ik ook een mail gestuurd naar Keytrade, met de vraag om bij de fondsen alle taksen te vermelden.
> >> Franklin Templeton Emerging Markets Bond (USD) Fund (dis)LU0029876355.
> >>
> >> Over de taxatie staat alleen: Taks bij aankoop 0%
> >> Ik vind dat dit moet aangevuld worden, zoals bij sommige fondsen wel het
> >> geval is.
> >> Taks op dividend : 25%
> >> Taks bij verkoop :
> >> Taks op meerwaarde bij verkoop :
> >> Ik denk dat veel klanten ermee gediend zouden zijn als dit bij alle
> >> fondsen vermeld wordt.
> >> Het zou ook veel mistevredenheid besparen.
> >> Ik verschoot ook dat de taks op het dividend 25% was (obligatie fonds).
> >> Graag had ik het ook geweten als er een taks is op de verkoop en een taks
> >> op de meerwaarde.
> >> Groeten,
Het antwoord :
Geachte heer,> >
> >
> > Bij distributiefondsen betaalt u geen extra taksen. Bij
> > kapitalisatiefondsen betaalt u bij uitstappen 0.5%. Dit staat telkens
> > aangegeven in de gedetailleerde koers en de prospectus van het fonds.
> >
> > U betaalt geen taksen op de meerwaarde in België.
> >
> > Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om ze ons te stellen op het
> > adres info@keytradebank.com.
> >
> > Met vriendelijke groeten,
Ik heb terug een mail gestuurd
Ik blijf bij mijn mening. Het is heus niet zo simpel als U het voorstelt.
> Er is in België wel een taks op de meerwaarde bij obligatiefondsen met een
> Europees paspoort. Want het fonds waar ik overschreef is een obligatie
> fonds.
> Verder is er ook een verschil in voorheffing op de dividenden, er bestaan
> obligatiefondsen met een Belgisch paspoort (0%), Europees paspoort (15%), en
> andere(25%).
> In de prospectus staat er gewoonlijk niet veel over de taxatie, omdat er een
> verschil is tussen verschillende landen in de wereld.
> Daarom doe ik nogmaals een oproep om dit te vermelden. Er is een rubriek
> taxatie voorzien. Daar staat alleen Taks bij aankoop 0%, wat onvolledig is.
> Het is heus niet een zo een groot werk om dat voor alle fondsen te doen. Bij
> sommige kapitalisatie fondsen kan het blijkbaar .
Hij ging dit overmaken aan de betrokken diensten. Hopelijk doen ze er iets aan.
hou ons op de hoogte lowietje!
en bedankt voor de moeite/tijd!
en bedankt voor de moeite/tijd!
eh
, ik kijk vandaag naar de inventariswaarde van Patrimoine ( A ) en zie -2,21 % ! het was gisteren toch een schitterende beursdag ? of zitten de obligaties er voor iets tussen ?? de waarde van het fonds wordt toch altijd 1 dag later dan een beursdag genoteerd ?
of ben ik verkeerd ?
De frequentie waarmee die koers wordt geupdated is mij ook een raadsel. Nu (dinsdag) zie je de koers van vrijdag, de dag van de grote beursdip.
Er zit dus een grote vertraging op.
bedankt robokat voor de info !! ik dacht al dat ik verkeerd bezig wasrobokat schreef:De frequentie waarmee die koers wordt geupdated is mij ook een raadsel. Nu (dinsdag) zie je de koers van vrijdag, de dag van de grote beursdip.
De waarde wordt dagelijks bepaald, sommige fondsen verkiezen om hun waarde te bepalen na sluiting van de Europese, Amerikaanse, of enig andere andere markt. Vandaar komt het verschil.
waarom wil je eigenlijk per sé 25% of 15% betalen op de meerwaardes van je fonds, met de 0,50% tob bij uitstap ben je veel goedkoper af hoor, dus je schrijft alle banken aan met de vraag je extra te belasten, vreemd...
Is het tot mij gericht?kiama schreef:waarom wil je eigenlijk per sé 25% of 15% betalen op de meerwaardes van je fonds, met de 0,50% tob bij uitstap ben je veel goedkoper af hoor, dus je schrijft alle banken aan met de vraag je extra te belasten, vreemd...
tot iedereen die dit doet, ik snap niet wat je voordeel hiervan is, integendeel zelf, je gaat mensen gewoon zwaarder laten belasten, snap hem gewoon niet to be honest...
Het is niet van willen, maar van moeten. Die taks op dividend en meerwaarde wordt verplicht ingehouden op het obligatie gedeelte.kiama schreef:waarom wil je eigenlijk per sé 25% of 15% betalen op de meerwaardes van je fonds, met de 0,50% tob bij uitstap ben je veel goedkoper af hoor, dus je schrijft alle banken aan met de vraag je extra te belasten, vreemd...
U raakt er niet vanaf door de tob taks te betalen.
Ik wou toch even laten weten dat de aankoopkosten voor fondsen Carmignac bij Binckbank niet langer 9,50 EUR bedragen maar wel 1,50% van het aankoopbedrag en dit sedert 2 augustus. De verkoopkosten zouden echter wel 9,50 EUR blijven.
Ik spreek uit ervaring want ik wou gisteren zulke fondsen online aankopen maar slaagde er niet in om het geavanceerde order op hun i-net site uit te voeren.
Aan de telefoon werd mij dan medegedeeld dat het contract met Carmignac opnieuw diende onderhandeld te worden en dat Carmignac niet langer wou dat Binckbank hun fondsen verkocht met slechts 9,50 EUR aankoopkosten, de kosten bij andere financiële instellingen liggen ook hoger en Binckbank moest dus de kosten ook verhogen (dat is tenminste wat de medewerker van Binck mij verteld heeft).
Wellicht toch goed om te weten.....
Ik spreek uit ervaring want ik wou gisteren zulke fondsen online aankopen maar slaagde er niet in om het geavanceerde order op hun i-net site uit te voeren.
Aan de telefoon werd mij dan medegedeeld dat het contract met Carmignac opnieuw diende onderhandeld te worden en dat Carmignac niet langer wou dat Binckbank hun fondsen verkocht met slechts 9,50 EUR aankoopkosten, de kosten bij andere financiële instellingen liggen ook hoger en Binckbank moest dus de kosten ook verhogen (dat is tenminste wat de medewerker van Binck mij verteld heeft).
-
SpaarVogelbekdier
- Newbie

- Contacteer:
Luc62 schreef:Ik wou toch even laten weten dat de aankoopkosten voor fondsen Carmignac bij Binckbank niet langer 9,50 EUR bedragen maar wel 1,50% van het aankoopbedrag en dit sedert 2 augustus. De verkoopkosten zouden echter wel 9,50 EUR blijven.
Mij hadden ze 1% gezegd aan de telefoon. Jammer, want dit was voor mij de voornaamste reden om er klant te worden.
1%??
Wanneer heeft men dat jou verteld dan?
Ik heb gisterenavond getelefoneerd....
Wanneer heeft men dat jou verteld dan?
Ik heb gisterenavond getelefoneerd....
Net nogmaals telefonisch contact gehad met Binckbank en de instapkosten zijn idd 1% (ook terug te vinden onder het tabblad "events" als men naar een bepaald fonds gaat) : men vindt dan deze mededeling :
"30-07-2010 Informatie betreffende Carmignac beleggingsfondsen Op vraag van de fondsbeheerder, Carmignac Gestion, zijn wij genoodzaakt om vanaf heden 1% instapkosten aan te rekenen bij toetreding tot een Carmignac fonds, in plaats van de standaard transactiekosten van € 9,50. De transactiekosten bij uittreding blijven onveranderd (€ 9,50).
Dit heeft tot gevolg dat de handel in deze beleggingsfondsen tijdelijk niet online beschikbaar zal zijn op onze website. U kunt op de site nog wel informatie en koersen terugvinden van de Carmignac fondsen, maar voor aan- of verkooporders dient u voorlopig telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice & Orderdesk via telefoonnummer 03 303 31 11. Voor deze telefonische orders zullen wij u geen bijkomende telefoonkosten in rekening brengen. "
Die andere medewerker had mij gisterenavond dus foutieve informatie gegeven.....
"30-07-2010 Informatie betreffende Carmignac beleggingsfondsen Op vraag van de fondsbeheerder, Carmignac Gestion, zijn wij genoodzaakt om vanaf heden 1% instapkosten aan te rekenen bij toetreding tot een Carmignac fonds, in plaats van de standaard transactiekosten van € 9,50. De transactiekosten bij uittreding blijven onveranderd (€ 9,50).
Dit heeft tot gevolg dat de handel in deze beleggingsfondsen tijdelijk niet online beschikbaar zal zijn op onze website. U kunt op de site nog wel informatie en koersen terugvinden van de Carmignac fondsen, maar voor aan- of verkooporders dient u voorlopig telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice & Orderdesk via telefoonnummer 03 303 31 11. Voor deze telefonische orders zullen wij u geen bijkomende telefoonkosten in rekening brengen. "
Die andere medewerker had mij gisterenavond dus foutieve informatie gegeven.....
Intussen kan je Carmignac weer online aankopen via Binck, welliswaar dus met 1% instapkosten (het door Carmignac verplichte minimum).