Carmignac patrimoine A
TIP
Re: Carmignac patrimoine A
Cijfermateriaal met beleggingshorizon 3 drie jaar (dus pieken van een bepaald jaar ook al wat uitgevlakt) ...
Het gemiddelde rendement is nog hoog, dankzij resultaten uit een verder verleden. Zowel de recente tendens van de koers als die van de rendementen tonen zwakkere cijfers, en het gemiddelde rendement gaat veelal verder naar beneden bij elke nieuwe berekening. Koers heeft blijkbaar een opstoot gehad 6 maand geleden, maar de overige koersschommelingen met het recente verleden zijn beperkt (tot negatief). Ook de berekende gemiddelde rendementen over 3 jaar zijn sinds juni 2013 (op 1 uitzondering na) minder dan 4% op jaarbasis. Wie CP recentelijk gekocht heeft, mag zich niet blindstaren op het historische gemiddelde rendement, maar moet eerder naar de recentere resultaten kijken.
Informatie vind je
http://fradaems.atspace.cc" onclick="window.open(this.href);return false;
ga onderaan de pagina naar het overzicht van de fondsbeheerders, en kies Carmignac Gestion; CP is het eerste fonds in het overzicht
Dit alles zonder uitspraak te doen over het al dan niet opnemen van CP in iemands portefeuille (ik geef cijfers, keuzes moet je zelf maken).
Het gemiddelde rendement is nog hoog, dankzij resultaten uit een verder verleden. Zowel de recente tendens van de koers als die van de rendementen tonen zwakkere cijfers, en het gemiddelde rendement gaat veelal verder naar beneden bij elke nieuwe berekening. Koers heeft blijkbaar een opstoot gehad 6 maand geleden, maar de overige koersschommelingen met het recente verleden zijn beperkt (tot negatief). Ook de berekende gemiddelde rendementen over 3 jaar zijn sinds juni 2013 (op 1 uitzondering na) minder dan 4% op jaarbasis. Wie CP recentelijk gekocht heeft, mag zich niet blindstaren op het historische gemiddelde rendement, maar moet eerder naar de recentere resultaten kijken.
Informatie vind je
http://fradaems.atspace.cc" onclick="window.open(this.href);return false;
ga onderaan de pagina naar het overzicht van de fondsbeheerders, en kies Carmignac Gestion; CP is het eerste fonds in het overzicht
Dit alles zonder uitspraak te doen over het al dan niet opnemen van CP in iemands portefeuille (ik geef cijfers, keuzes moet je zelf maken).
CP FR0010135103, nog een beetje zakken en bijkopen voor een minstens 5 jaar !
Niet specifiek over Patrimoine, maar over bovenstaand fonds van Cazenove. Nog iemand mail gehad van Binck dat het fonds werd omgezet naar Schroder ISF UK Opportunities (ISIN LU0995123261) naar aanleiding van een fusie? Werd dit vooraf aangekondigd? Eerste dat ik ervan hoor en blijkt nu al uitgevoerd in mijn portefeuille zonder dat ik er weet van had.Jhn schreef:Dat doe ik met plezier, ik heb hier een lijstje gemaakt de fondsen die het best scoren in mijn port.
Is het geluk of timing, wie zal het zeggen.
Maar ik heb ze nog geen jaren, sommige een jaar andere minder dan een jaar.
Maar in alle gevallen zorgen ze voor winst (als ik daar CP tegenover zet wordt ik dus minder vrolijk, daarom mijn comment hier een paar dagen geleden).
Je zal zien dat de fondsen EU of USA markt gebonden zijn, daar is het nu te doen.
Ook veel gekende namen en consumer producten, dat is een bewuste keuze.
Ik heb die switch in mijn port gemaakt toen het EM moment echt over was.
[in willekeurige volgorde]
...
Cazenove Int'l PLC UK Equity Fd Dis IE0032376562
...
Via deze e-mail wensen wij u te informeren over het beleggingsfonds Cazenove UK Equity Fund dat U in portefeuille heeft bij BinckBank.
De overname van Cazenove Capital Management Limited door Schroders werd in de loop van vorig jaar afgerond. Als onderdeel van de integratie van de twee bedrijven, zijn de beleggingsfondsen van Cazenove Capital naar Iers recht gefuseerd met de in Luxemburg gevestigde Schroder ISF compartimentscala op 12/3/2014.
In het kader van deze fusie heeft BinckBank de omvorming verwerkt van uw positie in Cazenove UK Equity Fund (ISIN IE0032376562) naar Schroder ISF UK Opportunities (ISIN LU0995123261).
De omwisselverhouding werd vastgesteld op 0.039783 deelbewijzen Schroder ISF UK Opportunities voor elk aangehouden deelbewijs in Cazenove UK Equity Fund.
De restfracties in het fonds zullen spoedig in cash uitgekeerd worden op uw BinckBank rekening.
U kan reeds handelen in het beleggingsfonds Schroder ISF UK Opportunities via de website van BinckBank.
Bijkomende informatie over het fonds Schroder ISF UK Opportunities kan U terugvinden op de site van Schroders:
http://www.schroders.com/beflemish/onze ... 61&sc=6307" onclick="window.open(this.href);return false;
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Hier zelfde mededeling....onlangs bij een nadere broker nog minder communicatie rond een fonds van Delta Loyd. Clean energy werd daar omgezet in een global fonds. Kwestie van vereenvoudiging van het aanbod volgens DL
inderdaad jens, de mijne zijn ook gewisseld.jens_dev schreef:Niet specifiek over Patrimoine, maar over bovenstaand fonds van Cazenove. Nog iemand mail gehad van Binck dat het fonds werd omgezet naar Schroder ISF UK Opportunities (ISIN LU0995123261) naar aanleiding van een fusie? Werd dit vooraf aangekondigd? Eerste dat ik ervan hoor en blijkt nu al uitgevoerd in mijn portefeuille zonder dat ik er weet van had.Jhn schreef:Dat doe ik met plezier, ik heb hier een lijstje gemaakt de fondsen die het best scoren in mijn port.
Is het geluk of timing, wie zal het zeggen.
Maar ik heb ze nog geen jaren, sommige een jaar andere minder dan een jaar.
Maar in alle gevallen zorgen ze voor winst (als ik daar CP tegenover zet wordt ik dus minder vrolijk, daarom mijn comment hier een paar dagen geleden).
Je zal zien dat de fondsen EU of USA markt gebonden zijn, daar is het nu te doen.
Ook veel gekende namen en consumer producten, dat is een bewuste keuze.
Ik heb die switch in mijn port gemaakt toen het EM moment echt over was.
[in willekeurige volgorde]
...
Cazenove Int'l PLC UK Equity Fd Dis IE0032376562
...
Via deze e-mail wensen wij u te informeren over het beleggingsfonds Cazenove UK Equity Fund dat U in portefeuille heeft bij BinckBank.
De overname van Cazenove Capital Management Limited door Schroders werd in de loop van vorig jaar afgerond. Als onderdeel van de integratie van de twee bedrijven, zijn de beleggingsfondsen van Cazenove Capital naar Iers recht gefuseerd met de in Luxemburg gevestigde Schroder ISF compartimentscala op 12/3/2014.
In het kader van deze fusie heeft BinckBank de omvorming verwerkt van uw positie in Cazenove UK Equity Fund (ISIN IE0032376562) naar Schroder ISF UK Opportunities (ISIN LU0995123261).
De omwisselverhouding werd vastgesteld op 0.039783 deelbewijzen Schroder ISF UK Opportunities voor elk aangehouden deelbewijs in Cazenove UK Equity Fund.
De restfracties in het fonds zullen spoedig in cash uitgekeerd worden op uw BinckBank rekening.
U kan reeds handelen in het beleggingsfonds Schroder ISF UK Opportunities via de website van BinckBank.
Bijkomende informatie over het fonds Schroder ISF UK Opportunities kan U terugvinden op de site van Schroders:
http://www.schroders.com/beflemish/onze ... 61&sc=6307" onclick="window.open(this.href);return false;
ik wist van niks
maar met een raar eindresultaat, ik ga dit even goed in de gaten houden.
Idem ditto ...
Ik zit met een restfractie van ongeveer 0,73 die in centjes terugbetaald zou worden. Nu vraag ik me af met welke waarde men daar gaat rekenen om die restfractie te gelde te maken (laatste koers? aankoopwaarde?).
Ik zit met een restfractie van ongeveer 0,73 die in centjes terugbetaald zou worden. Nu vraag ik me af met welke waarde men daar gaat rekenen om die restfractie te gelde te maken (laatste koers? aankoopwaarde?).
73% van de 100 euro waaraan de nieuwe versie is beginnen te lopen? Zal het achteraf wel eens fatsoenlijk natellen want weergave van rendement is met zo'n 40% gezakt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja, gisteren (dacht ik) mail gekregen van Binck en vandaag is het al omgezet. Ik had Cazenove al een paar weken niet meer opgevolgd. Paar weken geleden stond ik daar comfortabel in de plus en vandaag staat 'mijne' Schroder -6.34% .. Kan zijn dat Cazenove ook al in de min gezakt was hoor ... Maar was toch een onaangename verrassing.jens_dev schreef: Niet specifiek over Patrimoine, maar over bovenstaand fonds van Cazenove. Nog iemand mail gehad van Binck dat het fonds werd omgezet naar Schroder ISF UK Opportunities (ISIN LU0995123261) naar aanleiding van een fusie?
http://www.fondsnieuws.nl/opinie/marktv ... -ooit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... 40306.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Piper, dat is goed nieuws ! We wachten hoopvol af !
Goed nieuws? Het zijn allemaal beweringen van Carmignac zelf. Wij van WC Eend raden WC Eend aan.evita schreef:Piper, dat is goed nieuws ! We wachten hoopvol af !
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe groter de portfolio, hoe moeilijker om consistent jaarlijks (een redelijke) winst te halen. Vraag maar aan Warren Buffet.. 

Iedere keer ze hun portefeuille omgooien, lopen ze constant achter de feiten aan...
De kunst is de markt voor te zijn, niet de markt hopeloos achterna hollen.
Aha Wimpie, jij hebt blijkbaar een glazen bol ?Wimpie85 schreef:Iedere keer ze hun portefeuille omgooien, lopen ze constant achter de feiten aan...