Carmignac patrimoine A
TIP
Re: Carmignac patrimoine A
@B7
Wat ben jij goed in het manipuleren van de feiten. Indien ik voor Flossbach of M* zou werken had ik je al lang een proces aangedaan.
ISIN LU0323578657 waar ze op de Belgische M* naar verwijzen kan je terugvinden op de Duitse M*. Je had je tenminste de moeite kunnen doen om dat op te zoeken, zie hier die grafiek:
http://www.morningstar.de/de/funds/snap ... 3RRB&tab=1
Dus gerekend vanaf 2007 doet dit Flossbach fonds merkbaar beter dan jouw 50/50 port zelfs als de TER wat verschilt per klasse.
Wat ben jij goed in het manipuleren van de feiten. Indien ik voor Flossbach of M* zou werken had ik je al lang een proces aangedaan.
ISIN LU0323578657 waar ze op de Belgische M* naar verwijzen kan je terugvinden op de Duitse M*. Je had je tenminste de moeite kunnen doen om dat op te zoeken, zie hier die grafiek:
Dus gerekend vanaf 2007 doet dit Flossbach fonds merkbaar beter dan jouw 50/50 port zelfs als de TER wat verschilt per klasse.
Laatst gewijzigd door sortino op 15 december 2018, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Quality growth investor
Er is hier helemaal geen truc van de financiële wereld gebruikt.
Als je misschien ooit eens wat moeite zou doen om iets op te zoeken ipv steeds onzin en hersenspinsels te verkondigen, dan zouden je postings tenminste iets bijdragen.
Als je misschien ooit eens wat moeite zou doen om iets op te zoeken ipv steeds onzin en hersenspinsels te verkondigen, dan zouden je postings tenminste iets bijdragen.
Wij hebben onze selectie gebaseerd op het reeds langer bestaande fonds Flossbach von Storch – Multiple Opportunities R met Isincode LU023578657. Dit laatste fonds komt niet in aanmerking voor distributie in BE omdat er een deel belegd wordt in goud. Om populistische redenen werd er in BE beslist dat beleggen (populistisch speculeren) in grondstoffen niet kan. Men stond er natuurlijk niet bij stil dat men het kind met het badwater weg goot en dat een alternatief voor de hand lag: in plaats van een rechtstreeks belegging kan het nog altijd via afgeleide producten (certificaten). Ziedaar het verschil tussen beide fondsen. Ziedaar ook de vaak nutteloze reglementitis van onze politiekers.
Bron: https://www.mijnkapitaal.be/fondsen/flo ... ies-ii-rt/
Sorry, Annetje
sortino schreef: ↑15 december 2018, 15:47 @B7
Dus het fonds dat je sinds 2014 in België kan kopen is niet het fonds dat zo goed deed in 2007-2009, bvb het Belgische fonds belegd niet in commodities het fonds van 2007 wel....annetje schreef: ↑15 december 2018, 15:48 Er is hier helemaal geen truc van de financiële wereld gebruikt.
Als je misschien ooit eens wat moeite zou doen om iets op te zoeken ipv steeds onzin en hersenspinsels te verkondigen, dan zouden je postings tenminste iets bijdragen.Wij hebben onze selectie gebaseerd op het reeds langer bestaande fonds Flossbach von Storch – Multiple Opportunities R met Isincode LU023578657. Dit laatste fonds komt niet in aanmerking voor distributie in BE omdat er een deel belegd wordt in goud. Om populistische redenen werd er in BE beslist dat beleggen (populistisch speculeren) in grondstoffen niet kan. Men stond er natuurlijk niet bij stil dat men het kind met het badwater weg goot en dat een alternatief voor de hand lag: in plaats van een rechtstreeks belegging kan het nog altijd via afgeleide producten (certificaten). Ziedaar het verschil tussen beide fondsen. Ziedaar ook de vaak nutteloze reglementitis van onze politiekers.
Bron: https://www.mijnkapitaal.be/fondsen/flo ... ies-ii-rt/
Ik beschouw mijn punt hiermee als bewezen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 15 december 2018, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
1) Statistisch gezien mag je niet zomaar zeggen dat een fonds dat 3.03 procent rendement haalt 'beter' doet dan een index die 3.01 % haalt. Dat zal hoogstwaarschijnlijk een statistisch identiek rendement zijn. Vandaar dat ik zeg dat de meerderheid van alle fondsen voor kosten 'ongeveer even goed' presteert als haar index.
2) Als je zegt dat evenveel fondsen beter als slechter dan het gemiddelde scoren, stel je dat mediaan en gemiddelde van beleggingsrendementen samenvallen. Dat is niet helemaal correct: rendementen zijn niet normaal verdeeld en zelfs niet noodzakelijk symmetrisch.
Nu goed, dat zijn twee voorbeeldjes van statistisch mierenneuken.
Voor de verandering van de prospectus kon cp gaan tot 2x leverage, erna tot 5x.sortino schreef: ↑15 december 2018, 13:21 Indien je iets van die documenten zou begrijpen zou je weten dat in de prospectus niet zal staan wanneer een fonds bvb in februari van 2x naar 5x leverage ging wat jij beweert.
Maar goed, je beweert: "In Februari heeft CP nog beslist om de gross leverage te verhogen van 2x naar 5x."
Waar staat dit precies (welke doc op welk blz) als je alles zo goed weet of zit je hier gewoon aan laster te doen?
Voor een samenvatting zie bvb de "fondsanalyse" pagina op m*.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Als ik op Morningstar.de kijk naar die Flosbash LU0323578657, dan zie ik dat die Floshbach op 10 jaar inderdaad 6% beter doet dan zijn index, maar wel (licht) minder doet op de YTD, op 1 jaar, op 3 jaar en op 5 jaar.
Het heeft dus in de 5 jaar na de crisis van 2008 een mooie voorsprong opgebouwd ten opzichte van zijn index maar is die voorsprong sinds 5 jaar zeer traagjes aan het kwijtspelen.
Het doet het weliswaar een pak beter dan de gemiddelde fondsen in zijn categorie, maar constant de index verslaan, zit er niet in, nu dus al niet de voorbije 5 jaar.
Het heeft dus in de 5 jaar na de crisis van 2008 een mooie voorsprong opgebouwd ten opzichte van zijn index maar is die voorsprong sinds 5 jaar zeer traagjes aan het kwijtspelen.
Het doet het weliswaar een pak beter dan de gemiddelde fondsen in zijn categorie, maar constant de index verslaan, zit er niet in, nu dus al niet de voorbije 5 jaar.
Gelukkig moet ik dat allemaal niet weten voor mijn beleggingsfilosofiesortino schreef: ↑15 december 2018, 12:52 @B7
...
Ik vraag mij af of jij iets begrijpt van fundamentele analyse, macro economie, laat staan beide??
Imo doe je actief beheer trouwens beter zelf. Met mijn 60/40 die vooral uit aandelen bestaat en de rest op spaarrekening zit ik dit jaar nog steeds op +3,8% terwijl IWDA/IEAG 50/50 rond de 0% zit.
Wat ik wel weet is dat je een 60/40 portefeuille niet vergelijkt met een 50/50 portefeuille.
De beide passieve portefeuille zijn vandaag beide licht positief. Beleggers die maandelijks gespreid beleggen zullen meer winst hebben dit jaar, alsook beleggers die overwegen naar de US en US small cap en growth.
Benieuwd om over je portefeuille te lezen.
Wat is je aandelenstijl? Wat is je regionale verdeling? Heb je dit jaar transacties gedaan? Geld toegevoegd?
Factuele verkeerde of naive info verspreiden vind ik erger.
Toch bedankt dat je de info aanbracht dat het Belgische fonds geen commodities bevat, en dus anders is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 15 december 2018, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Echt serieus.. ben jij nu echt zo achterlijk?
We zeggen juist dat de Belgische variant van dat Flossbach fonds in de praktijk hetzelfde is als dat originele Duitse fond. In de Belgisch variant gebruiken ze goud trackers ipv fysiek goud. Lees de uitleg van mijnkapitaal die annetje postte waarom dit zo is.
Dat M* dat Duitse fonds als extensie gebruikt voor de Belgisch variant is dus correct en daar ging het over.
Quality growth investor
Veel sucess bij je aankoop van fondsen die pas binnen 5 jaar hier op de markt zal komen
want blijkbaar moet je dat doen om binnen 10 jaar over een fonds te kunnen posten dat de index zal verslagen.
Kort samengevat, B7H4long heeft technisch gezien gelijk als hij stelt dat het fonds inderdaad nog niet bestond 10 jaar geleden.
Maar als hij een klein beetje intellectueel eerlijk zou zijn moet hij erkennen dat het verschil tussen beiden minimaal is en er dus weldegelijk voldoende historiek is om de waarde van LU1038809395 te kunnen inschatten.
Maar daarvoor is zijn eergevoel blijkbaar te groot.
Maar als hij een klein beetje intellectueel eerlijk zou zijn moet hij erkennen dat het verschil tussen beiden minimaal is en er dus weldegelijk voldoende historiek is om de waarde van LU1038809395 te kunnen inschatten.
Maar daarvoor is zijn eergevoel blijkbaar te groot.