Carmignac patrimoine A
TIP
Re: Carmignac patrimoine A
De categorie van het Flossbach fonds telt ongeveer 350 fondsen, waarvan er een 40 tal(*) reeds meer dan 10 jaar overleven. Het Duitse Flossbach fonds lijkt gestart te zijn in october 2007.
Ik vind het heel tekenend dat om een fonds te vinden dat de index van deze categorie op deze 10 jaar verslaagd men naar een fonds moet teruggrijpen dat 10 jaar geleden niet in Belgie te koop was.
Wat moet de Belgische belegger in deze mixfondsen vandaag doen indien de laatste 10 jaar richtinggevend zouden zijn voor de de volgende 10 jaar?
Blijkbaar zou dan geen van de huidige 350 fondsen de index verslagen.
De belegger lijkt dus 2 keuzes te hebben:
- beleggen in de indexfondsen
- beleggen in een van de recente opgerichte fondsen in uit een van onze buurlanden dat dan de index over de volgende 10 jaar zou verslagen .... misschien.
(*) soms verschillende versies van hetzelfde fonds.
Ik vind het heel tekenend dat om een fonds te vinden dat de index van deze categorie op deze 10 jaar verslaagd men naar een fonds moet teruggrijpen dat 10 jaar geleden niet in Belgie te koop was.
Wat moet de Belgische belegger in deze mixfondsen vandaag doen indien de laatste 10 jaar richtinggevend zouden zijn voor de de volgende 10 jaar?
Blijkbaar zou dan geen van de huidige 350 fondsen de index verslagen.
De belegger lijkt dus 2 keuzes te hebben:
- beleggen in de indexfondsen
- beleggen in een van de recente opgerichte fondsen in uit een van onze buurlanden dat dan de index over de volgende 10 jaar zou verslagen .... misschien.
(*) soms verschillende versies van hetzelfde fonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Inderdaad en iedereen is vrij om te kiezen wat hij zelf wil
Het is dan ook zinloos om telkens op dezelfde nagel te kloppen en iedere keer je eigen grote gelijk te proberen bewijzen.
Yup, en ik denk dat iedereen hier zijn/haar punt heeft gemaakt.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
de 2 fondsen (BE/DE) zijn wel degelijk vergelijkbaar.B7H4long schreef: ↑15 december 2018, 17:34sortino schreef: ↑15 december 2018, 15:47 @B7
Wat ben jij goed in het manipuleren van de feiten. Indien ik voor Flossbach of M* zou werken had ik je al lang een proces aangedaan.
ISIN LU0323578657 waar ze op de Belgische M* naar verwijzen kan je terugvinden op de Duitse M*. Je had je tenminste de moeite kunnen doen om dat op te zoeken, zie hier die grafiek:
http://www.morningstar.de/de/funds/snap ... 3RRB&tab=1
Dus gerekend vanaf 2007 doet dit Flossbach fonds merkbaar beter dan jouw 50/50 port zelfs als de TER wat verschilt per klasse.Dus het fonds dat je sinds 2014 in België kan kopen is niet het fonds dat zo goed deed in 2007-2009, bvb het Belgische fonds belegd niet in commodities het fonds van 2007 wel....
Ik beschouw mijn punt hiermee als bewezen.
Het duitse fonds zit rechtstreeks in goud (commodities). Dit is in Belgie niet toegestaan...dus hebben ze dat deel goud belegging vervangen door een tracker in goud. (7%Invesco Physical Gold ETC) Dit mag blijkbaar wel in België.
Maar in wezen komt het op hetzelfde neer; mssch wat punten ver na de komma.
Ja voor een tracker betalen ze extra kosten maar zelf goud bijhouden als fonds brengt ook kosten met zich mee.
Je hebt niet meer gereageerd dus ik veronderstel dat je het uiteindelijk gevonden hebt.B7H4long schreef: ↑15 december 2018, 17:47Voor de verandering van de prospectus kon cp gaan tot 2x leverage, erna tot 5x.sortino schreef: ↑15 december 2018, 13:21 Indien je iets van die documenten zou begrijpen zou je weten dat in de prospectus niet zal staan wanneer een fonds bvb in februari van 2x naar 5x leverage ging wat jij beweert.
Maar goed, je beweert: "In Februari heeft CP nog beslist om de gross leverage te verhogen van 2x naar 5x."
Waar staat dit precies (welke doc op welk blz) als je alles zo goed weet of zit je hier gewoon aan laster te doen?
Voor een samenvatting zie bvb de "fondsanalyse" pagina op m*.
Spijtig dat je het hier niet publiceerde.
Voor de andere lezers, uit het fondsrapport van CP
en ook citywireEffective Feb. 26, 2018, Carmignac Gestion
updated the prospectuses of several of its
funds, including its flagship strategy Carmignac
Patrimoine. The updated prospectuses specify an
increase in the expected level of gross leverage
from 200% to 500%. While that may seem like a
significant change, it’s important to note the differences
between gross and true “economic” leverage.
French asset manager Carmignac has tabled plans to double the expected leverage levels in its flagship Patrimoine fund following.
The announcement comes following a disappointing year of performance for the fund and could see levels rise from 200% to 500%.
Plans were announced on February 26, which would allow for the use of more derivatives in the portfolio in the giant mixed-asset fund.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Nu nog 12,51 miljard in deze fondsklasse. Weer 220 miljoen eruit in 2 weken. Opnieuw mensen die zich realiseren dat Carmignac de enige is die hier geld aan verdient. Een rendement van 0,22% de voorbije 5 jaar. Terwijl Carmignac zelf er 1,76% aan verdiend heeft. Per jaar. Niet op het eigen kapitaal maar op het kapitaal van hun klanten.
Om het anders te zeggen: de voorbije 5 jaar bracht het fonds 1,98% per jaar op en daarvan hield de firma Carmignac er 1,76% voor zichzelf. Dat is meer dan 7/8.
En voor wie veel geld heeft, doet de Belgische staat daar nog eens 0,15% vanaf. Er blijft dus 0,07% per jaar over. Slechter dan het slechtste spaarboekje.
En alle banken, klein en groot, kregen ongeveer 0,8% per jaar van Carmignac. 10 keer zoveel als de opbrengst van hun klanten.
Is er nog iemand die zich afvraagt waarom alle banken, klein en groot, ons in de richting van beleggingsfondsen en plannen willen duwen?
En voor wie veel geld heeft, doet de Belgische staat daar nog eens 0,15% vanaf.
Leg dat eens in detail uit.
Leg dat eens in detail uit.
Estate Guru believer.
MK is aan het verkopen geslaan. Ik hou ze bij tot ze weer stijgen.
Nu doe je toch alleen maar verlies door te verkopen!
Nu doe je toch alleen maar verlies door te verkopen!
02-11-2018 00:00:00 07-11-2018 N/A OTC
KOPEN/VERKOPEN ISIN BESCHRIJVING HOEVEELHEID KOERS
Verkopen FR0010135103
CARMIGNAC
PATRIMOINE A ACC EUR
1,0000 EUR 595,15
Bedrag € 595,15
Totaal € 595,15
Op bovenstaand zie ik toch geen effecten taks staan me dunkt.
Estate Guru believer.
Als je meer dan 500.000€ op een effectenrekening hebt staan, betaal je 0,15% effectentaks aan de Belgische staat.
Effectentaks voor wie 500.000 op zijn effectenrekeningen heeft .... of vind je dat niet veel?
Om het in detail uit te leggen: heb je op je effectenrekeningen bij 1 bank 500.000 euro of meer, als gemiddelde van 4 meetpunten per jaar (voor het voorbije jaar 3), en per rekeninghouder, dan houdt de bank automatisch 0,15% af. Heb je over alle banken samen 500.000 dan kun je de banken vragen dat ze elk de 0,15% afhouden, of anders moet je het volgend jaar via je belastingaangifte doen. Dit geldt niet voor aandelen op naam of voor pensioensparen.
Er werd hier de voorbije jaren nooit over gesproken en in de kranten is er nooit over gesproken, noch op radio en TV en internet. Een ware schande dat het op een slinkse, geniepige manier is ingevoerd zonder daar ooit een woord over te piepen!
Echt de gemiddelde belegger om die 0,15 te verantwoorden.NTO schreef: ↑29 december 2018, 16:23Effectentaks voor wie 500.000 op zijn effectenrekeningen heeft .... of vind je dat niet veel?
Om het in detail uit te leggen: heb je op je effectenrekeningen bij 1 bank 500.000 euro of meer, als gemiddelde van 4 meetpunten per jaar (voor het voorbije jaar 3), en per rekeninghouder, dan houdt de bank automatisch 0,15% af. Heb je over alle banken samen 500.000 dan kun je de banken vragen dat ze elk de 0,15% afhouden, of anders moet je het volgend jaar via je belastingaangifte doen. Dit geldt niet voor aandelen op naam of voor pensioensparen.
Er werd hier de voorbije jaren nooit over gesproken en in de kranten is er nooit over gesproken, noch op radio en TV en internet. Een ware schande dat het op een slinkse, geniepige manier is ingevoerd zonder daar ooit een woord over te piepen!
In het topic vermelden 0,15 % als meer dan 500.000 € te eenvoudig.
Gewoon heden op carmignac 0,15 % aan de staat , mensen bang maken ten top.
Blijkbaar toch iemand die zijn maandelijkse bonus niet haalt.
En maar verkeerde info posten.
En over die taks is hier in het lang en breed indertijd over gediscuteerd op het forum.
Is tevens uitvoerig in de media geweest, vakbond uitgiften enz.
Ge doet hier precies zoals die Arco's wisten ook zogezegd niet dat statuten werden aangepast.
Nu afdoen als niet geweten ?
Een ieder die belegd heeft afgelopen maanden , die vraag van zijn bank gekregen.
Estate Guru believer.
Beste Platin. Als ik in meerdere berichten al hetzelfde geschreven heb als hierboven, waarom beschuldig jij me dan altijd maar weer dat ik een plastronneke van een bank ben die mijn verkoopsobjectieven weer niet gehaald heb deze maand?NTO schreef: ↑29 december 2018, 12:21 En alle banken, klein en groot, kregen ongeveer 0,8% per jaar van Carmignac. 10 keer zoveel als de opbrengst van hun klanten.
Is er nog iemand die zich afvraagt waarom alle banken, klein en groot, ons in de richting van beleggingsfondsen en plannen willen duwen?
Als er zoveel plastronnekes zijn, dan is dat omdat er zoveel mensen zijn zoals jij die beleggingsfondsen kopen waar jij veel kosten betaalt en de banken en fondsenbeheerders geen risico hebben en het geld onder elkaar verdelen.
Hallo aan iedereen die dit platform geregeld bezoekt.
Hoe is jullie oog op de toekomst van CP?
Is er beterschap op komst?
Hoe is jullie oog op de toekomst van CP?
Is er beterschap op komst?