Carmignac patrimoine A
TIP
Re: Carmignac patrimoine A
Waarschijnlijk niet, maar wie weet. Blijft een verschrikkelijk duur fonds in ieder geval.
Ik denk dat het gedoemd is om achter te blijven, omdat het (a) duur is (wat dus vreet aan het rendement), en (b) groot en dus log. Ze kunnen niet zomaar doen wat ze willen.
Hun prestaties tot nu toe zijn "niet denderend", maar ze hebben bij vele beleggers nog steeds krediet omdat ze in 2008 cash waren gegaan op het moment dat de aandelen ineenstuikten.
Hun prestaties tot nu toe zijn "niet denderend", maar ze hebben bij vele beleggers nog steeds krediet omdat ze in 2008 cash waren gegaan op het moment dat de aandelen ineenstuikten.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Er zit in CP wat emerging mogelijks zal dit het iets beter doen gezien de FED nu dan toch niet zeker is om de rent in usd verder te doen stijgen.
Mogelijks lopen er verder ook de komende jaren een paar ondergewaardeerde obligaties in de portfolio af en komen die weer aan pari te staan.
Je moet hierbij denken aan na 2020; veel gestructureerde producten gebaseerd op CP zijn dan afgelopen. De uitgevers van deze producten (Vb bank van de post ) zijn momenteel gelukkig met deze lage koers.
Ondertussen lopen de kosten op en zijn er een paar andere mix fondsen dei wel de zaagtanden op de beurs doorstaan.
De vraag is kan het nog slechter gaan met CP ?
Mogelijks lopen er verder ook de komende jaren een paar ondergewaardeerde obligaties in de portfolio af en komen die weer aan pari te staan.
Je moet hierbij denken aan na 2020; veel gestructureerde producten gebaseerd op CP zijn dan afgelopen. De uitgevers van deze producten (Vb bank van de post ) zijn momenteel gelukkig met deze lage koers.
Ondertussen lopen de kosten op en zijn er een paar andere mix fondsen dei wel de zaagtanden op de beurs doorstaan.
De vraag is kan het nog slechter gaan met CP ?
Waarom? Voor de uitgevers zelf maakt het toch geen verschil wat de koers is? Ze hebben CP aangekocht bij de creatie van hun verpakte producten. En hun klanten hebben geen goed resultaat, dus niet snel geneigd iets anders te kopen? Waarom is het dan goed?JulusCesar schreef: ↑6 januari 2019, 13:46 De uitgevers van deze producten (Vb bank van de post ) zijn momenteel gelukkig met deze lage koers.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
In die herverpakte producten zit niet echt cp; ze verbinden enkel hun obligatie product via een swap constructie (voor een deel) met de koers van CP.
Hoe lager de koers hoe minder ze aan de klant moeten geven in sommige gevallen minder dan de inzet van de klant
kassa voor de uitgever van dergelijke producten....
hier een vb waarbij je blijkbaar wel nog je inzet terugkrijgt na afname van de kosten.
https://www.bpostbank.be/bpb/tarieven-e ... ale_nl.pdf
Vele van die producten lopen af in 20/21......ik zie mssch complot theorieën maar laat ons even kijken of er beterschap is van CP vanaf die periode.
Hoe lager de koers hoe minder ze aan de klant moeten geven in sommige gevallen minder dan de inzet van de klant
hier een vb waarbij je blijkbaar wel nog je inzet terugkrijgt na afname van de kosten.
https://www.bpostbank.be/bpb/tarieven-e ... ale_nl.pdf
Vele van die producten lopen af in 20/21......ik zie mssch complot theorieën maar laat ons even kijken of er beterschap is van CP vanaf die periode.
Ze geven gewoon de waarde van die constructie op het einde aan de klant. Niets kassa kassa voor de uitgever. Ze hebben gewoon een marge op het bedrag dat belegd is. Wekelijks wordt die waarde trouwens berekend en dat is de waarde die de klant ook krijgt als hij vroeger uitstapt (behalve eventueel een percentage kosten omwille van het vervroegd uitstappen).JulusCesar schreef: ↑6 januari 2019, 15:51
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
bekijk in het voorbeeld even de scenario's....
Oei, mijn fout. Ik dacht dat het over een verpakt tak23 product ging.

Goedenavond ,
ik heb meer dan 5 jaar geleden een Keyplan met enkel CP geopend voor mijn dochter .
Eerlijk gezegd ben ik er weinig mee bezig , maar zag ik van de week dat er momenteel een verlies is van 5,42% op een bedrag van ongeveer 4000€ .
Ik beleg maandelijks 50€ en de bedoeling was tot dat haar 18de te doen , dus nog ongeveer een 11 jaar .
Ik ben hier voor de duidelijkheid een leek in , dus wou ik is vragen aan jullie wat ik eventueel het beste kan doen ?
Voorlopig stoppen met de maandelijkse stortingen en afwachten of best verkopen met die verlies .
Niet dat er nu paniek is , maar wat advies kan wel handig zijn
ik heb meer dan 5 jaar geleden een Keyplan met enkel CP geopend voor mijn dochter .
Eerlijk gezegd ben ik er weinig mee bezig , maar zag ik van de week dat er momenteel een verlies is van 5,42% op een bedrag van ongeveer 4000€ .
Ik beleg maandelijks 50€ en de bedoeling was tot dat haar 18de te doen , dus nog ongeveer een 11 jaar .
Ik ben hier voor de duidelijkheid een leek in , dus wou ik is vragen aan jullie wat ik eventueel het beste kan doen ?
Voorlopig stoppen met de maandelijkse stortingen en afwachten of best verkopen met die verlies .
Niet dat er nu paniek is , maar wat advies kan wel handig zijn

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Tja slecht 1 fonds aanhouden is altijd een groot risico.
Verkopen ? nakijken af je ze al voldoende lang hebt om dit zonder alsnog de aankoopkosten te moeten betalen kan doen.
Verkopen ? nakijken af je ze al voldoende lang hebt om dit zonder alsnog de aankoopkosten te moeten betalen kan doen.
Ik heb ze langer dan 5 jaar ,dan heb ik volgens mij geen kosten .JulusCesar schreef: ↑17 januari 2019, 20:37 Tja slecht 1 fonds aanhouden is altijd een groot risico.
Zoek eens in het formum op Keyplan, Key-plan e.d. Daar zal je zien welke fondsen het goed doen.
Ev. kan je daar enkele fondsen mee van opnemen, en zo vanaf nu in meerdere fondsen beginnen sparen, of ervoor kiezen om te herbalanceren en het reeds gespaarde bedrag over de verschillende fondsen te verdelen.
Carmignac verkopen ? De meningen lopen uiteen. Zeker nu het al zo fel gezakt is...
Ev. kan je daar enkele fondsen mee van opnemen, en zo vanaf nu in meerdere fondsen beginnen sparen, of ervoor kiezen om te herbalanceren en het reeds gespaarde bedrag over de verschillende fondsen te verdelen.
Carmignac verkopen ? De meningen lopen uiteen. Zeker nu het al zo fel gezakt is...
CP is niet aan een remonte begonnen, koers is amper hoger gegaan.
toch niet te geloven hé
61% obligaties, 26 % aandelen en 11 % cash!
er is zoveel beter te vinden.
toch niet te geloven hé
61% obligaties, 26 % aandelen en 11 % cash!
er is zoveel beter te vinden.
Ideetje: verkopen & all-in in Galapagos gaan.boumi80 schreef: ↑17 januari 2019, 20:30 Goedenavond ,
Niet dat er nu paniek is , maar wat advies kan wel handig zijn![]()

Het leven is aan de durvers...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wimpie,Wimpie85 schreef: ↑18 januari 2019, 20:15Ideetje: verkopen & all-in in Galapagos gaan.boumi80 schreef: ↑17 januari 2019, 20:30 Goedenavond ,
Niet dat er nu paniek is , maar wat advies kan wel handig zijn![]()
![]()
Het leven is aan de durvers...
het is voor zijn dochter! Ik weet niet of jij een dochter hebt maar dochters zijn speciaal en je wilt het beste voor hun toekomst dan speel (gok) je niet met hun geld!