Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
TIP
Re: Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
Ik zou daar toch maar niet te zeker van zijn...
Maar eerlijk 't is een gok.
Maar eerlijk 't is een gok.
Bij mij ook :-)
Maar aangezien de dollar het gisteren niet schitterend deed...
Maar aangezien de dollar het gisteren niet schitterend deed...
Nee, nee... niet veel minder. Zelfs nog ietsjes meer: 5578,73 € !!Ruben27 schreef:Zal vandaag minder zijn vermoed ik...
Carmignac Patrimoine wordt ( of is al ) meer en meer een hedgefonds.
Dan wordt het erg ondoorzichtig en erg onvoorspelbaar omdat je moeilijk kan inschatten wat er allemaal in zit.
Ik maakte de opmerking vanmorgen omdat de EUR verder in waarde zakt en omdat de rente op Frans papier tot een minimum was gedaald. Of dat dat de juiste hefbomen waren, weet ik echter ook niet.
Dan wordt het erg ondoorzichtig en erg onvoorspelbaar omdat je moeilijk kan inschatten wat er allemaal in zit.
Ik maakte de opmerking vanmorgen omdat de EUR verder in waarde zakt en omdat de rente op Frans papier tot een minimum was gedaald. Of dat dat de juiste hefbomen waren, weet ik echter ook niet.
Wij juichen mee... maar niet te hard, want anders denkt Jos TM dat hij moet gaan verkopen...Ruben27 schreef:Oléolé
Zo'n fonds verkoop ik niet helemaal. Ik bouw af met stukjes want anders vormt dat na verloop van tijd een te groot gedeelte van mijn portefeuille en wordt het te gevaarlijk.
Als bijv 50 % van je portefeuille uit C.P. zou bestaan en er zou iets gebeuren: dan heb je problemen !
Max 10 à 15 % en de rest verkopen.
Als bijv 50 % van je portefeuille uit C.P. zou bestaan en er zou iets gebeuren: dan heb je problemen !
Max 10 à 15 % en de rest verkopen.
Bij mij 11% en het voelt al ongemakkelijk aan. De "ideale veilige belegging" bestaat niet.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Vandaar dat het belangrijk is om verder te zoeken naar gelijkwaardige alternatieven;(fondsen die eigenlijk je portfolie als het ware behren voor U)
Ik heb er hier nog wat gepost
alternatieven-voor-patrimoine-t9894-90. ... ac#p113487" onclick="window.open(this.href);return false;
tot nog toe geen reacties.
alternatieven-voor-patrimoine-t9894-90. ... ac#p113487" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze FoF (als ik me niet vergis) van hedge funds misschien? http://www.morningstar.nl/nl/funds/snap ... F0GBR0547F" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat een ranking op morningstar.nl: http://www.morningstar.nl/nl/hedgequick ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat een ranking op morningstar.nl: http://www.morningstar.nl/nl/hedgequick ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Ik begrijp dat JulusCesar het in Italie gaat zoeken.
Maar men biedt hier genoeg fondsen aan als alternatief voor C.P. In mijn selectie staat P.C. zelfs niet eens op de eerste plaats.
en @ Spaarplan: als fondsen voor sommigen al te veel kosten maken, wat doe je dan met FoF ?
Maar men biedt hier genoeg fondsen aan als alternatief voor C.P. In mijn selectie staat P.C. zelfs niet eens op de eerste plaats.
en @ Spaarplan: als fondsen voor sommigen al te veel kosten maken, wat doe je dan met FoF ?
Laatst gewijzigd door Al Fonds op 1 juni 2012, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad Al fonds, ik zou zeggen: keep it simple but not too simple.
Alternatieve beleggingen kunnen imho wel maar eerder voor een kleine gedeelte en FoF's zijn inderdaad kosten op kosten, maar uiteindelijk zijn het de resultaten die tellen.
Alternatieve beleggingen kunnen imho wel maar eerder voor een kleine gedeelte en FoF's zijn inderdaad kosten op kosten, maar uiteindelijk zijn het de resultaten die tellen.
ondoorzichtigAl Fonds schreef:Carmignac Patrimoine wordt ( of is al ) meer en meer een hedgefonds.
alle posities, indekking op munten en aandelen staan zwart op wit ....
In het IEX forum over C. Patrimoine wordt ook gesproken over alternatieven voor C.P.:JulusCesar schreef:Vandaar dat het belangrijk is om verder te zoeken naar gelijkwaardige alternatieven;(fondsen die eigenlijk je portfolie als het ware behren voor U)
http://www.iex.nl/Forum/Topic/1262791/3 ... moine.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb daar de volgende bijdrage geplaatst op 19 mei:
-----------------------------------------------------------
Patrimoine houdt zich aardig staande in de huidige moeilijke markt:
YTD:
Carmignac Patrimoine: 3,4%
Blackrock Global Allocation: 2,5%
Ethna Aktiv: 2,0%
Invesco Balanced-Risk Allocation: 1,5%
Opvallend is de nieuwkomer bij Carmignac: Carmignac Portfolio Emerging Patrimoine A
bestaat nu ruim een jaar, YTD: 7,5%
----------------------------------------------------------
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Alle respect AF voor uw lijstjes en onderzoek naar het beste fonds....al veel van geleerd.
Maar vele van UW fondsen zijn sectorieel of gebonden aan een bepaald land. Of doen enkel obligaties of aandelen.
Naargelang de omstandigheden doet het ene fonds het goed en dan weer het andere.
Je moet dus zelf nog als het ware een mix maken voor jezelf van al die fondsen waarvan U een systeem hebt om vanuit het verleden te proberen te bepalen welke het goed deden.
Daarbij is het noodzakelijk zelfs eventueel bepaalde fondsen af te stoten VB op dit moment misschien de mijn en commodities.
U werkt hiervoor met stoploss...
Nu zit de kracht van die mix fondsen erin om dit allemaal te doen en jouw plaats.Zelfs goud steken ze erin naargelang de markt.
Slechts weinig mix fondsen kunnen dit ook werkelijk.
Nu zit het risico erin dat je dan maar zulke 2 fondsen in portfolio hebt en als de beheerder daar iets mis doet ...
Via een omweg, op zoek naar alternatieven kwam ik op die Italiaanse site terecht;
Aan jullie om hierover een oordeel te schrijven zonder vooroordelen over het de Italiaanse site...in elk geval is er ééntje een hedge.
Maar vele van UW fondsen zijn sectorieel of gebonden aan een bepaald land. Of doen enkel obligaties of aandelen.
Naargelang de omstandigheden doet het ene fonds het goed en dan weer het andere.
Je moet dus zelf nog als het ware een mix maken voor jezelf van al die fondsen waarvan U een systeem hebt om vanuit het verleden te proberen te bepalen welke het goed deden.
Daarbij is het noodzakelijk zelfs eventueel bepaalde fondsen af te stoten VB op dit moment misschien de mijn en commodities.
U werkt hiervoor met stoploss...
Nu zit de kracht van die mix fondsen erin om dit allemaal te doen en jouw plaats.Zelfs goud steken ze erin naargelang de markt.
Slechts weinig mix fondsen kunnen dit ook werkelijk.
Nu zit het risico erin dat je dan maar zulke 2 fondsen in portfolio hebt en als de beheerder daar iets mis doet ...
Via een omweg, op zoek naar alternatieven kwam ik op die Italiaanse site terecht;
Aan jullie om hierover een oordeel te schrijven zonder vooroordelen over het de Italiaanse site...in elk geval is er ééntje een hedge.