Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
TIP
- marcodentista
- Newbie

- Contacteer:
Re: Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
Je neemt mij de woorden uit de mond Robocat. De fondsen die geanticipeerd hebben in en tijdens 2008 hebben minder gebloed. De spreiders gingen mee met de stroom. Naar beneden. CP heeft zich toen heel kloek getoond. Maar er zullen ongetwijfeld ook nog andere fondsen zijn die niet te hard geleden hebben. (wil die wel graag kennen..)
Niet zo als het 40 goede fondsen zijn ( want er zijn wel degelijk goede fondsen ).robokat schreef: Denken dat je veilig zit door in 40 verschillende fondsen te stappen is dus een illusie. Als de markt dan daalt, dan ga je bijna gegarandeerd mee naar beneden.
Wat is dat met CP tegenwoordig?
Wat is dat met CP tegenwoordig?
3 maand geleden met rasse schreden naar en over 5700 en nu zakt het dag na dag!
3 maand geleden met rasse schreden naar en over 5700 en nu zakt het dag na dag!
Ik ben momenteel mijn selectie voor een beleggingshorizon van 5 jaar aan 't opstellen: je mag 1 keer raden wie er op plaats 1 staat !.
In beleggersland en ook op vele andere plaatsen is geduld een mooie deugd.
In beleggersland en ook op vele andere plaatsen is geduld een mooie deugd.
idd CP is op langere termijn en je moet ook altijd rekening houden met de koers van de euro tov de USD, de euro is vooral in september in waarde gestegen en dat heeft een negatieve invloed op de koers van CP, in het begin van het jaar was het de omgekeerde beweging en steeg de koers van CP ondanks kwakkelende beurzen en was iedereen hier vol lof ....
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Carmignac Patrimoine, wordt gedeeld door 10!
De intrinsieke waarde van het deelbewijs wordt gedeeld door 10 en het aantal deelnemingsrechten dat u hebt wordt met 10 vermenigvuldigd. Een voorbeeld: bezit u op dit moment 5 deelbewijzen A EUR acc van het fonds CARMIGNAC PATRIMOINE of CARMIGNAC INVESTISSEMENT, dan bezit u er dus 50 op 12 november 2012.
yippie, dan heb ik er ineens 10 keer zoveel, een kinderhand is nu éénmaal rap gevuld 
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
En ... tevreden met je selectie van 6 jaar geleden ?
We gaan blijkbaar alle oude carmignac topics nog ff naar boven halen. Ach t is van Al fonds en Robocat ... nog een topic voor wat MK Bashing .... wordt een afgezaagd nummertje.
Eind 2009 kocht je het voor minder dan 5000 euro, wie het dus heeft staat nog steeds op winst.
Eind 2009 kocht je het voor minder dan 5000 euro, wie het dus heeft staat nog steeds op winst.
De verliezers van vandaag kunnen de winnaars van morgen zijn denk ik altijd maar.
Rendement op 3 jaar nu -2% en op 5 jaar nog 0,91%.
Al Fonds heeft hier geen last van. Toen er al een tijd geleden vragen waren over CP in het Mijn Kapitaal forum schreef hij als antwoord: "ja maar, ik heb ze verkocht boven de 600 euro en er een mooie winst aan over gehouden".