Carmignac Patrimoine
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Carmignac Patrimoine
Hallo
Gisteren op mijn Argenta kantoor geweest.
Ik vroeg hen naar een interessante belegging/rekening.
Hij raadde mij de Carmignac Patrimoine aan. Gegarandeerd resultaat zei hij !
Heeft iemand dit? Ervaring mee?
Gisteren op mijn Argenta kantoor geweest.
Ik vroeg hen naar een interessante belegging/rekening.
Hij raadde mij de Carmignac Patrimoine aan. Gegarandeerd resultaat zei hij !
Heeft iemand dit? Ervaring mee?
-
anonymous6
Re: Carmignac Patrimoine
Hey,
Ik heb zelf Carmignac Patrimoine. Maar zorg dan wel dat je effectief dit fonds aankoopt, en niet één of andere mooie verpakking die ze eraan geven. Toevallig gisteren een artikel over verschenen op mijnkapitaal, lees daar maar eens.
Ik heb zelf Carmignac Patrimoine. Maar zorg dan wel dat je effectief dit fonds aankoopt, en niet één of andere mooie verpakking die ze eraan geven. Toevallig gisteren een artikel over verschenen op mijnkapitaal, lees daar maar eens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
blijkbaar kan je dit enkel kopen per 2500euro?
Is dit iets veilig? Aankopen via Argenta of elders?
Is dit iets veilig? Aankopen via Argenta of elders?
-
anonymous6
Denk dat dit een argenta-specifieke eis is. Kijk anders eens op morningstar, of op de site van Carmignac zelf.
Veilig: het is 'n fonds, het heeft een goede historiek, maar voorts van de rest: het blijft een belegging.
Veilig: het is 'n fonds, het heeft een goede historiek, maar voorts van de rest: het blijft een belegging.
Bij Rabo, MeDirect,... te koop als Fonds, vanaf 100€. Wel rekening mee houden dat je iets extra zal moeten ingeven in je belastingsaangifte (berekening is per jaar en hoeveel stukken je gekocht/bezit hebt, tooltje te vinden op http://www.carmignac.be/nl/simulator" onclick="window.open(this.href);return false;)
Veilig bestaat niet, er is géén gegarandeerd rendement.
Veilig bestaat niet, er is géén gegarandeerd rendement.
Ook interessant om weten is dat Argenta je hierop 2% instapkosten zal aanrekenen.
Carmignac eist van zijn distributeurs een minimum-instapkost van 1%, dus je zal algemeen minstens 1% betalen. Maar dan zou ik persoonlijk toch bij een bank gaan die ook maar 1% aanrekent...
Op een defensief fonds dat meestal geen hoge winsten oplevert, maakt 1% wel wat uit, want die moet je immers terugverdienen.
Wil je aub ook even de ISIN-code van het aangeboden fonds posten ? Zoals eerder aangehaald, bestaan er verschillende varianten.
En als je bankier je effectief garandeert dat je er winsten op zal boeken, zou ik als ik jou was NU een andere bankier kiezen, één die in wel iets afweet van zijn producten en zijn klanten niets voorliegt. Want de klant draagt uiteindelijk het risico - de bankier is zeker van zijn commissie.
Carl
Carmignac eist van zijn distributeurs een minimum-instapkost van 1%, dus je zal algemeen minstens 1% betalen. Maar dan zou ik persoonlijk toch bij een bank gaan die ook maar 1% aanrekent...
Op een defensief fonds dat meestal geen hoge winsten oplevert, maakt 1% wel wat uit, want die moet je immers terugverdienen.
Wil je aub ook even de ISIN-code van het aangeboden fonds posten ? Zoals eerder aangehaald, bestaan er verschillende varianten.
En als je bankier je effectief garandeert dat je er winsten op zal boeken, zou ik als ik jou was NU een andere bankier kiezen, één die in wel iets afweet van zijn producten en zijn klanten niets voorliegt. Want de klant draagt uiteindelijk het risico - de bankier is zeker van zijn commissie.
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
3 opmerkingen: 1. Bij Deutsche Bank betaal je 0% instapkosten. Je moet dan wel geprogrameerd beleggen. Meestal neem ik dan een termijn van 3 maanden waarbij ik elke maand één derde van mijn budget beleg. Ik heb nog nooit instapkosten betaald. Bij Deutsche Bank worden meestel geen instapkosten aangerekend. Worden er uitzonderlijk wel aangerekend vb. Op Carmignac patrimoine of Ethna, dan koop ik op drie maanden. Als je dan nog geluk hebt dat DB een actie doet, kan je nog 1% terugkrijgen i.p.v. te betalen. Deze actie loopt volgens mij nu niet meer.
2. Van dat minimum van 2500 EUR. is niet van aan. Bij Deutsche Bank kan je kopen aan 100 EUR. per maand.
3. Persoonlijke mening: koop 50% Carmigac Patrimoine en 50% Ethna Activ E. Deze twee worden vaak samen genoemd doch zijn heel verschillend. Ze hebben enkel gemeen dat ze defensief zijn en toch vrij goed presteren.
2. Van dat minimum van 2500 EUR. is niet van aan. Bij Deutsche Bank kan je kopen aan 100 EUR. per maand.
3. Persoonlijke mening: koop 50% Carmigac Patrimoine en 50% Ethna Activ E. Deze twee worden vaak samen genoemd doch zijn heel verschillend. Ze hebben enkel gemeen dat ze defensief zijn en toch vrij goed presteren.
Carl, hij heeft blijkbaar gegarandeerd resultaat gezegd, niet gegarandeerde winst.Boompie schreef:En als je bankier je effectief garandeert dat je er winsten op zal boeken ...
Resultaat zal er inderdaad altijd zijn, plus of min.
Ik heb Carmigac Patrimoine al een tijdje en ben heel tevreden. Ik heb ook regematig bijgekocht.Ga maar eens op zoek naar de periode dat alle fondsen 30 tot 40% daalden. Wat deed Carmignac? lichtjes dalen( nog minder dan 2% als ik mij dat nog goed kan herinneren).
Het Fonds is onlangs (toen alle andere fondsen stegen) wat gedaald maar dat is ondertussen meer dan rechtgezet.
Opgelet: ik ben ervan overtuigd dat dit Fonds defensief is en goede prestaties levert, doch enkel winst garanderen zou ik nooit doen.
Het Fonds is onlangs (toen alle andere fondsen stegen) wat gedaald maar dat is ondertussen meer dan rechtgezet.
Opgelet: ik ben ervan overtuigd dat dit Fonds defensief is en goede prestaties levert, doch enkel winst garanderen zou ik nooit doen.
Klopt, maar ik zou aan de deur van een bankkantoor eens 100 klanten willen vragen wat ze begrijpen onder "resultaat"fradaems schreef:Carl, hij heeft blijkbaar gegarandeerd resultaat gezegd, niet gegarandeerde winst.Boompie schreef:En als je bankier je effectief garandeert dat je er winsten op zal boeken ...
Resultaat zal er inderdaad altijd zijn, plus of min.
(als de bankier die term bewust misbruikt, vind ik dat nog steeds opmerkelijk)
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Bij deutsche bank kan je bij geprogrammeerd beleggen een bedrag van 100 euro krijgen. Dit was toch 2 maanden geleden. Je betaalt wel 8 euro per jaar bewaarkosten. De belegging moet wel 100 euro per maand zijn gedurende 18 maanden, geen instapkosten en men kan ook altijd direct verkopen of nà bv.na een jaar van fonds veranderen.
Via keytrade, fundsavingsplan, kan men met min.25 euro maandelijks beleggen, zonder instapkosten als men 5 jaar niet verkoopt.
Via keytrade, fundsavingsplan, kan men met min.25 euro maandelijks beleggen, zonder instapkosten als men 5 jaar niet verkoopt.
Stel dat je voor een €2500 Carmignac Patrimoine (FR0010135103) aanschaft bij Deutsche Bank, dan betaal je toch 1% instapkosten?
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... moine.html" onclick="window.open(this.href);return false; (zie documenten-->tarieven)
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... moine.html" onclick="window.open(this.href);return false; (zie documenten-->tarieven)
nu snap ik terug de interesse in dit topic.
deze tanker is terug op juiste koers
deze tanker is terug op juiste koers
Hoi,
Ik heb midden 2014 ook CP aangekocht ook op aanraden van Argenta, en het is het fonds zelf (isin FR0010135103
) dus geen een of ander herverpakt TAK2X product;
Ik moet zeggen dat dit reeds op 6maand een aardig rendement heeft (dikke 7%), enig nadeel bij Argenta is de 2% instapkosten natuurlijk. geen bewaarkosten;
Ik heb midden 2014 ook CP aangekocht ook op aanraden van Argenta, en het is het fonds zelf (isin FR0010135103
) dus geen een of ander herverpakt TAK2X product;
Ik moet zeggen dat dit reeds op 6maand een aardig rendement heeft (dikke 7%), enig nadeel bij Argenta is de 2% instapkosten natuurlijk. geen bewaarkosten;
@bertVW.
klik in de linker kolom op peridiek beleggen. Je zal zien dat je dan geen instpkosten betaald.
Ben je van plan voor 3.000 EUR. te kopen dan kan je kiezen dit te doen in éénmaal( met 1% instapkosten) of spreiden over drie maanden(elke maand 1.000 EUR., zonder instapkosten).
Je kan natuurlijk ook aankopen op 4 maanden, 6 maanden, 8maanden, 12 maanden,.... Je kiest maar wat u het beste uitkomt.
klik in de linker kolom op peridiek beleggen. Je zal zien dat je dan geen instpkosten betaald.
Ben je van plan voor 3.000 EUR. te kopen dan kan je kiezen dit te doen in éénmaal( met 1% instapkosten) of spreiden over drie maanden(elke maand 1.000 EUR., zonder instapkosten).
Je kan natuurlijk ook aankopen op 4 maanden, 6 maanden, 8maanden, 12 maanden,.... Je kiest maar wat u het beste uitkomt.