Carmignac Sécurité
TIP
Carmignac Sécurité
Via MijnKapitaal las ik een stukje over Carmignac Sécurité, defensief fonds met stabiel rendement.
Kun je dit via Rabobank, Belfius of KBC aankopen?
Re: Carmignac Sécurité
bertVW schreef:Via MijnKapitaal las ik een stukje over Carmignac Sécurité, defensief fonds met stabiel rendement.
Bij Me Direct alvast min aankoop 1700 € + 1% kosten.
Bij Keytrade alvast min aankoop 1000 € + 1% kosten.
Dit fonds dient ook jaarlijks in belasting aangifte opgenomen te worden.
Bij Rabo denk het niet zoek opdracht noppes
Bij Belfius denk het niet zoek opdracht noppes
Bij Kbc via Bolero waarschijnlijk wel , maar de kosten
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vergeet wel niet dat je bij Carmignac 2% (?) instapkost hebt. Voor het weinige rendement dat het geeft..
Dit klopt niet hoor. Dit fonds is een obligatiefonds en dus zijn er geen dividenden om aan te geven.platin schreef:bertVW schreef:Via MijnKapitaal las ik een stukje over Carmignac Sécurité, defensief fonds met stabiel rendement.
Bij Me Direct alvast min aankoop 1700 € + 1% kosten.
Bij Keytrade alvast min aankoop 1000 € + 1% kosten.
Dit fonds dient ook jaarlijks in belasting aangifte opgenomen te worden.
Bij Rabo denk het niet zoek opdracht noppes
Bij Belfius denk het niet zoek opdracht noppes
Bij Kbc via Bolero waarschijnlijk wel , maar de kosten
-
pisa
Hoe kan men hier ook maar enig rendement van verwachten
Behalve de instapkosten is er ook een jaarlijkse beheerskost van 1,05%
Er zijn gewoonweg geen kortlopende obligaties die meer dan 1,05% rendement halen.
Dit is dus gegarandeerd al voor de start verlies
Behalve de instapkosten is er ook een jaarlijkse beheerskost van 1,05%
Er zijn gewoonweg geen kortlopende obligaties die meer dan 1,05% rendement halen.
Dit is dus gegarandeerd al voor de start verlies
Bovenstaande opmerking houdt wel steek maar is een beetje kort door de bocht.
Wel zou ik ook adviseren om in de plaats te kijken naar carmignac patrimoine.
Zeker in deze tijden van lage rente, bovendien is dit echt wel een gezonde mix.
Op welke termijn kijkt u?
Wel zou ik ook adviseren om in de plaats te kijken naar carmignac patrimoine.
Zeker in deze tijden van lage rente, bovendien is dit echt wel een gezonde mix.
Op welke termijn kijkt u?
Hmm... Ik heb beiden (ook nog Carmignac Emerging Patrimoine), maar je kan die toch niet over één kam scheren. Hoewel de volatiliteit van Carmignac Patrimoine in verhouding tot veel fondsen laag is, is die toch wel véééél hoger dan bij Carmignac Sécurité.jupi schreef: Wel zou ik ook adviseren om in de plaats te kijken naar carmignac patrimoine.
Ik ben blij met m'n Sécurité, alleen, altijd hetzelfde probleem: achteraf wou je dat je er meer geld ingestopt had.
Het rendeert veel beter dan 'n spaarboekje en doet voorlopig nog altijd wat het min of meer belooft: zekerheid bieden.
Ik zie Carmignac Sécurité eerder als een vervanging van een termijnrekening / spaarboekje dat momenteel toch nog iets opbrengt.
Ik ben wel benieuw wat die in de toekomst gaan doen, waar gaan ze obligaties vinden die zekerheid bieden + nog rendement hebben.
Ik ben wel benieuw wat die in de toekomst gaan doen, waar gaan ze obligaties vinden die zekerheid bieden + nog rendement hebben.
Jaar
ICBE *
Op 1 januari 2015, was u in het bezit van deelbewijzen van dit fonds ? * Ja
Nee
Aantal deelbewijzen
Allee dit komt van carmignac.
ICBE *
Op 1 januari 2015, was u in het bezit van deelbewijzen van dit fonds ? * Ja
Nee
Aantal deelbewijzen
Allee dit komt van carmignac.
Estate Guru believer.
Ik neem aan dat de beheerders van Carmignac Sécurité geen oenen zijn en ervoor gezorgd hebben dat het fonds altijd een zeker rendement zal bieden, ook wanneer de rente terug zou stijgen.
Volgens hun note gaan ze short op Amerikaanse staatsobligaties omwille van de stijgende rente. Hun voorgaande stijging komt volgens hen vanuit de groeilanden en dan voornamelijk in lokale munt.
-
pisa
Dat betekent dus dat ze meer risico nemenjupi schreef:Volgens hun note gaan ze short op Amerikaanse staatsobligaties omwille van de stijgende rente. Hun voorgaande stijging komt volgens hen vanuit de groeilanden en dan voornamelijk in lokale munt.
De rente op risicoloze korte termijn obligaties is quasi 0%, of zelfs negatief
Als wat jupi aanhaalt correct is, is het woord 'sécurité' hier gewoonweg niet meer van toepassing, zelfs niet bij Carmignac
En vergeet niet alle kosten in te calculeren
Of dit nu te kort door de bocht zou zijn of niet, dit zijn basisregels van het beleggen:
zoals geweten bestaat er geen kans op hoger rendement zonder hoger risico
Dat is inderdaad een waarheid als een koe, De kans op rendement is recht evenredig met het gelopen risicozoals geweten bestaat er geen kans op hoger rendement zonder hoger risico
Mijn info over Carmignac klopt. Ik haal dat uit hun note, stukje over obligaties. Maakte me trouwens dezelfde bedenking.
Wanneer je de koersgrafiek bekijkt van Carmignac Sécurité over 10-15 jaar, dan is de kans toch reëel dat je op lange termijn beter zit in zo'n fonds dan op een klassieke spaarrekening. Ok, de financiële situatie is wat ze is en rendementen uit het verleden zijn geen garantie op de toekomst. Maar wees nu eens eerlijk. Je hebt het geld onder het hoofdkussen, je hebt de klassieke termijnrekening/tak21, de spaarrekening en volgens mij komt een fonds als CS dan als volgende in de 'hoe veilig is mijn geld' - lijst. Zou toch één van de veiligste moeten zijn onder de fondsen?
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
De grote meerderheid van de beleggers zit met hun spaarrekening al jaren verkeerd. Omdat dat te zien hoeft men geen financieel genie te zijn.jupi schreef:Dat is inderdaad een waarheid als een koe, De kans op rendement is recht evenredig met het gelopen risicozoals geweten bestaat er geen kans op hoger rendement zonder hoger risico
Mijn info over Carmignac klopt. Ik haal dat uit hun note, stukje over obligaties. Maakte me trouwens dezelfde bedenking.
Het is dus niet moeilijk om beter te doen dan zij.