Carmignac Sécurité
TIP
Carmignac Sécurité
Wat vinden jullie van deze enerzijds toch wel defensieve belegging in obligaties?
Anderzijds heeft deze de laatste 10 jaar steeds een positieve evolutie achter de rug.
Velen onder jullie hebben het steeds over Carmignac Patrimoine A.Is deze belegging niet het kleine broertje daarvan maar met een even goed rendement?
Anderzijds heeft deze de laatste 10 jaar steeds een positieve evolutie achter de rug.
Velen onder jullie hebben het steeds over Carmignac Patrimoine A.Is deze belegging niet het kleine broertje daarvan maar met een even goed rendement?
Re: Carmignac Sécurité
obligaties en obligatiefondsen presteren goed wanneer de rente laag staat, indien de rente gaat stijgen gaan obligaties minder gaan presteren. In tijden van lage rente willen mensen gerust een obligatie boven pari kopen, omdat een nettorendement van een obligatie dan hoger ligt dan van cashbeleggingen. Indien de rente zal stijgen, zullen mensen steeds minder bereid zijn om boven pari aan te kopen, want het nettorendement tussen obligaties en cashbeleggingen zal dichter bij elkaar komen te liggen. Daarom zal de koers van obligaties zakken.
Ik ken Carmignac Securité niet zo goed, maar zoals ik van je hoor is het dus een obligatiefonds. Carmignac Patrimoine belegt ook minimum 50% in obligaties ed. Mijns inziens zou je dan beter toch combineren voor Patrimoine, want dan kan je er toch wat dynamiek inbrengen, en toch nog redelijk zeker zitten (ik geloof dat het een risicograad heeft van 2 op een schaal van 0 tot 6).
Ik ken Carmignac Securité niet zo goed, maar zoals ik van je hoor is het dus een obligatiefonds. Carmignac Patrimoine belegt ook minimum 50% in obligaties ed. Mijns inziens zou je dan beter toch combineren voor Patrimoine, want dan kan je er toch wat dynamiek inbrengen, en toch nog redelijk zeker zitten (ik geloof dat het een risicograad heeft van 2 op een schaal van 0 tot 6).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Carmignac heeft een aantal fondsen die in een bepaalde beleggingscategorie vallen: obligaties, grondstoffen, opkomende markten enz...Davy V schreef:Wat vinden jullie van deze enerzijds toch wel defensieve belegging in obligaties?
Patrimoine maakt uit deze fondsen in feite een selectie op basis van de marktomstandigheden. Meer obligaties e.d. indien voorzichtigheid is aangewezen, meer aandelen op andere momenten. Zo haalt Patromoine goede resultaten, ook in barre tijden.
Sécurité is dus geen klein broertje van Patrimoine, het maakt wellicht een bepaald deel uit van Patrimoine (alhoewel deze momenteel de euro mijdt).
Carmignac Sécurité is de winnaar van de Morningstar Award (Obligaties Euro 2010), en dat wil wel wat zeggen. Wie een superieur euro obligatiefonds zoekt, moet niet veel verder kijken.
Is het momenteel nog interessant om hier op in te tekenen?
Beste,
Patrimoine lijkt mij een betere keuze te zijn.
Mvg,
Patrimoine lijkt mij een betere keuze te zijn.
Mvg,
Kan je ook vertellen waarom?
Als ik het goed begrijp neem je bij deze formule meer risico?
Als ik het goed begrijp neem je bij deze formule meer risico?
YTD=1,77%
YTM=1,14j.
MD=1,14j.
TER=1,06% (kon dus meer zijn dan 1,77%
)
En veel BBBubbles is de portfolio.
YTM=1,14j.
MD=1,14j.
TER=1,06% (kon dus meer zijn dan 1,77%
En veel BBBubbles is de portfolio.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Oke, nu begrijp ik het.