Carmingnac Patrimoine : via Keytrade FSP of via Argenta FP ?
TIP
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Carmingnac Patrimoine : via Keytrade FSP of via Argenta FP ?
Carmignac Patrimoine ... aankopen via Keytrade Fund Savings Plan ... of via Argenta Fund Plan Patrimoine ?
Hieronder de voor-en nadelen die ik op een rijtje zet, na heden hier diverse relevante forumonderwerpen gelezen te hebben, de FAQ op de site van Keytrade gelezen te hebben en inlichtingen heden ingewonnen in een kantoor van Argenta :
Keytrade FSP (Fonds)
+ geen instap taks
+ geen instapkost
- 1.50 % jaarlijkse beheerskost Carmignac Fonds
(zie onder)
+ geen uitstapkost (uitgezonderd 9.95 € indien uitstap voor eerste 5 jaar)
- slechts 1x per maand in- en uitstap
- gedeeltelijke uitstap niet mogelijk ?
- roerende voorheffing, elk jaar zelf berekenen en opnemen in aangifte (omslachtig en kost u jaarlijks 0.1%)
- 'verplichte' periodieke bijstortingen van minimum 25€
Argenta Fund Plan Patrimoine (Tak 23)
- 1.1 % taks bij aankoop (levensverzekering)
+ geen instapkost
+ 0.75 % jaarlijkse beheerskost (echter elk moment door Argenta aanpasbaar)
+ geen uitstapkost
+ ten allen tijde kan worden bijgestort of afgehaald (minimum 600€ 1ste storting en min. 50€/bijstorting, minimum 600€/afhaling)
+ geen roerende voorheffing
+ u kan een begunstigde bij overlijden opgeven
Dus op het eerste zicht lijkt mij Argenta voordeliger, indien de belegging langer als een jaar behouden wordt ? (wat toch de bedoeling is) ... tenzij die
bij 1.50 % beheerskost bij Keytrade NIET juist is ? Vind daaromtrent op de site van Keytrade niet direct iets van terug bij de info FSP, maar ik dacht dat Carmignac fondsen altijd 1.50 % beheerskost aanrekenden ? Volgens de kantoorbediende van Argenta is er bij hen enkel die 0.75 % beheerskost ... maar ik heb daar mn twijfels over, denk eerder dat die 1.50% misschien bovenop komt, onzichtbaar verwerkt in de inventariswaarde ? Kan iemand hieromtrent enige toelichting geven ?
Hieronder de voor-en nadelen die ik op een rijtje zet, na heden hier diverse relevante forumonderwerpen gelezen te hebben, de FAQ op de site van Keytrade gelezen te hebben en inlichtingen heden ingewonnen in een kantoor van Argenta :
Keytrade FSP (Fonds)
+ geen instap taks
+ geen instapkost
- 1.50 % jaarlijkse beheerskost Carmignac Fonds
+ geen uitstapkost (uitgezonderd 9.95 € indien uitstap voor eerste 5 jaar)
- slechts 1x per maand in- en uitstap
- gedeeltelijke uitstap niet mogelijk ?
- roerende voorheffing, elk jaar zelf berekenen en opnemen in aangifte (omslachtig en kost u jaarlijks 0.1%)
- 'verplichte' periodieke bijstortingen van minimum 25€
Argenta Fund Plan Patrimoine (Tak 23)
- 1.1 % taks bij aankoop (levensverzekering)
+ geen instapkost
+ 0.75 % jaarlijkse beheerskost (echter elk moment door Argenta aanpasbaar)
+ geen uitstapkost
+ ten allen tijde kan worden bijgestort of afgehaald (minimum 600€ 1ste storting en min. 50€/bijstorting, minimum 600€/afhaling)
+ geen roerende voorheffing
+ u kan een begunstigde bij overlijden opgeven
Dus op het eerste zicht lijkt mij Argenta voordeliger, indien de belegging langer als een jaar behouden wordt ? (wat toch de bedoeling is) ... tenzij die
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Re: Carmingnac Patrimoine : via Keytrade FSP of via Argenta
Die 1,50% beheerskost is een "loon" dat gaat naar de managers van het beleggingsfonds. Dat wordt gewoon afgetrokken van de NAW van het fonds. Dus ik ben er zeker van dat die kost er ook is bij Argenta 
En naar mijn weten is er alleen roerende voorheffing op de dividenden van het fonds (dus alleen distributiefondsen). Dit geldt echter niet bij kapitalisatiefondsen. dus als je alleen Kap-fondsen neemt bij keytradebank, moet je geen RV betalen...
En naar mijn weten is er alleen roerende voorheffing op de dividenden van het fonds (dus alleen distributiefondsen). Dit geldt echter niet bij kapitalisatiefondsen. dus als je alleen Kap-fondsen neemt bij keytradebank, moet je geen RV betalen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De Argenta beheerkosten komen bovenop de beheerkosten van Patrimoine. Gezien Argenta daar geen beheer aan heeft (al het werk wordt gedaan door Carmignac), verdienen ze daar dus mooi aan.
Verder zijn alle opmerkingen in deze topic over "piazza invest" ook van toepassing op de Argenta tak23:
viewtopic.php?f=5&t=9435&start=0&hilit=keytrade" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zijn alle opmerkingen in deze topic over "piazza invest" ook van toepassing op de Argenta tak23:
viewtopic.php?f=5&t=9435&start=0&hilit=keytrade" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Ah ik dacht het wel dat daar het addertje ging zitten
Alvast beiden zeer bedankt voor de zeer nuttige info ! Die piazza topic was mij dus ontgaan
Effe nog wat verder gezocht via Google en dit artikel van TA gevonden : http://www.test-aankoop.be/invest/klein ... 618610.htm, daar wordt hetgeen jullie zeggen over Argenta ook bevestigd :
Effe nog wat verder gezocht via Google en dit artikel van TA gevonden : http://www.test-aankoop.be/invest/klein ... 618610.htm, daar wordt hetgeen jullie zeggen over Argenta ook bevestigd :
Die 0.75% en de paar andere voordelen wegen dus niet op tegen die 0.1% RV. Zou inderdaad andere fondsen (kap of geen FR-isincode fondsen) kunnen nemen, maar die Carmignac Patrimoine vind ik alleszins zeer interessant om diverse redenen. Ga hier het actuele "Keytrade Fund Savings Plan" topic nog eens op nalezen, daar stonden wel een paar suggesties in wat betreft andere fondsen, die moet k eens rustig uitpluizen ...Wat ons betreft zijn alle plannen de moeite waard, met uitzondering van Argenta Fund Plan. Zonde dat de bankier een verzekeringsjasje aanmeet aan zijn bancaire fondsen en daarvoor extra beheerskosten (0,75 % per jaar) vraagt terwijl dat gemakkelijk ook zonder had gekund.
Kijk voor Carmingnac Patrimoine ook eens bij Rabobank en Binck bank.
Kiwi-Banaan schreef:[
Keytrade FSP (Fonds)
+ geen instap taks
+ geen instapkost
zie Keytrade site:
* De Carmignac fondsen hebben een specifieke kostenstructuur. De instapkosten bedragen 1.00% van het bedrag van uw aankoop in plaats van het gebruikelijke vaste tarief van € 9.95 per aankoop.
http://www.keytradebank.com/nl/prices/invest/orders" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kiwi-Banaan
- Jr. Member

- Contacteer:
Ja Keytrade, Binckbank en Deutsche Bank rekenen inderdaad allen 1% instapkost aan, bij gewone aankoop van dat fonds.
Maar via het Keytrade Fund Savings plan kan je die 1% instapkost vermijden door de Carmignac Patrimoine ermee in op te nemen (desnoods als enigste fonds in het plan), nadeel is wel dat het minder flexibel is (zie mijn eerste post hierboven) : enkel de 5de van de maand wordt er aan- en verkocht, periodieke minimumstorting van 25€, kleine uitstapkost van 9,95€ de eerste vijf jaar, gedeeltelijke uitstap niet mogelijk ...
Zie ook een ander topic hieromtrent reeds vroeger hier in het forum gepost : viewtopic.php?f=5&t=6321
Maar via het Keytrade Fund Savings plan kan je die 1% instapkost vermijden door de Carmignac Patrimoine ermee in op te nemen (desnoods als enigste fonds in het plan), nadeel is wel dat het minder flexibel is (zie mijn eerste post hierboven) : enkel de 5de van de maand wordt er aan- en verkocht, periodieke minimumstorting van 25€, kleine uitstapkost van 9,95€ de eerste vijf jaar, gedeeltelijke uitstap niet mogelijk ...
Zie ook een ander topic hieromtrent reeds vroeger hier in het forum gepost : viewtopic.php?f=5&t=6321