Carrefour Mobile
Re: Carrefour Mobile
Stier schreef:
Tot hiertoe heb ik weinig last van ongevraagde telefoons op mijn gsm. Ik wil dat zo houden. Mijn herlaadkaarten koop ik cash. Mijn provider hoeft mijn adres of zelfs mijn naam niet te weten.
Jou provider moet je naam en adres weten. Dat is verplicht in België, prepaid of niet.
Ik denk dat het nog altijd mogelijk is om in de Aldi of de Carrefour een prepaid kaart te kopen zonder dat je je adres moet doorgeven. De evolutie zal waarschijnlijk zijn dat ze bij wet verplicht worden de identiteit van gebruikers te kennen. Het is ook een reden waarom ik mijn oude nummer wil behouden zonder over te schakelen.Wook schreef:Stier schreef:
Tot hiertoe heb ik weinig last van ongevraagde telefoons op mijn gsm. Ik wil dat zo houden. Mijn herlaadkaarten koop ik cash. Mijn provider hoeft mijn adres of zelfs mijn naam niet te weten.
Jou provider moet je naam en adres weten. Dat is verplicht in België, prepaid of niet.
Zouden ze ooit de providers gaan verplichten om actief de identiteit van àl hun gsm-nummers te achterhalen ?
@Stier
je hebt volkomen gelijk ,
je gaat naar de aldi vraagt een starters pakket en krijgt een nieuw nummer,steek je sim in je telefoon en je kan bellen,zelfs bij mobistar is dat mogelijk,
zodus @Wook je redenering klopt niet !!!
niemand die je naam en gegevens kent,
wel bij overdracht van een bestaand nummer,
je hebt volkomen gelijk ,
je gaat naar de aldi vraagt een starters pakket en krijgt een nieuw nummer,steek je sim in je telefoon en je kan bellen,zelfs bij mobistar is dat mogelijk,
zodus @Wook je redenering klopt niet !!!
niemand die je naam en gegevens kent,
wel bij overdracht van een bestaand nummer,
Wat een zever, nog nooit is me dit gevraagd, en je kan zelfs prepaid kaarten in automaten kopen en dan heb ik het niet over de herlaadkaart, maar het nummer met de simkaart.Wook schreef:Stier schreef:
Ooit een simkaart in de Aldi in Zwitserland gekocht? Identiteitsgegevens doorgeven, pas de volgende dag geactiveerd.Stier schreef:Ik denk dat het nog altijd mogelijk is om in de Aldi of de Carrefour een prepaid kaart te kopen zonder dat je je adres moet doorgeven. De evolutie zal waarschijnlijk zijn dat ze bij wet verplicht worden de identiteit van gebruikers te kennen. Het is ook een reden waarom ik mijn oude nummer wil behouden zonder over te schakelen.Wook schreef:
Zouden ze ooit de providers gaan verplichten om actief de identiteit van àl hun gsm-nummers te achterhalen ?
Ja, een telefoontje en onmiddellijk in orde gebrachtVaganzza schreef:Is het opgelost geraakt?
Bedankt.
Als je bij de ALDI je nummer wenst te behouden....dan moet je kenbaar maken (recto/verso copy van je pas bijvoegen)cp1234 schreef:Wat een zever, nog nooit is me dit gevraagd, en je kan zelfs prepaid kaarten in automaten kopen en dan heb ik het niet over de herlaadkaart, maar het nummer met de simkaart.Wook schreef:
[/quote]pol schreef:
Als je bij de ALDI je nummer wenst te behouden....dan moet je kenbaar maken (recto/verso copy van je pas bijvoegen)
Het ging hier wel over een gewone herlaadkaart, logisch als je overgaat dat ze info nodig hebben.
En dit topic gaat over carrefour mobile en daar moet je niets van gegevens kenmaar maken, net als bij mobistar, base, ...
Zal Carrefour Mobile Aldi Talk volgen en hun prijzen ook laten zakken? Aldi Talk zit er op dit moment onder met 0,05€/sms en bellen naar alle netwerken voor 0,14€/min (naar Aldi Talk voor 0,05€/min).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Hallo all,
nu zaterdag ook een starterskit gaan kopen, maandagochtend de overdrachtformulieren doorgemailt + in de bus gedaan, en was dinsdag middag reeds in orde -> chappeau!
maar ik heb 1 vraag: als ik nu iemand opbel, dan krijg ik steeds eerst heel snel een tekst op mijn gsm scherm: 'let op: doorschakelingen'.
- > is dit normaal? iemand enig idee van de betekenis hiervan???
bedankt en grtz!
nu zaterdag ook een starterskit gaan kopen, maandagochtend de overdrachtformulieren doorgemailt + in de bus gedaan, en was dinsdag middag reeds in orde -> chappeau!
maar ik heb 1 vraag: als ik nu iemand opbel, dan krijg ik steeds eerst heel snel een tekst op mijn gsm scherm: 'let op: doorschakelingen'.
- > is dit normaal? iemand enig idee van de betekenis hiervan???
bedankt en grtz!
@ tZetZefLy
Ik krijg die melding ook steeds op mijn gsm. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, maar ik heb nog nooit problemen gehad om een verbinding te maken. Dus kwaad zal het wel niet kunnen zeker
Ik krijg die melding ook steeds op mijn gsm. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, maar ik heb nog nooit problemen gehad om een verbinding te maken. Dus kwaad zal het wel niet kunnen zeker
IS dat niet als je naar een andere operator belt ?Vaganzza schreef:@ tZetZefLy
Carrefour Mobile
De melding "doorschakelen actief" wil het volgende zeggen: wanneer je iemand opbelt dan zal iemand die tijdens dat gesprek naar jou belt dootgeschakeld worden naar jou voicemail. Dat is zo voor alle virtuele operatoren op het kpn netwerk. Wanneer je operator Base is dan kan je meerdere gesprekken tegelijk voeren en krijg je die melding niet.
thx all!
Carrefour Mobile heeft een nieuwe website. Deze staat echter vol taalfouten... Ook is de vergelijkingstabel gewijzigd, daarin zijn Ortel en Aldi Talk verdwenen (bij deze laatste terecht want die zijn zonder promo's goedkoper dan hen op dit moment...).