Cash overal afhalen gratis in combinatie met gratis zichtrekening : waar ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Cash overal afhalen gratis in combinatie met gratis zichtrekening : waar ?
Heb ook een kredietkaart die hoe meer ik er mee betaal, hoe meer ze opbrengt.
Die wordt dus overal gebruikt waar kan:
- supermarkt (ook beenhouwer, wijnhandel, brouwer)
- restaurant
- hotel
- apotheker (ja!)
- brandstof tanken
- kleding, schoenen, parfum
- online aankopen
- voorschot & saldo vakantie
- beltegoed gsm
- tuincenter en doe-het-zelf
- betaalparking
- autokeuring
- …
Door dit systematisch te doen heb je wel een flinke maandafrekening, maar bijna geen (grote) bancontact betalingen meer.
En nee, ik doe geen aankopen voor de aankopen.
Die wordt dus overal gebruikt waar kan:
- supermarkt (ook beenhouwer, wijnhandel, brouwer)
- restaurant
- hotel
- apotheker (ja!)
- brandstof tanken
- kleding, schoenen, parfum
- online aankopen
- voorschot & saldo vakantie
- beltegoed gsm
- tuincenter en doe-het-zelf
- betaalparking
- autokeuring
- …
Door dit systematisch te doen heb je wel een flinke maandafrekening, maar bijna geen (grote) bancontact betalingen meer.
En nee, ik doe geen aankopen voor de aankopen.
Klopt.
Als je veel betalingen hebt kan je er enkele tientallen euro mee winnen.
Maar als je maar weinig betalingen hebt is het sop de kool niet waard.
Gemiddeld ga ik 3 keer per week naar de supermarkt, een keer per twee maanden naar de drankencentrale, een tot twee keer per jaar naar de apotheker, parfum koop ik nooit, één keer om de zoveel jaar naar een schoenhandel en kledingzaak.
Naar de keuring moet ik nooit en brandstof tank ik gewoon thuis aan de muur.
Parking, parkeeraturmaat en af en toe De Lijn is via het beltegoed van de smartphone.
Het GSM beltegoed gaat automatisch iedere maand van de rekening via een domiciliëring.
Idem voor de waterrekening.
De maandelijkse Telenetrekening wordt betaald via e-mail.
Tuin- en DHZ wordt afgerekend met de ecocheques.
Blijft er nog gemiddeld twee keer per maand een horecabezoek over om met de kaart te betalen.
Als je veel betalingen hebt kan je er enkele tientallen euro mee winnen.
Maar als je maar weinig betalingen hebt is het sop de kool niet waard.
Gemiddeld ga ik 3 keer per week naar de supermarkt, een keer per twee maanden naar de drankencentrale, een tot twee keer per jaar naar de apotheker, parfum koop ik nooit, één keer om de zoveel jaar naar een schoenhandel en kledingzaak.
Naar de keuring moet ik nooit en brandstof tank ik gewoon thuis aan de muur.
Parking, parkeeraturmaat en af en toe De Lijn is via het beltegoed van de smartphone.
Het GSM beltegoed gaat automatisch iedere maand van de rekening via een domiciliëring.
Idem voor de waterrekening.
De maandelijkse Telenetrekening wordt betaald via e-mail.
Tuin- en DHZ wordt afgerekend met de ecocheques.
Blijft er nog gemiddeld twee keer per maand een horecabezoek over om met de kaart te betalen.
Jawel, consumeren.

Het is niet zo dat ze 300 € per jaar op je rekening storten gewoon omdat je lid bent van bank x of y.
Om aan die 300€ te geraken heb je een gelijklopend uitgavepatroon nodig.
Nog eens, niets mis mee. Iedereen geeft zijn eigen geld uit gelijk hij zelf wil.
Maar het is wel niet zo dat je er niets voor moest doen.
Dat is zo'n redenatie van mensen die in de solden iets kopen aan 50%. Ze denken dat ze 50% 'bespaard' hebben.
Als ze echter iets kochten dat ze normaal niet echt nodig hebben hebben ze 50% teveel uitgegeven en niets bespaard.
Dat kan je toch in praktisch ieder warenhuis?
En als Sebastiaan naar de Carrefour gaat om daar cash aan de kassa af te halen maar gelijktijdig zaken koopt die hij niet echt nodig heeft is het wel een heel dure operatie.

Vind het ook vreemd dat mensen denken dat ze recht hebben op kostenvrij ATM-gebruik gewoon omdat het zogezegd "hun geld" is. Ten eerste klopt dat niet. Het geld is van de bank, zolang je het niet opvraagt heb je slechts een schuldvordering ten bedrage van je deposito's. Dat is misschien een te juridische kritiek. Maar dan nog. Iemand houdt iets van jou voor jou in bewaring. Die hoeft dat niet gratis te doen. En wanneer de teruggave kosten met zich meebrengt, mogen ze die in rekening brengen. Als je een woning verhuurt en de huurders komen hun verplichtingen correct na, dan kan je ze niet zonder kosten vroegtijdig uitzetten gewoon omdat "het toch jouw eigendom is". Of als je met jouw voertuig een betaalparking wil verlaten, dan moet je betalen als je dat nog niet gedaan hebt, ondanks het feit dat "het toch jouw voertuig is".
Idem met wisselkosten. Hoe rijk je ook bent, indien je geen geld hebt in de munteenheid waarin de handelaar betaling aanvaardt, dan heb je geen geld om iets te kopen. Een geldwisselaar, en dat is uiteraard in veel gevallen gewoon de bank die jou kaart uitgegeven heeft, kan jou helpen, maar die hoeft dat niet gratis te doen. Wil je de kosten die hij of zij aanrekent niet betalen, dan moet je je geld enkel uitgeven bij handelaars in eigen muntzone.
Volgens mij schuilt er ook een traditionele strategie van de banken in dat "gratis"-beleid. Geef de bevolking wat borrelnootjes (zichtrekening, ATM-gebruik, debetkaart) gratis, misschien nog een beetje beloningen hier en daar, dan stellen ze zich niet te veel vragen over hoe de speculatieve strappatsen van de financiële sector als een molensteel rond de nek van de reële economie hangen en ons allemaal voor tienduizenden Euro's armer maakten en zullen blijven maken. Want ze voelen zich persoonlijk de koning te rijk omdat ze zogezegd jaarlijks voor honderden Euro's in de zakken van de banken zitten.
Zo bekeken schieten de duurder wordende grootbanken zich op lange termijn misschien in de voet door het kleine spul in toenemende mate betalend te maken. Wat mensen die zitten te kniezen over die kleine kosten eigenlijk doen, is zeggen "Banken, we willen ons laten naaien door jullie. Maar zeg ons wel dat je ons graag ziet en dan we mooie ogen hebben in de vorm van een gratis rekening en gratis ATM-gebruik, dat maakt het makkelijker voor ons." De 'gratis'-fundamentalisten zijn dan ook de beste maatjes van de grootbanken.
Beobank cashback-kaarten kosten doorgaans 5 Euro per jaar en geven je 1% cashback op aankopen onder de 100 Euro, met een totale cashback-limiet van 100 of 200 Euro per jaar (al naargelang de kaart). Dat wil zeggen dat je dat bedrag er al uit hebt dan zodra je er gemiddeld 10 Euro per week mee uitgeeft aan relatief kleine aankopen. Los daarvan zijn die kaarten hun geld al dik waard voor de verzekeringen die je er bij krijgt.
De enige manier om die prijs niet terug te verdienen is superzuinig leven, en al wat je dan toch moet kopen opsplitsen in rekeningen van < 5 Euro zodat je het voordeliger met je KT-Bancontact kaart kan betalen (want 5 cent per verrichting is meer dan 1% per verrichtingen indien de verrichting minder dan 5 Euro is). Iets waarvan ik gerust geloof dat sommigen hier het zouden doen.

-
- Newbie
- Contacteer:
Ok, daar heb je gelijk.
Maar dat consumeren gebeurt toch al, als ik er dan een klein deeltje van terugkrijg is dat alleen maar meegenomen.
Hotels, vluchten en tanken betaal ik bijvoorbeeld met mijn Beobank kredietkaart.
Niet om zomaar die kaart te gebruiken, maar wel omdat ik nu eenmaal toch op het werk moet geraken, en omdat ik regelmatig al eens een citytrip doe. Dat deed ik de 20 jaren voordat ik die kaart had ook al.
Alleen al wat je daar in jouw andere post opsomt, is goed voor toch minstens een €70-80 cashback per jaar.
Als ik 2 of 3 keer per week naar de supermarkt ga en daar telkens met mijn Hello Bank! kaart betaal,
heb ik al € 60 per jaar teruggekregen om (een deel van) mijn GSM rekening mee te betalen.
Op geld dat ik anders ook wel zou uitgeven, want eten moet toch gebeuren.
Dat weet ik niet. Ik mag wel gratis geld afhalen met mijn kredietkaart aan een ATM.
Saaie lectuur voor als je niet in slaap geraakt:
https://en.wikipedia.org/wiki/ATM_usage_fees
Saaie lectuur voor als je niet in slaap geraakt:
https://en.wikipedia.org/wiki/ATM_usage_fees
Met welke kredietkaart is dat dan ?
visa van keytrade:
afhalingen aan geldautomaten in de eurozone zijn gratis!
Het zijn niet je beste vrienden , ik weet het
afhalingen aan geldautomaten in de eurozone zijn gratis!
Het zijn niet je beste vrienden , ik weet het

Bij Keytrade is het geheel gratis.
Bij Revolut is het ook gratis maar max €200 / maand bij hun gratis aanbod. Bedrag gaat naar €800 bij hun abo dat €13.99 / maand kost.
Bij N26 praten ze over 3 gratis afhalingen / maand bij hun gratis aanbod. Dit gaat naar boven tot 8 bij hun abo dat €16.90 / maand kost.
Bij Revolut is het ook gratis maar max €200 / maand bij hun gratis aanbod. Bedrag gaat naar €800 bij hun abo dat €13.99 / maand kost.
Bij N26 praten ze over 3 gratis afhalingen / maand bij hun gratis aanbod. Dit gaat naar boven tot 8 bij hun abo dat €16.90 / maand kost.
Dat is nu net het verschiillend uitgangspunt.PietPiraat schreef: ↑13 juli 2020, 22:57 Ok, daar heb je gelijk.
Maar dat consumeren gebeurt toch al, als ik er dan een klein deeltje van terugkrijg is dat alleen maar meegenomen.
Hotels, vluchten en tanken betaal ik bijvoorbeeld met mijn Beobank kredietkaart.
Niet om zomaar die kaart te gebruiken, maar wel omdat ik nu eenmaal toch op het werk moet geraken, en omdat ik regelmatig al eens een citytrip doe. Dat deed ik de 20 jaren voordat ik die kaart had ook al.
Alleen al wat je daar in jouw andere post opsomt, is goed voor toch minstens een €70-80 cashback per jaar.
Als ik 2 of 3 keer per week naar de supermarkt ga en daar telkens met mijn Hello Bank! kaart betaal,
heb ik al € 60 per jaar teruggekregen om (een deel van) mijn GSM rekening mee te betalen.
Op geld dat ik anders ook wel zou uitgeven, want eten moet toch gebeuren.
Mensen die toch al consumeren kunnen er hun voordeel mee doen.
Mensen die niet al te veel consumeren niet.
Het is dus geen kwestie dat het voor iedereen goed of slecht is.
Het hangt gewoon van het individueel uitgangspunt af.
Ik begrijp best dat je toch moet tanken , al hotels en vluchten boekte en moet eten en het dan net zo goed met een cashback kaart kan doen. Anderzijds is het dan toch ook niet moeilijk te begrijpen dat als je nooit moet tanken en geen hotels en vluchten boekt het weinig zin heeft dat te gaan doen om een cashback kaart wat euro's te doen genereren.
Er is ook een verschil tussen 2-3 keer per week naar de supermarkt gaan en drie keer per maand en geen gsm rekening moeten betalen en een cash back kaart gebruiken om lopende gsm rekeningen mee te betalen.