Cash out refinance (mogelijk of niet?)
TIP
Cash out refinance (mogelijk of niet?)
Beste,
Graag wil ik vragen, weet iemand of dit mogelijk is? ik zie op internet dat het in de VS mogelijk is om een herfinanciering aan te gaat tot 80% van de taxatie waarde van een woning. Om zo je meerwaarde te onttrekken uit je woning. Ik zat hieraan te denken, omdat ik een beleggingsvastgoed wil halen, echter vereist men 20pct. eigen inbreng. Dus wil eigenlijk informeren, weet iemand of dit eigenlijk mogelijk in België?
Voorbeeld ik heb een lopende hypotheek van 100.000. Indien ik deze opnieuw zou laten taxeren tegen de huidige markt, stel het is bijv. 250.000. Dus max 80pct van de taxatiewaarde (*0.8= 200.000). Is dat zo mogelijk om een nieuw hypothecair krediet aan te gaan voor 200.000. of is het niet mogelijk om bij een herfinanciering meer te lenen dat het openstaand bedrag?
Graag wil ik vragen, weet iemand of dit mogelijk is? ik zie op internet dat het in de VS mogelijk is om een herfinanciering aan te gaat tot 80% van de taxatie waarde van een woning. Om zo je meerwaarde te onttrekken uit je woning. Ik zat hieraan te denken, omdat ik een beleggingsvastgoed wil halen, echter vereist men 20pct. eigen inbreng. Dus wil eigenlijk informeren, weet iemand of dit eigenlijk mogelijk in België?
Voorbeeld ik heb een lopende hypotheek van 100.000. Indien ik deze opnieuw zou laten taxeren tegen de huidige markt, stel het is bijv. 250.000. Dus max 80pct van de taxatiewaarde (*0.8= 200.000). Is dat zo mogelijk om een nieuw hypothecair krediet aan te gaan voor 200.000. of is het niet mogelijk om bij een herfinanciering meer te lenen dat het openstaand bedrag?
Re: Cash out refinance (mogelijk of niet?)
Zul je bij verschillende banken moeten na vragen. Elke bank heeft zo zijn eigen politiek.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste Ludo,
bedankt voor de info. Ik ben wezen informeren bij KBC, Crelan en ING. Die bieden die mogelijkheid niet. Misschien iemand die een bank weet die dat wel doet?
bedankt voor de info. Ik ben wezen informeren bij KBC, Crelan en ING. Die bieden die mogelijkheid niet. Misschien iemand die een bank weet die dat wel doet?
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Je gaat dit niet kunnen omzetten in cash, maar je kan wel dit als extra waarborg geven bij een andere aankoop zodat de quotiteit daalt naar bv 80%.
Bedankt voor je reactie. dat weet ik dat het niet mogelijk is.
Wat is de beste strategie om het wel rond te krijgen bij de bank . Kan je voor een 2de keer een hypotheek geven op je huis als de waarde van het huis veel hoger is als de lening die je afbetaald? Om zo een investering(huur pand) te financieren met zo weinig eigen middelen.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Een bank gaat niet happig zijn op een hypotheek in tweede rang op je huis huidige huis. Je kan twee dingen proberen om dat te vermijden:Smalland schreef: ↑3 mei 2020, 18:50 Wat is de beste strategie om het wel rond te krijgen bij de bank . Kan je voor een 2de keer een hypotheek geven op je huis als de waarde van het huis veel hoger is als de lening die je afbetaald? Om zo een investering(huur pand) te financieren met zo weinig eigen middelen.
- wederopname binnen je bestaand hypothecair krediet
- externe herfinanciering voor én je eigen huis én het te financieren investeringspand
In beide gevallen geef je je eigen woning als hypothecaire waarborg in eerste rang. Wees je héél goed bewust van wat je daarmee doet!
Fropskottel
Dank u wel. Dat is een duidelijke antwoord. Is er dan een ander manier om de bank te benaderen voor een zo laag mogelijk eigeninbreng ? Want is het 10% of 20% dat je zelf moet kunnen financieren? Plus het feit dat je dan nog moet renoveren! Er komt een pand te koop te staan , heel interessant en ik zou dat graag niet laten voorbijgaan. Ik zou dat heel spijtig vinden, zeker om dat we die mensen heel goed kennen. Tips zijn heel welkom! Met dank.
Dank u wel. Dat is een duidelijke antwoord. Is er dan een ander manier om de bank te benaderen voor een zo laag mogelijk eigeninbreng ? Want is het 10% of 20% dat je zelf moet kunnen financieren? Plus het feit dat je dan nog moet renoveren! Er komt een pand te koop te staan , heel interessant en ik zou dat graag niet laten voorbijgaan. Ik zou dat heel spijtig vinden, zeker om dat we die mensen heel goed kennen. Tips zijn heel welkom! Met dank.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Gaat enkel lukken mits meer waarborgen op andere panden. Dat wordt wel gedaan maar of heel goed dossier of alles bij dezelfde bank zodat je inderdaad geen last krijgt met verschillende banken in de rangen.
Registratierechten en notariskosten ga je niet kunnen ontlenen normaal gezien. Maar mits genoeg waarde op de eigendom die je vandaag al hebt, zijn er mogelijkheden. Verbouwingswerken kunnen mee ontleend worden. ( mits inkomsten het toe laten)
Registratierechten en notariskosten ga je niet kunnen ontlenen normaal gezien. Maar mits genoeg waarde op de eigendom die je vandaag al hebt, zijn er mogelijkheden. Verbouwingswerken kunnen mee ontleend worden. ( mits inkomsten het toe laten)
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
In geval van een opbrengsteigendom zijn banken soms zelfs strenger dan dat. Sommige banken tellen bestaande huurcontracten mee voor 80%, andere voor minder. Bestaan er helemaal geen huurcontracten, dan gaan ze mogelijk nog hogere eisen stellen qua quotiteit.Want is het 10% of 20% dat je zelf moet kunnen financieren?
Zorg dat je eerst de terminologie goed kent en de grote lijn van de aandachtspunten van bankiers. Dat zal je vanzelf ook al wat meer zicht geven op de financiële kant van de zaak. Misschien zal dat je zelfs doen beslissen niet eens een bod te doen, omdat het financieel minder interessant is dan het lijkt!Plus het feit dat je dan nog moet renoveren! Er komt een pand te koop te staan , heel interessant en ik zou dat graag niet laten voorbijgaan. Ik zou dat heel spijtig vinden, zeker om dat we die mensen heel goed kennen. Tips zijn heel welkom! Met dank.
Daarna kan je dan met bankiers gaan spreken.
Dank u wel.
Heb mijn berekening gemaakt en zou een posetief cashflow hebben van €4155/ jaar en een ROI van 12,85%.
10% eigen inbreng + notaris en registratie kost+ renovatiewerken.
Mijn cash on cash is 3,66%
Mss meer waarborg of harder onderhandelen met de bank
Toch een dikke merci voor de advies.
Heb mijn berekening gemaakt en zou een posetief cashflow hebben van €4155/ jaar en een ROI van 12,85%.
10% eigen inbreng + notaris en registratie kost+ renovatiewerken.
Mijn cash on cash is 3,66%
Mss meer waarborg of harder onderhandelen met de bank
Toch een dikke merci voor de advies.
-
CedricM1996
- Newbie

- Contacteer:
Beste Smallland
Ik ben zeer geïnteresseerd in de methode die u bespreekt! Op youtube wordt ze ook wel “ de BRRRR” methode genoemd zou u mij wat meer info kunnen geven indien dit toe te passen is op de belgische markt?
Mvg Cedric M.
Ik ben zeer geïnteresseerd in de methode die u bespreekt! Op youtube wordt ze ook wel “ de BRRRR” methode genoemd zou u mij wat meer info kunnen geven indien dit toe te passen is op de belgische markt?
Mvg Cedric M.