cash storten naar internetbank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: cash storten naar internetbank
Bij ons staat er toch al een maand of 3-4 een nieuwe machine, maar ik ga voor de zekerheid nog eens kijken hoe deze precies werkt.nielst schreef:Zijn de automaten bij Dexia dan ook vernieuwd? Een tijd terug (toen ik daar nog een rekening had) kon je aan de automaten enkel storten dmv je geld in enveloppe te doen en deze in de machine te steken. Hiervan kreeg je dan bewijsje, maar het geld kwam pas op de rekening nadat het door kantoor was nageteld.Vaganzza schreef: Ik ga dat bij Dexia toch ook wel eens proberen. Ik vertrouwde die bakken niet echt, maar nu ik weet dat het geld er bij betwisting gewoon terug uitkomen...![]()
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ze zijn nog niet overal vernieuwd, maar je hebt er al met een bakje die opengaat waar je geld moet instoppen en de briefjes geteld worden en nadien op het scherm komt hoeveel de machine geteld heeft waar je moet bevestigen/annuleren. Is al altijd juist geweest voor mij.nielst schreef:Zijn de automaten bij Dexia dan ook vernieuwd? Een tijd terug (toen ik daar nog een rekening had) kon je aan de automaten enkel storten dmv je geld in enveloppe te doen en deze in de machine te steken. Hiervan kreeg je dan bewijsje, maar het geld kwam pas op de rekening nadat het door kantoor was nageteld.
Geld staat er paar minuten later op de rekening.
En als je dat betwist komen de briefjes er terug uit?BartVW schreef:Ze zijn nog niet overal vernieuwd, maar je hebt er al met een bakje die opengaat waar je geld moet instoppen en de briefjes geteld worden en nadien op het scherm komt hoeveel de machine geteld heeft waar je moet bevestigen/annuleren. Is al altijd juist geweest voor mij.nielst schreef:Zijn de automaten bij Dexia dan ook vernieuwd? Een tijd terug (toen ik daar nog een rekening had) kon je aan de automaten enkel storten dmv je geld in enveloppe te doen en deze in de machine te steken. Hiervan kreeg je dan bewijsje, maar het geld kwam pas op de rekening nadat het door kantoor was nageteld.
Da zal wel zeker? Ksnap niet waarom die optie er anders is om te bevestigen/tegen te spreken. Heb het nooit geprobeerd.Vaganzza schreef:En als je dat betwist komen de briefjes er terug uit?BartVW schreef:
Ze zijn nog niet overal vernieuwd, maar je hebt er al met een bakje die opengaat waar je geld moet instoppen en de briefjes geteld worden en nadien op het scherm komt hoeveel de machine geteld heeft waar je moet bevestigen/annuleren. Is al altijd juist geweest voor mij.
Dat is ook weer waarBartVW schreef:Da zal wel zeker? Ksnap niet waarom die optie er anders is om te bevestigen/tegen te spreken. Heb het nooit geprobeerd.Vaganzza schreef:
En als je dat betwist komen de briefjes er terug uit?

Die machines zijn te vertrouwen hoor; heb die die ze bij Fortis bv gebruiken al indrukwekkende dingen zien doen. Bv een zeer goed namaakbriefje van 50 uit een dikke bundel van allerlei verschillende coupures halen die zelfs niet gekopt of gesorteerd waren enz. Ik ga er van uit dat die bij ING of andere banken even goed zijn.
Denk dat je je daar geen zorgen over moet maken; het geld kan trouwens ook nergens naartoe. Als het in de machine zit zal men het wel vinden; die machines zijn er op gemaakt dat er zo goed als onmogelijk een biljet kan beschadigd worden.
Alles wat in de machine gaat wordt trouwens ook pas in de opslagruimte van de machine gestoken van het moment dat de klant de transactie goedkeurt; in het geval dat je niet akkoord gaat komen exact dezelfde briefjes er terug uit.
Voor de persoon die vroeg naar wat men bedoelt met "doorsluisbank", ik veronderstel dat men daarmee doelt op het gebruik van een grootbank om cash geld te storten of af te halen van rekeningen bij internetbanken
Stel dat je klant bent bij rabobank, die hebben geen kantoren of automaten maar je kan bv wel het geld eerst op je ing rekening gaan deponeren en van daar doorstorten naar rabobank, en omgekeerd als je het geld terug in je handen wilt krijgen. Doorsluizen dus
Denk dat je je daar geen zorgen over moet maken; het geld kan trouwens ook nergens naartoe. Als het in de machine zit zal men het wel vinden; die machines zijn er op gemaakt dat er zo goed als onmogelijk een biljet kan beschadigd worden.
Alles wat in de machine gaat wordt trouwens ook pas in de opslagruimte van de machine gestoken van het moment dat de klant de transactie goedkeurt; in het geval dat je niet akkoord gaat komen exact dezelfde briefjes er terug uit.
Voor de persoon die vroeg naar wat men bedoelt met "doorsluisbank", ik veronderstel dat men daarmee doelt op het gebruik van een grootbank om cash geld te storten of af te halen van rekeningen bij internetbanken

Stel dat je klant bent bij rabobank, die hebben geen kantoren of automaten maar je kan bv wel het geld eerst op je ing rekening gaan deponeren en van daar doorstorten naar rabobank, en omgekeerd als je het geld terug in je handen wilt krijgen. Doorsluizen dus

Dus zwart geld op de spaarrekening zetten is met zulk systeem perfect mogelijk?:)
Ik denk niet dat er een alarmbel gaat afgaan in het stortingsautomaat als je er zwart geld instopt.matroos schreef: Dus zwart geld op de spaarrekening zetten is met zulk systeem perfect mogelijk?:)
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Tenzij je er letterlijk zwart geld van maaktStier schreef:Ik denk niet dat er een alarmbel gaat afgaan in het stortingsautomaat als je er zwart geld instopt.matroos schreef: Dus zwart geld op de spaarrekening zetten is met zulk systeem perfect mogelijk?:)

@ Nevermore: bedankt voor je uitleg
Kheb het gisteren geprobeerd met 1 briefje die gekreukt was in de hoek maar voor de rest nog in prima staat. Ik dacht, zal eens zien wat er gebeurd als ik het voorgesteld 1x10 euro weiger.Vaganzza schreef:Dat is ook weer waarBartVW schreef:
Da zal wel zeker? Ksnap niet waarom die optie er anders is om te bevestigen/tegen te spreken. Heb het nooit geprobeerd.![]()
De machine maakte een raar geluid en draaide een 20tal seconden en dan kreeg ik tot mijn verbazing op het scherm "Dit biljet voldoet niet aan de wettelijke vereisten om in omloop gebracht te worden. Het biljet wordt ingehouden en het bedrag wordt op de rekening gestort."
Zou het niet handig zijn dat we bijvoorbeeld met onze Keytrade/DB/... bankkaart met bvb. de machines van een Dexia geld kunnen deponeren naar een zichtrekening? Geld afhalen is toch mogelijk met die machines? Waarom niet deponeren?
Nog maar een paar jaar stellen grootbanken (verplicht) hun biljettenautomaten ook toegankelijk voor niet-klanten. Ik gok nog een jaar of 5 en storten & overschrijven is misschien ook voor niet-klanten dan een van de mogelijkheden, wellicht bij de meeste tegen een kostprijs van een paar tiental eurocent.
Nog leuker zou het worden als je gewoon je E-id kaart in zo'n automaat stopt en zo direct een rekening kan openen.
Tussentijds kan je de truc van Vaganzza toepassen bij bijvoorbeeld BNPP Fortis:
Nog leuker zou het worden als je gewoon je E-id kaart in zo'n automaat stopt en zo direct een rekening kan openen.
Tussentijds kan je de truc van Vaganzza toepassen bij bijvoorbeeld BNPP Fortis:
viewtopic.php?f=1&t=7254&p=56897&hilit= ... ing#p56897Je kan de online spaarrekening volledig gratis hebben ZONDER zichtrekening. Via een gratis beleggersrekening kan je aan online bankieren doen. Wel best ook een klassieke spaarrekening openen, zo kunnen ze in een kantoor (volledig gratis) je geld overschrijven via een tijdelijke zichtrekening.