Centraal aanspreekpunt bij de NBB.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Centraal aanspreekpunt bij de NBB.
Vanaf 1 mei 2014 zal de fiscus de rekeningen van de belgen kunnen raadplegen bij de NBB.
De banken hebben tot 1 februari de tijd om de rekeningen van 2010, 2011, 2012, en 2013 door te geven aan dit centraal aanspreekpunt.
Vraag : geldt dit ook voor termijnrekeningen en effectenrekeningen (want ik dacht tot dat er geen aangifteplicht meer was indien er
25% rv wordt afgehouden)? De anoniiteit vervalt dan toch?
Vraag: wat met rekeningen die bijvoorbeeld in 2011 werden geannuleerd? Worden zij ook nog doorgegeven.
Graag een antwoord aub.
De banken hebben tot 1 februari de tijd om de rekeningen van 2010, 2011, 2012, en 2013 door te geven aan dit centraal aanspreekpunt.
Vraag : geldt dit ook voor termijnrekeningen en effectenrekeningen (want ik dacht tot dat er geen aangifteplicht meer was indien er
25% rv wordt afgehouden)? De anoniiteit vervalt dan toch?
Vraag: wat met rekeningen die bijvoorbeeld in 2011 werden geannuleerd? Worden zij ook nog doorgegeven.
Graag een antwoord aub.
Re: Centraal aanspreekpunt bij de NBB.
Ja, dat geldt ook voor termijnrekeningen en effectenrekeningen. Er worden wel geen bedragen doorgegeven. Anonimiteit wordt iets van het verleden.
Alles vanaf 2010 wordt doorgegeven. Ik vermoed dus ook rekeningen die je na 2010 hebt opgezegd.Borisi schreef:Vraag: wat met rekeningen die bijvoorbeeld in 2011 werden geannuleerd? Worden zij ook nog doorgegeven.
Graag een antwoord aub.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.