CERA Aandelen
TIP
Re: CERA Aandelen
zijn er hier nu CERA coöperanten?
Wij hebben er gekocht.
Hoofdzakelijk voor de vennotenvoordelen, maar die stellen helaas minder en minder voor...
Hoofdzakelijk voor de vennotenvoordelen, maar die stellen helaas minder en minder voor...
-
- Newbie
- Contacteer:
1998
ja ik ben in het bezit van Cera aandelen, zowel B als D aandelen.
Kan er iemand mij ook uitleggen hoe ik NU zelf kan berekenen hoeveel ze mij zouden opbrengen?
Ze zijn aangekocht geweest nog voor de fusie van Kredietbank, Cerabank en ABB in 1998.
En hoezo zouden mijn D-aandelen omgezet worden in Ancora aandelen? En hoe vermijdt ik dan die taxatie?
Groeten,
bezorgde aandeelhouder
Niickodemus
Beste,
ja ik ben in het bezit van Cera aandelen, zowel B als D aandelen.
Kan er iemand mij ook uitleggen hoe ik NU zelf kan berekenen hoeveel ze mij zouden opbrengen?
Ze zijn aangekocht geweest nog voor de fusie van Kredietbank, Cerabank en ABB in 1998.
En hoezo zouden mijn D-aandelen omgezet worden in Ancora aandelen? En hoe vermijdt ik dan die taxatie?
Groeten,
bezorgde aandeelhouder
Niickodemus
Voor een schatting van de waarde zie https://www.cera.coop/nl/Particulieren/ ... e-aandelen
Voor meer uitleg over de D-aandelen en hun omzetting zie https://www.cera.coop/nl/Particulieren/ ... n-aandelen
Voor meer uitleg over de D-aandelen en hun omzetting zie https://www.cera.coop/nl/Particulieren/ ... n-aandelen
TNTim, ben je nog tevreden van de voordelen?
Ik heb voor 600 eur aan e-aandelen van deze coop. Best wel tevreden van de voordelen (recent korting neuhaus, korting op bloemmix bij aveve, korting bij collishop, etc). Dividend valt ook nog wel mee.
Nu als de voordelen voor mij niet meer interesant zouden zijn, zou ik zeker die aandelen niet aanhouden.
Ik heb ze 2 jaar geleden verkocht omdat ik amper nog gebruik maakte van de voordelen en het geld dan beter in iets anders kon steken. Het dividend is immers niet om over naar huis te schrijven en we hebben met Arco gezien dat het toch niet heel veilig is. Bovendien kun je niet ingrijpen indien Cera/KBC in de problemen zou geraken.
Met cera gaan we voor 87 euro een vijfgangenmenu eten met van inbegrip aperitief wijnen en water. Vrijmoed heeft twee sterren. Daarnaast ook nog gaan eten voor 67 euro per persoon vijfgangen met eveneens aperitief wijn en water. 67 EURO, nagenoeg all in voor een toprestaurant is een meenemertje,Jamesken schreef: ↑15 oktober 2019, 13:54TNTim, ben je nog tevreden van de voordelen?
Ik heb voor 600 eur aan e-aandelen van deze coop. Best wel tevreden van de voordelen (recent korting neuhaus, korting op bloemmix bij aveve, korting bij collishop, etc). Dividend valt ook nog wel mee.
Nu als de voordelen voor mij niet meer interesant zouden zijn, zou ik zeker die aandelen niet aanhouden.
Ook in hun wijnaanbieding kan je een koopje doen P/K.
Idd, heb ook van beide geprofiteerd.agnetha schreef: ↑15 oktober 2019, 14:45Met cera gaan we voor 87 euro een vijfgangenmenu eten met van inbegrip aperitief wijnen en water. Vrijmoed heeft twee sterren. Daarnaast ook nog gaan eten voor 67 euro per persoon vijfgangen met eveneens aperitief wijn en water. 67 EURO, nagenoeg all in voor een toprestaurant is een meenemertje,Jamesken schreef: ↑15 oktober 2019, 13:54
TNTim, ben je nog tevreden van de voordelen?
Ook in hun wijnaanbieding kan je een koopje doen P/K.
Het dividend is ook altijd meer dan marktconform.
Ik dacht dat er maar 2 personen/vennotennummer konden deelnemen aan 1 etentje dit jaar.
Laatst gewijzigd door AMA op 15 oktober 2019, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
We hebben ons bedrag in aandelen verminderd van 1.250€ pp naar 600€ pp dit jaar.
Dit kon met behoud van voordelen en omdat het ons toch enkel om die voordelen te doen is...

Ik vind het nog steeds een pak minder tov vroeger, maar toch nog wel de moeite.
Mijn madam gaat er nu bijv met haar vriendinnen naar de musical van Daens mee, 17,50€ korting per kaart.
Anders zouden die 2 x 600€ waarschijnlijk 0,11% opbrengen. 1,32€ per jaar.

Inderdaad, maar ik beschik over vier vennootnummers, dus kan viermaal uitstekend gaan lunchen. Als er in uw directe omgeving personen zijn die dit voordeel niet gebruiken kunnen zij dit zonder probleem doorgeven.
De champagne die in het gamma opgenomen is, is van prima kwaliteit, Twee jaar geleden zat deze ook in hun aanbod. Korting meer dan 5 euro per fles, Als je de champagne ter plaatse in Frankrijk koopt betaal je ruim 5 euro meer per fles,
Heeft er al iemand de Prosecco (Asolo Prosecco Superiore) besteld via cera?
Is deze lekker?
Is deze lekker?

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind de vennoot-voordelen toch nog altijd dik oké, zeker voor mensen die culturele events weten te apprecieren
De Cava niet gekocht, maar ook deze keer toch weer op veel zaken ingeschreven.

De Cava niet gekocht, maar ook deze keer toch weer op veel zaken ingeschreven.
Op een wijnforum worden jaarlijks een aantal van de wijnen geproefd en besproken.
Om de rubriek 'KOOPJES' waar de cerawijnen besproken worden te kunnen lezen dient u in te loggen op dit forum.
http://www.vinejo.freebb.be/forum-35.html
Om de rubriek 'KOOPJES' waar de cerawijnen besproken worden te kunnen lezen dient u in te loggen op dit forum.
http://www.vinejo.freebb.be/forum-35.html