CERA Aandelen
TIP
Re: CERA Aandelen
Veilige aandelen bestaan niet; niet nu, niet in het verleden, niet in de toekomst.Gunter123 schreef: ↑4 juni 2020, 22:07 @B7H4
Wat je schrijft is niet helemaal duidelijk, waarom zijn volgens jou aandelen niet veilig op dit moment?
* Bedoel je dan dat ze momenteel op een te hoge koers staan gemiddeld genomen ?
* Of bedoel je hiermee dat jouw inziens stock-picking niet zo evident is voor particulieren en dat ze dus beter kiezen voor een ETF?
* Of... ?
Elke breed gespreide portefeuille van aandelen kan op elk moment op heel korte tijd 50% of meer van zijn waarde verliezen; zelfs na vele jaren kan het verlies niet goedgemaakt zijn.
Individuele aandelen kunnen nog veel harder dalen, en eventueel volledig hun waarde verliezen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er kan blijkbaar opnieuw ingetekend worden vanaf 9 juni.
Iemand enig idee wanneer deze bedragen worden uitbetaald? Is dit begin juli of eerder naar midden juli toe?
Hoe gebeurt het voor het GDO van de D-aandelen? Worden deze mee op de effectenrekening geplaatst of kan je deze ook gewoon op je zichtrekening verwachten zoals de B en E-aandelen?
Bedankt
Hoe gebeurt het voor het GDO van de D-aandelen? Worden deze mee op de effectenrekening geplaatst of kan je deze ook gewoon op je zichtrekening verwachten zoals de B en E-aandelen?
Bedankt
ik moet die coöperatieve brol niet meer, van geen enkele bank.
Ze willen het gevoel geven dat het een veilig product is. Niks is minder waar.
Remember ARCOPAR. Werd verkocht aan mij aan spaarboekvoorwaarden. Leugens 1e klasse. Het waren herverpakte Dexia-aandelen met het enig verschil dat je geen Dexia-aandelen had en ook niks kon verkopen als je dat wilde. De opbrengst was hetzelfde als een spaarboek.
Het risico van een aandeel gekoppeld aan de opbrengst van een spaarboek. Slechter kun je niet doen.
Remember ARCOPAR. Werd verkocht aan mij aan spaarboekvoorwaarden. Leugens 1e klasse. Het waren herverpakte Dexia-aandelen met het enig verschil dat je geen Dexia-aandelen had en ook niks kon verkopen als je dat wilde. De opbrengst was hetzelfde als een spaarboek.
Het risico van een aandeel gekoppeld aan de opbrengst van een spaarboek. Slechter kun je niet doen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik zie niet wat de problemen van ARCO en te maken hebben met CERA.
Bent u vergeten dat cera ook in de problemen heeft gezeten; ze hebben zelfs een tijdje een verkoopverbod ingesteld.
Dat het nu weer business as usual is doet niks aan de onveiligheid van die coöperatieve producten.
Dat het nu weer business as usual is doet niks aan de onveiligheid van die coöperatieve producten.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ze werden dit jaar uitbetaald op 9 juni. En dit gebeurde op de zichtrekening.Sveglia schreef: ↑24 juni 2020, 10:41 Iemand enig idee wanneer deze bedragen worden uitbetaald? Is dit begin juli of eerder naar midden juli toe?
Bedankt
[/quote]
Ze werden dit jaar uitbetaald op 9 juni. En dit gebeurde op de zichtrekening.
[/quote]
Ik bedoelde bij uittreding
Dividend heb ik ook inderdaad ontvangen in juni!
Ze werden dit jaar uitbetaald op 9 juni. En dit gebeurde op de zichtrekening.
[/quote]
Ik bedoelde bij uittreding
Dat van die Dexia aandelen zijn ook leugens hoor.Lukske schreef: ↑24 juni 2020, 11:04 ik moet die coöperatieve brol niet meer, van geen enkele bank.
Estate Guru believer.
platin schreef: ↑24 juni 2020, 13:12Dat van die Dexia aandelen zijn ook leugens hoor.Lukske schreef: ↑24 juni 2020, 11:04 ik moet die coöperatieve brol niet meer, van geen enkele bank.
Alles is begonnen toen Bacob met de miskleun (slechte investering )van L&h te maken kreeg.
(teveel centjes die foetsie waren )
Dan is in alle stilte Bacob overgenomen door Dexia.
Dan heeft er een statuten wijziging plaatsgevonden. ( uitreden onmogelijk ) juni van dat jaar.
Daarna is Arcopar - Arcofin in de problemen gekomen ( na Bacob debacle)
En uiteindelijk de boeken neerlegging in december dat jaar.
Eerst een statuten wijziging goedkeuren zoals vele Arcopars en daarna gaan klagen
Estate Guru believer.
Een vraagje: ik denk eraan om voor €600 CERA-aandelen te kopen.
Nu, ik lees op hun website bij 'soorten aandelen' - > E-aandelen*: "Bij uittreding met E-aandelen krijgt de vennoot maximaal dit nominale kapitaal terug".
Zie cera.coop/nl/particulieren/cooperatieve-aandelen/soorten-aandelen
Bij B-aandelen staat "Bij uittreding met B-aandelen krijgt de vennoot dit nominale kapitaal terug". Maar die zijn niet meer beschikbaar.
Waarom staat bij E-aandelen "maximaal"? Kan dus €600 zijn dat ik terugkrijg, of niets, of iets daartussen? Hoe wordt dat bepaald?
* Ik kan blijkbaar geen externe links plaatsen: "Uw bericht lijkt teveel op spam. Verwijder alle links naar externe websites."
Nu, ik lees op hun website bij 'soorten aandelen' - > E-aandelen*: "Bij uittreding met E-aandelen krijgt de vennoot maximaal dit nominale kapitaal terug".
Zie cera.coop/nl/particulieren/cooperatieve-aandelen/soorten-aandelen
Bij B-aandelen staat "Bij uittreding met B-aandelen krijgt de vennoot dit nominale kapitaal terug". Maar die zijn niet meer beschikbaar.
Waarom staat bij E-aandelen "maximaal"? Kan dus €600 zijn dat ik terugkrijg, of niets, of iets daartussen? Hoe wordt dat bepaald?
* Ik kan blijkbaar geen externe links plaatsen: "Uw bericht lijkt teveel op spam. Verwijder alle links naar externe websites."
600 € is 12 stuks bij aankoop.
12 stuks verkoop is 600 € als er centjes in kas zijn. (kan dus minder zijn), mogelijk niet te verkopen.
12 stuks verkoop is 600 € als er centjes in kas zijn. (kan dus minder zijn), mogelijk niet te verkopen.
Estate Guru believer.
En als KBC ooit failliet gaat, kan het ook 'waarde onbepaald' worden.
Zoals al een tijdje erbij staat bij onze Arcopar-aandelen...
Als ze nu nog steeds aan het tellen zijn sinds de eerste keer dat ik 'waarde onbepaald' las, vermoed ik dat ik schatrijk ben.
Het zal dan eerder tussen 1€ - 5€ worden per aandeel. Voor "waarde ongekend" moet ook BRS Microfinace Coop CV waarvan CERA cv 44% bezit failliet gaan.
Heb vandaag nog een gratis Jommeke strip afgehaald bij Standaard Boekhandel, met een bon van de CERA.