CERA aandelen
TIP
CERA aandelen
Ik heb in 1998 Cera aandelen (B, D en E) gekocht. De waarde van de D aandelen schommelt met de koers van de KBC Ancora-aandelen.
Zou de geplande meerwaardebelasting van toepassing zijn op dit type aandelen. Ik vind daar weinig over.
Dank bij voorbaat.
Zou de geplande meerwaardebelasting van toepassing zijn op dit type aandelen. Ik vind daar weinig over.
Dank bij voorbaat.
Re: CERA aandelen
Er zijn nog geen wetteksten opgesteld, dus de vraag beantwoorden is giswerk.
Ik denk dat je er wel van mag uit gaan dat -indien die meerwaardebelasting er komt- deze eveneens op nominale aandelen en/of niet-beursgenoteerde aandelen van toepassing zal zijn. Indien je dus verkoopt met een meerwaarde (wat niet altijd het geval is), zul je belast worden op die meerwaarde (met evt een vrijstelling op de eerste 10.000 EUR meewaarde).
Ik denk dat je er wel van mag uit gaan dat -indien die meerwaardebelasting er komt- deze eveneens op nominale aandelen en/of niet-beursgenoteerde aandelen van toepassing zal zijn. Indien je dus verkoopt met een meerwaarde (wat niet altijd het geval is), zul je belast worden op die meerwaarde (met evt een vrijstelling op de eerste 10.000 EUR meewaarde).
Bron: het internet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor uw duidelijk antwoord.
Groeten
Groeten
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Daar de tellers bij de invoering op nul gaan gezet worden voor winsten uit het verleden, zullen enkel toekomstige meerwaarden bij verkoop tellen; de gigantische stijging sinds aankoop zal dus niet belast worden; tenzij men alles weer gaat veranderen.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
weegschaal
- Newbie

- Contacteer:
Is het niet tijd om de kbc (ancora) aandelen te verkopen? Je ziet dat de banken ( kbc ING en ageas) hun top hebben bereikt vorige week en nu aan het slabakken zijn. Ook de dalende rentes gaan niet helpen.