CFE
TIP
Re: CFE
Wie ging hier ook al weer short CFE, long indices?
Mooi contract in Singapore ter waarde van 650 miljoen $, waarvan DEME zeker een groot deel krijgt, maar er hangt daar nog een groter order in de lucht ter waarde van zo'n 1,8 miljard €. (Tuas - tweede vinger). DEME e.a. zouden het goedkoopste bod hebben ingediend. Ik wacht al maanden op de toekenning.
Mooi contract in Singapore ter waarde van 650 miljoen $, waarvan DEME zeker een groot deel krijgt, maar er hangt daar nog een groter order in de lucht ter waarde van zo'n 1,8 miljard €. (Tuas - tweede vinger). DEME e.a. zouden het goedkoopste bod hebben ingediend. Ik wacht al maanden op de toekenning.
Fantastisch nieuws. Koers +10% 
Ook goed nieuws voor AVH.
AVH zopas aangeschaft.
Ook goed nieuws voor AVH.
AVH zopas aangeschaft.
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
Ik deel de euforie niet hoor, het is goed dat ze een groot werk binnenhalen. Noodzakelijk zelfs.
Maar wat voor de aandeelhouders telt is de winst die ze kunnen realiseren op deze contracten.
Op de Tijd lees ik dat ze vorig jaar op een omzet 2532 mlj €- > netto winst: 109 mlj € (dus nettowinst is 4.30 % van de omzet)
De marges zijn dus heel scherp, er mag dus niet te veel tegengaan of ze maken geen winst op hun contracten.
De marktwaarde stijgt vandaag met +162 mlj €
+162 mlj€ / 4.3% -> is dus een omzetstijging van DEME van 3.7 miljard, tenzij hun marges ineens gaan verdubbelen lijkt mij dat een sterk overdreven positieve reactie van de markt.
Maar wat voor de aandeelhouders telt is de winst die ze kunnen realiseren op deze contracten.
Op de Tijd lees ik dat ze vorig jaar op een omzet 2532 mlj €- > netto winst: 109 mlj € (dus nettowinst is 4.30 % van de omzet)
De marges zijn dus heel scherp, er mag dus niet te veel tegengaan of ze maken geen winst op hun contracten.
+162 mlj€ / 4.3% -> is dus een omzetstijging van DEME van 3.7 miljard, tenzij hun marges ineens gaan verdubbelen lijkt mij dat een sterk overdreven positieve reactie van de markt.
Tja idd wat overdreven , maar morgen winstnemingen , en er gaan zo weer 3 % van afDuvellover schreef:Ik deel de euforie niet hoor, het is goed dat ze een groot werk binnenhalen. Noodzakelijk zelfs.
De bedragen van het Tuas-project in de media werden dus aangepast (verhoogd).
De Tijd spreekt nu van een totaal bedrag van circa 1,6 miljard €, waarvan meer dan 1 miljard € voor DEME. Dan is dit toch het grote contract waarop ik al maanden zat te wachten. En DEME heeft het gehaald.
Duvellover,
Het nettoresultaat is een volatiele, onbetrouwbare graadmeter om de winstmarges te bepalen. In de nettowinst zitten allerhande eenmalige, onvoorspelbare factoren zoals afschrijvingen die alleen een boekhoudkundige impact hebben.
De Tijd spreekt nu van een totaal bedrag van circa 1,6 miljard €, waarvan meer dan 1 miljard € voor DEME. Dan is dit toch het grote contract waarop ik al maanden zat te wachten. En DEME heeft het gehaald.
Duvellover,
Het nettoresultaat is een volatiele, onbetrouwbare graadmeter om de winstmarges te bepalen. In de nettowinst zitten allerhande eenmalige, onvoorspelbare factoren zoals afschrijvingen die alleen een boekhoudkundige impact hebben.
-
Duvellover
- Full Member

- Contacteer:
jens_dev ja akkoord dat netto resultaat niet ideaal is, maar zeg dan eens wat wel een goede inschatting is voor de winstgevendheid van Deme? Hoeveel € gaan de aandeelhouders verdienen aan dat totaal bedrag van 1.6 miljard € volgens u?
Na nieuw contract werden koersdoelen verhoogd. 
Duvel,
DEME is de winstmotor van CFE. Op de volledige jaarcijfers is het nog een dikke week wachten, maar in de eerste jaarhelft haalde DEME een bedrijfswinst van zo'n 96 miljoen € uit een omzet van 1,29 miljard €. Hoeveel DEME aan een specifiek project verdient, is niet na te gaan.
DEME is de winstmotor van CFE. Op de volledige jaarcijfers is het nog een dikke week wachten, maar in de eerste jaarhelft haalde DEME een bedrijfswinst van zo'n 96 miljoen € uit een omzet van 1,29 miljard €. Hoeveel DEME aan een specifiek project verdient, is niet na te gaan.
http://nl.cfe.be/media/647174/pb_270215.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dividendstijging met 74% tot 2 EUR.
Dividendstijging met 74% tot 2 EUR.
We zijn bijna aan €100 
de positieve verrassing qua dividendverhoging dit jaar.
Met stip kandidaat om in de zeezoutjes opgenomen te worden.
voorlopig nog niemand die teleursteld (dividend verlaging of status quo)
nog 4 te gaan GBL Zetes, exmar en NBB
laatste 2 lijken grootste kanshebbers op exit te zijn.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
zeezout schreef:de positieve verrassing qua dividendverhoging dit jaar.
@Zeezout, GBL en Zetes als grootste kanshebbers op exit?
neen dat zijn diegene die nog dividend moeten aankondigen.
GBL is een "zekere" dividendstijger, Zetes normaal gezien ook.
Exmar en NBB zijn de twijfelgevallen ...
GBL is een "zekere" dividendstijger, Zetes normaal gezien ook.
Exmar en NBB zijn de twijfelgevallen ...
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@Zeezout, hoe kan jij zeker zijn van een dividendverhoging bij GBL? Cijfers 13/03/'15.
Als er een dividendverhoging komt, zal dat traditioneel à la GBL maar met enkele luttele eurocenten zijn.
Als er een dividendverhoging komt, zal dat traditioneel à la GBL maar met enkele luttele eurocenten zijn.
GBL : "zekere" staat niet voor niets tussen ""
hebben hun dividend 10x na elkaar verhoogd dus de kans is groot dat dit nu opnieuw gebeurd.
op 10 jaar 1,11 => 2,04 langzaam maar zeker
hebben hun dividend 10x na elkaar verhoogd dus de kans is groot dat dit nu opnieuw gebeurd.
op 10 jaar 1,11 => 2,04 langzaam maar zeker