CFE
TIP
-
marcheyrman
- Newbie

- Contacteer:
Re: CFE
Ter info ;CFE bezit 50% van DEME , VINCI bezit 47% van het kapitaal.
Wat nu met VINCI en welke rol spelen zij daar in ?
Grt, Marc
Wat nu met VINCI en welke rol spelen zij daar in ?
Grt, Marc
Marcheyrman, ik zie zoals ook Zeezout ziet gebeuren dat Vinci zijn resterende belang in CFE ook vroeg of laat ten gelde zal maken. Geen core business voor hen. Misschien/wellicht zal Vinci dan opnieuw verkopen aan AvH maar dan uiteraard aan hogere koersen.marcheyrman schreef:Wat nu met VINCI en welke rol spelen zij daar in ?
Grt, Marc
Uiteindelijk toch besloten om in te stappen op 51 euro rond. Koers was na de sterke stijging in de voormiddag al even terug aan het zakken. Wordt eentje voor de LT.
CFE boekt terug mooie winst. Alweer 3,5% erbij.
Knap gezien Piper.Piper schreef:Config85 schreef:Is er dan 100% zekerheid dat CFE blijft bestaan? Zit nu al tijdje te twijfelen om ofwel in Boskalis ofwel in CFE te stappen.. Had beter enkele dagen geleden voor CFE gekozen denk je dan.. In beide stappen zie ik niet direct zitten. Huidige ontwikkelingen doen de balans naar CFE overslaan natuurlijk, blijf ook liever Belgisch.
CFE staat ongetwijfeld goedkoper dan Boskalis. Mijn inziens mag nog zeker gekocht worden. Niet ondenkbeeldig dat op korte termijn, bijvoorbeeld maandag, nog eens +/- 5% bijkomt.
Op lange termijn ziet het er zeker goed uit en ik zie dat de meesten hier ook mee akkoord zijn.
Ik ben begonnen mijn stukjes te verkopen. Een beetje winst nemen kan nooit geen kwaad. En ik wil anderen ook eens de kans geven om in CFE te beleggen.
Ik verwacht ook een pak winstnemingen vandaag. Daarna kunnen we wel nog wat stijgen.
Gisteren en vandaag zijn er al enkele zware pakketjes buitengevlogen blijkbaar. Koers al enkele malen plotsklaps 2 euro gezakt. Gisteren bij opening zelfs 3 euro. Het aandeel recupereert wel goed.. terug op weg naar 60 euro.
Verkopen doe ik zeker niet.
CFE is nog steeds te goedkoop!
70 EUR moet haalbaar zijn.
CFE is nog steeds te goedkoop!
70 EUR moet haalbaar zijn.
Amai, moest ik aandeelhouder zijn van CFE dan sliep ik niet.
Bedrijf zodanig verlieslatend dat het voortdurend schulden moeten aangaan. En dan nog een dividend durven uitbetalen.
Bedrijf zodanig verlieslatend dat het voortdurend schulden moeten aangaan. En dan nog een dividend durven uitbetalen.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Cijfers van CFE uit het verleden niet meer relevant nu DEME voor 100% in CFE wordt ondergebracht. Nu de bouwtak nog afsplitsen / bij die van AVH integreren.
Relatief laat ingestapt, aan 51 euro, maar toch ondertussen ook doorgekoerst tot 59. Koers even boven 60 geweest maar de voorbije weken een terugval gekend. Volgens mij zijn we klaar voor een nieuw ritje, potentieel meer dan genoeg aanwezig. Indien het er op KT niet meer van komt dan is Boskalis een mooi alternatief.
gpv1, huiswerk beter maken want CFE maakt jaarlijks winsten!gpv1 schreef:Amai, moest ik aandeelhouder zijn van CFE dan sliep ik niet.
Als CFE dezelfde waardering krijgt als concurrent Boskalis moet de koers minstens naar 70 EUR.
Ik heb wel degelijk mijn huiswerk gemaakt. De winsten waar het bedrijf mee uitpakt zijn kunstmatig en totaal 'leeg'. Op cash-niveau is het bedrijf structureel verlieslatend. Boskalis is op cash-niveau structureel winstgevend. Ik zou liever eigenaar zijn van Boskalis dan van CFE.chainy schreef:gpv1, huiswerk beter maken want CFE maakt jaarlijks winsten!gpv1 schreef:Amai, moest ik aandeelhouder zijn van CFE dan sliep ik niet.
Als CFE dezelfde waardering krijgt als concurrent Boskalis moet de koers minstens naar 70 EUR.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Dringend http://www.cfe.be/persberichten" onclick="window.open(this.href);return false; raadplegen voor analyse van resultaten.gpv1 schreef:Ik heb wel degelijk mijn huiswerk gemaakt. De winsten waar het bedrijf mee uitpakt zijn kunstmatig en totaal 'leeg'. Op cash-niveau is het bedrijf structureel verlieslatend. Boskalis is op cash-niveau structureel winstgevend. Ik zou liever eigenaar zijn van Boskalis dan van CFE.chainy schreef: gpv1, huiswerk beter maken want CFE maakt jaarlijks winsten!
Klopt dat Boskalis winstgevender is, maar ook veel duurder. Ackermans & Van Haaren zal winstgevendheid van Deme zeker opkrikken!