Cheques goedkoop bij welke bank?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Cheques goedkoop bij welke bank?
Ik heb de vraag gekregen waar (bij welke bank) men goedkoop met cheques kan werken.
Het gaat niet om bankcheques, wel cheques uitgeschreven door de titularis van de bankrekening.
Ik dacht dat dit niet meer bestond maar wel dus.
Vele banken specifieren een prijs voor een chequeboekje van 10, maar ook een extra kost voor betaling met cheque:
LBK: Boekje 4 EUR - betaling 0.6 EUR
ING: Boekje 3.63 EUR - betaling 0.5 EUR
Begrijp ik het goed dat telkens een cheque uit het boekje ge-ind wordt er kosten aangerekend worden?
Iemand ervaring hiermee?
Het gaat niet om bankcheques, wel cheques uitgeschreven door de titularis van de bankrekening.
Vele banken specifieren een prijs voor een chequeboekje van 10, maar ook een extra kost voor betaling met cheque:
LBK: Boekje 4 EUR - betaling 0.6 EUR
ING: Boekje 3.63 EUR - betaling 0.5 EUR
Begrijp ik het goed dat telkens een cheque uit het boekje ge-ind wordt er kosten aangerekend worden?
Iemand ervaring hiermee?
Re: Cheques goedkoop bij welke bank?
De mogelijkheid om te betalen met cheques is altijd blijven bestaan.ronnie schreef:Het gaat niet om bankcheques, wel cheques uitgeschreven door de titularis van de bankrekening.
Wat sinds geruime tijd afgeschaft werd, zijn de eurocheques die gewaarborgd waren tot 7000,- BEF.
Echter : voor particulieren is het niet meer gebruikelijk om met cheques te betalen, daar de handelaars deze niet meer aanvaarden sinds de afschaffing van de eurocheque-met-waarborg.
Tussen zelfstandigen en bedrijven onderling, wordt er nog regelmatig met cheques betaald.
De zichtrekeningen (en dus ook de cheques) voor bedrijven, hebben normaal gezien andere tarieven dan die voor particulieren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.