CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Welkom in 2020 .geebee schreef: ↑16 december 2020, 12:46Domicilië verplichten ? Ben je goed gek, verplicht toelating geven aan een bedrijf om zomaar een bedrag van je rekening te halen. NEVER !!!
Ik heb welgeteld nul domiciliëringen. Als een bedrijf geld wil van mij dan moeten ze mij een factuur sturen die ik na controle wel onmiddellijk betaal ... maar zomaar geld van mijn rekening halen : no way !
De tijd van papier , cash is bijna voorbij.
Leef maar voort in 1900.
Of hebt ge een probleem met omgaan met geld.
Estate Guru believer.
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Wat kan er nu eenvoudiger en gemakkelijker zijn dan een domiciliëring van facturen waarvan men al lang op voorhand weet hoeveel men moet betalen. Wat is er daar aan te controleren?
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Een probleem met omgaan met geld ? Mocht iedereen omgaan met zijn geld zoals ik dan zou er heel wat minder geldzorgen zijn. Op het einde van mijn maand heb ik geld over en niet zoals velen op het einde van hun geld is er nog maand over.platin schreef: ↑16 december 2020, 12:57Welkom in 2020 .geebee schreef: ↑16 december 2020, 12:46
Domicilië verplichten ? Ben je goed gek, verplicht toelating geven aan een bedrijf om zomaar een bedrag van je rekening te halen. NEVER !!!
Ik heb welgeteld nul domiciliëringen. Als een bedrijf geld wil van mij dan moeten ze mij een factuur sturen die ik na controle wel onmiddellijk betaal ... maar zomaar geld van mijn rekening halen : no way !
De tijd van papier , cash is bijna voorbij.
Leef maar voort in 1900.
Of hebt ge een probleem met omgaan met geld.
Mocht iedereen een beetje meer leven zoals in 1900 dan zou onze wereld er mooier uitzien dan hij er nu uitziet.
Als jij er geen probleem mee hebt dat iemand zomaar geld van je rekening kan halen dan stel ik voor dat je me je rekeningnummer, bankkaartnummer, pincode en misschien nog een blanco ondertekende cheques opstuurt ... eens zien wat je daar dan van vindt. --KNIP persoonlijke aanval--
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Met dat verschil dat als er een fout in je factuur zit, het geld toch van je rekening gaat en je pas achteraf je geld terugkrijgt na de nodige klachten. Als ik een fout vaststel in een factuur gaan ze eerst hun factuur moeten aanpassen en dan pas krijgen ze hun geld.
Als je het niet nodig vindt facturen en afhalingen van je rekening te controleren dan ben je heel goed bezig !

Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Elke domiciel die niet klopt en van rekening afgaat , een belletje naar bank (14 dagen tijd) en centjes terug op uw rekening de dag nadien. allee bij mij toch.geebee schreef: ↑16 december 2020, 14:19Met dat verschil dat als er een fout in je factuur zit, het geld toch van je rekening gaat en je pas achteraf je geld terugkrijgt na de nodige klachten. Als ik een fout vaststel in een factuur gaan ze eerst hun factuur moeten aanpassen en dan pas krijgen ze hun geld.
Als je het niet nodig vindt facturen en afhalingen van je rekening te controleren dan ben je heel goed bezig !![]()
Zo simpel kan het zijn in 2020.
Meegaan met de tijd , en commentaar geven die klopt kan geen kwaad.
En in 1900 moest het intranet nog uitgevonden worden.
Voor het een leeft ge in 2020 , voor iets ander in 19..
En domiciels kan men blokkeren hoor in pc banking , maar ja ge zult wel voor alles naar kantoor nog moeten gaan zeker.
Alle dagen tellen maar zeker.
En zonder scheldwoorden deze post.
Estate Guru believer.
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Beter nog: je hebt 8 weken de tijd om een afgehouden bedrag te blokkeren. Je geld staat de dag erna terug op je rekening. Je kan dat gewoon in het internetbankeren doen. Je staat hier enorm sterk als consument.
Ik gebruik zoveel mogelijk domiciliëring. Het is mij nog nooit gebeurd dat er een onterecht bedrag is afgehouden.
@geebee: misschien moet je je mening toch eens herzien. Ik denk dat je meer kans hebt op fouten en miserie door zelf over te schrijven, dan door te werken met een domiciliëring. Sinds de invoering van SEPA, loop je nagenoeg geen enkel risico meer.
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Nu haal je net de reden aan waarom je niet moet toetreden tot een betalend ziekenfondsbedrijf.geebee schreef: ↑16 december 2020, 09:08 En welke andere ziekenfondsen en/of verzekeringsmaatschappijen die hosp.vezekeringen aanbieden doen dit wel ?
Je kan en mag bashen op iets maar dan moet je wel kunnen aantonen dat ze het elders zoveel beter doen. Als er die zijn dan hoor ik en anderen het graag.
Voor de service moet je het blijkbaar ook al niet doen.

-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Ik neem na controle van een factuur nog altijd liever zelf de beslissing of ik iets betaal.
Aan sommige bedrijven geef ik liever geen voorafgaandelijke toestemming om mijn bankrekening te lichten.
Als er betwisting is mogen ze me altijd overtuigen dat ze recht op mijn bijdrage hebben. De bal ligt dan in hun kamp.
Als je ze op voorhand toestemming geeft kan jij bij betwisting achter je geld aanhollen.
Lijkt me niet zo eenvoudig bij een ziekenfondsbedrijf, tele-operator en dergelijke.
De vrij keuze voor een domiciliëring omdat het voor jou beter uitkomt, tot daar aan toe.
Zo iets verplichten is een paar bruggen na elkaar te ver.
Ik heb ook helemaal geen probleem om met geld om te gaan.
Ook niet digitaal.
Het is niet omdat ik geen domiciliëring geef dat alles op de wijze van 1900 moet gaan.
Waar het kan geef ik de voorkeur aan om facturen elektronisch te ontvangen.
Ik kan ze daarna op het tijdstip en binnen de voorziene termijn dat ik kies via digitale weg betalen.
Dat heeft niets met het aangaan van een domiciliëring en al helemaal niets met 1900 te maken.
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Toch liever dat iedereen dat individueel zelf kan beslissen dan verplicht opgelegd van hogerhand.
Er is ook niets moeilijk aan om een factuur telkens elektronisch te ontvangen en daarna de betaling elektronisch te valideren.
Laat ons beiden het recht om zelf te beslissen wat we de meest voor de hand liggende weg vinden.
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Volledig eens met het eerste deel van je bericht.geebee schreef: ↑16 december 2020, 14:16
Een probleem met omgaan met geld ? Mocht iedereen omgaan met zijn geld zoals ik dan zou er heel wat minder geldzorgen zijn. Op het einde van mijn maand heb ik geld over en niet zoals velen op het einde van hun geld is er nog maand over.
Mocht iedereen een beetje meer leven zoals in 1900 dan zou onze wereld er mooier uitzien dan hij er nu uitziet.
Maar daarom moet je nog niet leven zoals in 1900.
Coronatijd is al genoeg.


Wel een goede oefening. Zo kom je er nog eens achter wat het minimum is waarmee je kan overleven.

-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Als jij dat een goede optie vindt is daar niets mis mee.
Maar laat andere mensen de keuze om he top hun manier te doen.
Het is mij nog nooit gebeurd dat ik een gerechtvaardigde factuur te laat of verkeerd betaald heb.

Ik heb ook helemaal niets tegen domicilëringen. Sommige bedrijven geef ik wel toestemming andere weer niet.
Ik wil gewoon de vrije keuze hebben.
Ik zie echt niet in dat een ander daar een probleem mee kan hebben.
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Vooreerst: ik ben ook niet te vinden voor een verplichting, maar jouw argumenten hierboven kloppen niet:David_DeWa schreef: ↑16 december 2020, 15:45 Als je ze op voorhand toestemming geeft kan jij bij betwisting achter je geld aanhollen.
Lijkt me niet zo eenvoudig bij een ziekenfondsbedrijf, tele-operator en dergelijke.
Je moet nooit achter je geld aanhollen. Gewoon weigeren en je hebt het terug.
Dat is even makkelijk bij een ziekenfonds of een telecombedrijf als bij een schoolfactuur. Je moet niet bellen, mailen of klacht indienen. Gewoon klikken op 'betaling weigeren' bij het internetbankieren of in de app. En je hebt daar 8 weken de tijd voor. Je hebt dus eigenlijk méér controle dan bij een gewone overschrijving.
(Maar uiteraard doe jij je betalingen zoals je zelf wil!)
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 13 dec 2020
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Ik had verkeerde argumenten. Dat is me duidelijk.
Maar als ik jouw uitleg lees moet ik op jouw manier dan toch telkens alles nakijken of het klopt en zoniet reageren.
Bijvoorbeeld dat ze ongemerkt de tarieven weer eens hebben verhoogd.
Ik moet dan ook nog eens onthouden op welke tijdstippen al die domiciliëringen worden opgevraagd.
Kijk ik dat niet na kan ik ook niets controleren en reageren.
Dan lijkt me mijn werkmethode eenvoudiger.
Ik moet niets in het oog houden en controleren.
De facturen vallen binnen in mijn mailbox.
Op dat ogenblik klik ik om over te gaan tot betaling of laat ik de automatische betaling doorgang vinden.
Net zo 2020 als domiciliëren.
Domiciliëring ken ik trouwens al veel langer dan via een onlinefactuur door te klikkken naar een worldonline betaalplatform met verschillende betaalmogelijkheden.
Ik heb er geen enkel probleem mee om zo te werken.
Ik heb ook geen enkel probleem met jouw werkmethode.
We hebben beiden iets tegen de opgelegde verplichting van welke methode ook.
Dat laatste is het enige geldige argument.
Maar als ik jouw uitleg lees moet ik op jouw manier dan toch telkens alles nakijken of het klopt en zoniet reageren.
Bijvoorbeeld dat ze ongemerkt de tarieven weer eens hebben verhoogd.
Ik moet dan ook nog eens onthouden op welke tijdstippen al die domiciliëringen worden opgevraagd.
Kijk ik dat niet na kan ik ook niets controleren en reageren.
Dan lijkt me mijn werkmethode eenvoudiger.
Ik moet niets in het oog houden en controleren.
De facturen vallen binnen in mijn mailbox.
Op dat ogenblik klik ik om over te gaan tot betaling of laat ik de automatische betaling doorgang vinden.
Net zo 2020 als domiciliëren.
Domiciliëring ken ik trouwens al veel langer dan via een onlinefactuur door te klikkken naar een worldonline betaalplatform met verschillende betaalmogelijkheden.

Ik heb er geen enkel probleem mee om zo te werken.
Ik heb ook geen enkel probleem met jouw werkmethode.
We hebben beiden iets tegen de opgelegde verplichting van welke methode ook.
Dat laatste is het enige geldige argument.

Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Kijk als jij meent te kunnen afleiden dat ik niet met geld kan omgaan uit het gegeven dat ik weiger bedrijven automatisch geld van mijn rekening te halen en daaruit voortvloeiend dat ik leef "zoals in 1900" ... awel dat ervaar ik als een vorm van schelden ... als jij mij verwijt voor iets dat totaal onwaar is dan had ik op dat moment evenzeer het recht jou een onnozelaar te vinden. Ben je een onnozelaar ? Dat weet ik niet maar jij weet evenmin hoe ik in het financieel in het leven sta en in welke eeuw ik leef.
Re: CM ledenbijdrage alweer de hoogte in
Ik erken dat de primaire verantwoordelijkheid ligt bij de burger om zijn rekeningen te betalen. Maar als we het hebben over service, van een lidorganisatie, dan mag men meer verwachten. Enige pro-activiteit. Meer doen dan het minimum zodat de lidorganisatie tegenover haar leden die vrijwillige aangesloten zijn en betalen, het verschil kan maken.
En zeker als men dat kan automatiseren. Zoals dit.
In een ideale wereld zou een overheidsdienst dat ook doen, wat extra moeite. Die zouden ook het e-mailadres kunnen registeren en het betaalverzoek ook extra via e-mail kunnen versturen. Of laten opduiken in My eBox. Maar dat is een overheidsdienst. Die hebben geen directe betalende leden.
Uiteindelijk zijn het vooral de sociaal zwakkere die zo'n boetes krijgen. Of mensen die pech hebben. Veel verhuist, scheiding en de post kwam bij de toekomstige ex, etc. Wat meer moeite doen is niet zo moeilijk maar men moet het wel willen doen. Dat is service. En dat zou je wel mogen verwachten als burger van een overheidsdienst en zeker van een private organisatie waar je lidgelden aan zit te betalen.