Coinbase IPO
TIP
Coinbase IPO
Zie peiling
Re: Coinbase IPO
Ik blijf ervan weg gezien ik het als een echt hype-aandeel beschouw.
Wel benieuwd naar prijsvorming & wat totale market cap zal bedragen - > zal het snel opgenomen worden in S&P500?
Wel benieuwd naar prijsvorming & wat totale market cap zal bedragen - > zal het snel opgenomen worden in S&P500?
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Goed dat de meesten dit een zotte speculatie noemen. Lijkt mij een goed signaal voor een quick win.
Bedankt voor de reminder.
Lijkt mij een manier om zowel short als long te gaan op crypto. Welke kant crypto's ook opgaan, Coinbase kan er op middellange termijn goed aan verdienen.
Lijkt mij een manier om zowel short als long te gaan op crypto. Welke kant crypto's ook opgaan, Coinbase kan er op middellange termijn goed aan verdienen.
-
anonymous38476
Het is gewoon de zoveelste beursgang met als enig doel de insiders een snelle en lucratieve exit te bieden. Ze maken gebruik van de huidige marktsituatie, waarin beleggers het woord 'risico' schijnbaar niet meer kennen en denken dat de beurs alleen maar stijgt. Niet zo gek, wetende dat de centrale banken tijdens de crash van 2020 hun beloftes voor stimulus gewoon bleven optrekken tot de markt gestut werd. Komt nog eens bij dat het crypto-gebeuren een enorme hype is. Het is hier nog al gezegd; ik heb nog nooit zoveel vrienden, collega's en kennissen zien beleggen als nu. Vaak gaat het dan ook eerder om speculatie zoals GME, AMC, de hele "green deal"-manie (Alfen, Fastned, Tesla), pennystocks, etc.
Het is trouwens ook geen IPO, maar een direct listing. Bij een IPO wordt de prijsvork op voorhand bepaald door een reeks banken die het proces begeleiden. Bij een direct listing wordt meteen gehandeld. Hierbij geven verkopers (insiders) hun vraagprijs, en de kopers hun biedprijs. De eerste 10min wordt niet gehandeld ("display only"), de horde die denkt hier snel mee te verdienen loopt de prijszetting achterna en het schiet omhoog. Algoritmes en daytraders vervolledigen het feest en je kan je verwachten aan een ridicuul koersverloop.
Afblijven dus.
Het is trouwens ook geen IPO, maar een direct listing. Bij een IPO wordt de prijsvork op voorhand bepaald door een reeks banken die het proces begeleiden. Bij een direct listing wordt meteen gehandeld. Hierbij geven verkopers (insiders) hun vraagprijs, en de kopers hun biedprijs. De eerste 10min wordt niet gehandeld ("display only"), de horde die denkt hier snel mee te verdienen loopt de prijszetting achterna en het schiet omhoog. Algoritmes en daytraders vervolledigen het feest en je kan je verwachten aan een ridicuul koersverloop.
Afblijven dus.
-
anonymous
Ik ben heel heel voorzichtig begonnen met beleggen. Boeken lezen, dingen opzoeken, PB's sturen met vragen, enz enz. Vervolgens mijn eerste aankoop zorgvuldig opgezocht en met de bibber op het lijf op de koop knop geduwd.
Aan de andere kant heb ik een collega. Kan bij wijze van spreken de regel van 3 niet opzeggen maar heeft zich bitcoins gekocht en loopt er overal mee te stoefen. Benieuwd hoe dat op termijn zal aflopen.
Elke aap met een hoed op koopt tegenwoordig aandelen of erger nog crypto met het idee dat hij op een jaar tijd stinkend rijk gaat worden. Drama's zijn in de maak.
Aan de andere kant heb ik een collega. Kan bij wijze van spreken de regel van 3 niet opzeggen maar heeft zich bitcoins gekocht en loopt er overal mee te stoefen. Benieuwd hoe dat op termijn zal aflopen.
Elke aap met een hoed op koopt tegenwoordig aandelen of erger nog crypto met het idee dat hij op een jaar tijd stinkend rijk gaat worden. Drama's zijn in de maak.
-
anonymous38476
De Tijd: "Het beursdebuut van het handelsplatform voor digitale munten Coinbase ontlokt een toestroom van beleggers. De markt waardeert het platform op ruim 100 miljard dollar, meer dan de moederbedrijven van de New York Stock Exchange (NYSE) en Nasdaq samen."DeZatteNonkel schreef: ↑14 april 2021, 19:18 Het is gewoon de zoveelste beursgang met als enig doel de insiders een snelle en lucratieve exit te bieden. Ze maken gebruik van de huidige marktsituatie, waarin beleggers het woord 'risico' schijnbaar niet meer kennen en denken dat de beurs alleen maar stijgt. Komt nog eens bij dat het crypto-gebeuren een enorme hype is.
[...]
De horde die denkt hier snel mee te verdienen, loopt de prijszetting achterna en het schiet omhoog. Algoritmes en daytraders vervolledigen het feest en je kan je verwachten aan een ridicuul koersverloop.
Nuff said
Ja, en het zal waarschijnlijk nog eens 80 % dalen
Coinbase gaat failliet en Bitcoin (Ponzi) gaat naar 0.
Ja veel kans inderdaad.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Het lot van Coinbase (of eender welk ander crypto-based platform/bedrijf) op zich doet er n.m.i. niet veel toe.
Bitcoin (of eventuele opvolger) is een ander paar mouwen.
Als je sommigen bezig hoort (o.a. op dit forum), dan wordt Bitcoin misschien wel "de oplossing" voor "het probleem"
https://www.boerse-berlin.com/index.php ... U19328AB62
Obligatie Coinbase 2031 noteert maar op 60%
Dat is niet echt een baken van vertrouwen voor wat binnen crypto de grootste US exchange is.
Obligatie Coinbase 2031 noteert maar op 60%
Dat is niet echt een baken van vertrouwen voor wat binnen crypto de grootste US exchange is.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash