Colruyt extra korting paasperiode
Re: Colruyt extra korting paasperiode
Ik vrees dat je dan ook eerst zult moeten bij 20 kenissen langsgaan om hun Colruyt Extra-kaart te lenen; want op de publifolder staat :bruce666 schreef:Ga morgen voor een laatste keer. Neem dan ineens ook maar een 20-tal mee.
In hun voorwaarden staat : 1 per kasticket, dan laat je maar 20 kasticketten maken.
Ter gelegenheid van het paasweekend is uw 'Extra korting'-kaart 2 keer zoveel waard...
Geef gewoon uw Extra-kaart af....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Colruyt speelt het spel eerlijk en ik voel me nooit bedrogen. Prijs/kwaliteit ok en bovenal 100 percent van bij ons! Ik steun liever onze eigen economie en tja de prijzen zijn misschien beter over de grens, maar de de aanpak: sober maar toch kwaliteit, met respect voor het milieu en misschien ook de proevertjes
.... hebben toch ook iets!

Neen hoor, heb het al eens gedaan met BUSH bier, was toen -1 euro, maar daarbij was ook de prijs verlaagd omdat een andere winkel een promo had. Was dus eigenlijk bijna 40% minder dan de normale prijs. Dacht : doe maar een voorraad is, en aan de kassa was er natuurlijk een probleem. Korting kan maar 1 maal per kasticket toegekend worden, is echter niet beperkt tot 1 maal per kaart.Nefertari schreef:Ik vrees dat je dan ook eerst zult moeten bij 20 kenissen langsgaan om hun Colruyt Extra-kaart te lenen; want op de publifolder staat :bruce666 schreef:Ga morgen voor een laatste keer. Neem dan ineens ook maar een 20-tal mee.
In hun voorwaarden staat : 1 per kasticket, dan laat je maar 20 kasticketten maken.
Ter gelegenheid van het paasweekend is uw 'Extra korting'-kaart 2 keer zoveel waard...
Geef gewoon uw Extra-kaart af....
Dus met dezelfde kaart kan je verschillende kastickets laten maken. Maar nu geef ik mijn geheim prijs, met het risisco dat ik morgen weer voor een leeg rek sta.
EN Colruyt is NIET altijd de goedkoopste, en als je er op wijst passen ze NIET altijd de prijs aan. Op gebied van vlees en groenten beweren ze altijd dat je niet echt kan vergelijken. Hun appels/peren/worsten zijn die dan allemaal zoveel beter dan in de andere winkels.
Maar ze beweren ook dat ze rekening houden met de korting die je elders via je klantenkaart krijgt.
Had onlangs hun everyday wodka gekocht aan 6,42 euro (is lekker in coctails), ging daarna naar Delhaize (voor vers stokbrood en vlees omdat ik niet zo opgezet ben met hun systeem dat je een papiertje afgeeft, een zak krijgt, en aan de kassa pas te weten komt wat het je kost, en hoeveel grammen ze van alles hebben gegeven), en zag dus in Delhaize hun 365 wodka, die volgens mij hetzelfde smaakt ook aan 6,42 euro staan. Maar daar krijg ik 3 punten op mijn kaart (waarde 3 cent). Dus zou dat product bij de Colruyt eigenlijk maar 6,39 euro mogen kosten. Heb hen daar ook attent op gemaakt, en ze beweerden dar ik gelijk had, en kan eenmalig ook een flas bij hen kopen tegen 6,39, maar hun prijs hebben ze nooit aangepast, zodat ze nu nog altijd 3 cent duurder zijn dan Delhaize. Ze zijn met de meeste zaken wel degelijk het goedkoopste, maar je kan ze niet blindelings vertrouwen.
Colruyt past idd alleen de prijzen aan na een vergelijking met de supermarkten uit de buurt. ( en dan nog .... )
Het kan dus dat de prijzen in de verschillende Colruyts verschillen ( behalve de folderprijzen, die zijn overal gelijk )
Bij Colruyt werkt trouwens een team dat niets anders doet dan folders napluizen en prijzen noteren in bep.supermarkten. De aangepaste prijzen worden meestal 's avonds laat al doorgegeven , 's morgens is er dan 1 personeelslid in de weer met het plaatsen van nieuwe prijsplaatjes aan de schappen. ( reactie concurrent )
Weet ook dat ze op heel wat non-foodprodukten een mooie brutowinst hebben ( daar zit dus nog marge op ), voor food is dit natuurlijk heel wat minder. Nu, zo'n actie met de verdubbeling van de extra-kortingen blijft in deze barre besparingstijden meer dan welkom.
Het kan dus dat de prijzen in de verschillende Colruyts verschillen ( behalve de folderprijzen, die zijn overal gelijk )
Bij Colruyt werkt trouwens een team dat niets anders doet dan folders napluizen en prijzen noteren in bep.supermarkten. De aangepaste prijzen worden meestal 's avonds laat al doorgegeven , 's morgens is er dan 1 personeelslid in de weer met het plaatsen van nieuwe prijsplaatjes aan de schappen. ( reactie concurrent )
Weet ook dat ze op heel wat non-foodprodukten een mooie brutowinst hebben ( daar zit dus nog marge op ), voor food is dit natuurlijk heel wat minder. Nu, zo'n actie met de verdubbeling van de extra-kortingen blijft in deze barre besparingstijden meer dan welkom.
Beste besparing is waar je kunt naar Nederland of Duitsland inkopen gaan doen. Ben vorige week in Duitsland drank gaan halen cola light. Een fles van 1,25 liter kostte nu 69 cent in plaats van 99 cent ipv 1,70 Euro hier voor 1,5 liter. Vraag me nog altijd af van waar deze grote verschillen komen. Moet toch nog zijn dat hier grote marges in de distributie worden gehanteerd.
Kennen jullie de commerciéle trucs van Colruyt ? Ik leg even uit.
Waar mogelijk maken ze met de fabrikanten afspraak om een andere grootte/inhoud aan het product te geven, bijvoorbeeld, een smeerkaas van een beroemd Ardeens merk vindt je bij Colruyt alleen met een inhoud van 250 gram, in alle andere supermarken is de inhoud van deze smeerkaas 200 gram.
Een fles Cola, de echte, vindt je bij Colruyt niet met een inhoud van 1.50 liter, nochtans de standaardmaat.
Door afwijkende groottes/inhouden te maken, spreekt men niet meer van hetzelfde product.
En waarom vergelijken ze in de grensstreek met Nederland, Frankrijk en Duitsland hun prijzen NIET met de supermarkten net over de grens, en alleen met hun Belgische concurenten ? Simpel, ze durven niet, want ze weten dat ze voor veel producten veel duurder zijn dan net over de grens !
Waar mogelijk maken ze met de fabrikanten afspraak om een andere grootte/inhoud aan het product te geven, bijvoorbeeld, een smeerkaas van een beroemd Ardeens merk vindt je bij Colruyt alleen met een inhoud van 250 gram, in alle andere supermarken is de inhoud van deze smeerkaas 200 gram.
Een fles Cola, de echte, vindt je bij Colruyt niet met een inhoud van 1.50 liter, nochtans de standaardmaat.
Door afwijkende groottes/inhouden te maken, spreekt men niet meer van hetzelfde product.
En waarom vergelijken ze in de grensstreek met Nederland, Frankrijk en Duitsland hun prijzen NIET met de supermarkten net over de grens, en alleen met hun Belgische concurenten ? Simpel, ze durven niet, want ze weten dat ze voor veel producten veel duurder zijn dan net over de grens !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat Colruyt ook lagere prijzen bedingt met de leveranciers -naast grote volumes- door de houdbaarheid.
Ik merk dat de houdbaarheid van de Colruyt-artikels soms beduidelijk korter is dan die bij andere supermarkten.
Volgens mij krijgen ze daar ook 'n korting op of liggen de eisen van de andere supermarkten tov hun producten hoger en moeten ze daardoor 'n hogere prijs betalen.
Ik merk dat de houdbaarheid van de Colruyt-artikels soms beduidelijk korter is dan die bij andere supermarkten.
Volgens mij krijgen ze daar ook 'n korting op of liggen de eisen van de andere supermarkten tov hun producten hoger en moeten ze daardoor 'n hogere prijs betalen.
Tja, waar eindigt dit? Er zijn ook andere BTW tarieven in buitenland ook....patrick1 schreef:En waarom vergelijken ze in de grensstreek met Nederland, Frankrijk en Duitsland hun prijzen NIET met de supermarkten net over de grens, en alleen met hun Belgische concurenten ? Simpel, ze durven niet, want ze weten dat ze voor veel producten veel duurder zijn dan net over de grens !
dit weekend in Auchan geweest (Roncq)
Vittel 1,5 l. Auchan/Colruyt 2 l. flessen
actie Auchan: -50% op uw waaow kaart (met dat bedrag kan je onmiddellijk na de aankoop, terug aankopen en laten debiteren van uw rekening, dus geen zo'n nepkortingen à la Delhaize...)
Colruyt: ..0,873 voor fles 2 l. vittel
auchan nettoprijs omgerekend voor 0,32 €/fles 2l.!!!
dus bijna 1/3 van de prijs
dus 33 € winst in vergelijking met colruyt...bij aankoop 10 pakken (60 flessen).
let wel: normaal was die korting beperkt tot 5 pakken, ik heb er 10 mee, daar ik nog 2de kaart op familie bijheb.

Interessant in Colruyt met dubbele extra korting:
Sanex 50 ml. deo roll-on Dermosensitive 4 X 2,16 €= 8,64 - 6 €= 2,64 € (0,66 €/stuk)
Tandenborstels Oral-B stages 3 kids/pro expert 8+ 8 X 2,26 = 18,08 - (2 X 4 €) 8 €= 10,08 (1,26 €/tandenborstel) dus 1 € korting/tandenborstel!
President 250 gr. camembert 2 X 1,62 €= 3,24 -14% extra korting (????) - 0,45 - 1,20 € 2de extra korting= 1,59 € voor 2 (0,8 € voor 1 dus!!!)
Melk Joyvalle 1 l. halfvolle melk (rode prijs) 0,70 € X 24= 16,80 -6 € extra korting= 10,8 € (0,45 €/pak!) = goedkoper dan everyday.....
voor herhaling vatbaar
@ Spruitekop: heb ik bij colruyt niet gemerkt....integendeel....zo'n omzet...in vergelijking met Delhaize/Carrefour/....
Colruyt extra korting paasperiode
Ik loop ook niet hoog op met Colruyt zoals sommige mensen hier. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat we door Colruyt met de volgende situatie zitten in België: niemand zal zijn producten goedkoper zetten dan bij Colruyt. En als dat toch gebeurt dan gaat Colruyt daar toch juist onder. Colruyt kan dus de prijzen bepalen bij ons en als je weet dat alles hier pakken duurder is dan in de buurlanden wat is dan de conclusie? Dat Colruyt de prijzen hoog houdt in België.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ze gaan zeker 'n grotere omzet hebben als de anderen maar ik merk wel dat bij bepaalde zaken: koekjes, conserven,... dat ze minder lang houdbaar zijn dan bij bvb. GB.satsurfer schreef:@ Spruitekop: heb ik bij colruyt niet gemerkt....integendeel....zo'n omzet...in vergelijking met Delhaize/Carrefour/....
Mogelijk kopen ze per aankoop grotere volumes, stockeren ze die dan zelf of werken ze "op afroep" zoals dat heet. (stockage bij de leverancier)
Goedkoper kan niet : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=QA3OG94C" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze gaan bij Colruyt de volgende keer toch twee keer nadenken.
Ze gaan bij Colruyt de volgende keer toch twee keer nadenken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is bullshit he.Wook schreef:Ik loop ook niet hoog op met Colruyt zoals sommige mensen hier. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat we door Colruyt met de volgende situatie zitten in België: niemand zal zijn producten goedkoper zetten dan bij Colruyt. En als dat toch gebeurt dan gaat Colruyt daar toch juist onder. Colruyt kan dus de prijzen bepalen bij ons en als je weet dat alles hier pakken duurder is dan in de buurlanden wat is dan de conclusie? Dat Colruyt de prijzen hoog houdt in België.
Colruyt die de prijzen hoog houdt? Niemand dwingt Delhaize, carrefour en anderen om hogere prijzen te afficheren dan Colruyt.
Tweede opmerking, ahold is vele malen groter dan colruyt. Zij kopen dus met een groter volume en kunnen aldus een grotere korting bedingen. Die lagere aankoopprijzen kunnen ze dus doorrekenen aan de klanten. Een 'kleine' speler als Colruyt kan dat veel minder.
Derde bemerking. De Nederlandse btw ligt 2% lager dan hier bij ons (19% <-> 21%). Dus is ook dat speelt mee.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Colruyt houdt de prijzen helemaal niet hoog. Colruyt is geen prijszetter, maar een prijsvolger, Colruyt bepaalt zijn prijs grotendeels t.o.v. zijn concurrenten. De echte prijszetters zijn meer de harddiscounters zoals Aldi en Lidl. Heb trouwens ook zo een paar gratis producten opgehaald dit weekend. Mag ook wel eens 

Blablabla, weer zo'n colruyt-fanboy... Carrefour is als wereldwijde keten ook vele malen grote dan Colruyt dus volgens jou redenering zouden zij ook makkelijk lager kunnen gaan dan Colruyt. Wanneer je in aanmerking neemt dat Colruyt hun kostenstructuur eindeloos verfijnd is dan zouden ze in feite spectaculair veel goedkoper moeten zijn dan de supermarkten uit hun segment, voornamelijk Carrefour en Delhaize en niet Lidl en Aldi. Wat betreft het BTW verschil van twee %: uit onderzoek is gebleken dat de prijzen in de buurlanden 11-12% lager liggen dan hier en de prijzen stijgen er ook veel minder snel, waar sta je dan met je argument van 2%.jawadde001 schreef:Dat is bullshit he.Wook schreef:Ik loop ook niet hoog op met Colruyt zoals sommige mensen hier. Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat we door Colruyt met de volgende situatie zitten in België: niemand zal zijn producten goedkoper zetten dan bij Colruyt. En als dat toch gebeurt dan gaat Colruyt daar toch juist onder. Colruyt kan dus de prijzen bepalen bij ons en als je weet dat alles hier pakken duurder is dan in de buurlanden wat is dan de conclusie? Dat Colruyt de prijzen hoog houdt in België.
Colruyt die de prijzen hoog houdt? Niemand dwingt Delhaize, carrefour en anderen om hogere prijzen te afficheren dan Colruyt.
Tweede opmerking, ahold is vele malen groter dan colruyt. Zij kopen dus met een groter volume en kunnen aldus een grotere korting bedingen. Die lagere aankoopprijzen kunnen ze dus doorrekenen aan de klanten. Een 'kleine' speler als Colruyt kan dat veel minder.
Derde bemerking. De Nederlandse btw ligt 2% lager dan hier bij ons (19% <-> 21%). Dus is ook dat speelt mee.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Carrefour zou perfect zijn prijzen kunnen verlagen, maar dat doen ze blijkbaar niet.
Jij zegt dat dat de schuld is van Colruyt. Ja, dat slaat echt niets.
Colruyt gaat gewoon onder de prijzen van zijn concurrenten. En ja, zij zouden best nog lager kunnen,
maar waarom zouden ze? Als de concurrentie lager gaat, zullen ze reageren, doen ze dat niet dan
is er ook geen enkele reden waarom Colruyt aan zijn eigen marges zou zitten.
En ja ik ben een fan-boy. Scherpe prijzen en ondernemen met respect voor mens en milieu. Iets
wat Aldi en anderen geen ruk kan schelen.
Jij zegt dat dat de schuld is van Colruyt. Ja, dat slaat echt niets.
Colruyt gaat gewoon onder de prijzen van zijn concurrenten. En ja, zij zouden best nog lager kunnen,
maar waarom zouden ze? Als de concurrentie lager gaat, zullen ze reageren, doen ze dat niet dan
is er ook geen enkele reden waarom Colruyt aan zijn eigen marges zou zitten.
En ja ik ben een fan-boy. Scherpe prijzen en ondernemen met respect voor mens en milieu. Iets
wat Aldi en anderen geen ruk kan schelen.