Colruyt inruilen voor AB Inbev
TIP
Colruyt inruilen voor AB Inbev
Sinds begin dit jaar gestart met beleggen - echter had ik sinds een aantal jaar wat aandelen van Colruyt waar ik een mooie winst op heb momenteel. Gezien de sluimerende sfeer van "correctie" is mijn portefeuille deels dividend georiënteerd met een hopelijk stabiele basis.
Ik overweeg dan ook om Colruyt te verkopen en in te ruilen voor AB Inbev? De trend voor Colruyt is eerder dalend, koers van AB Inbev lijkt interessanter alsook mogelijkheid tot optimalisatie door synergie -voordelen en uitbreiding (Afrika). Heb ook gezien dat er nogal grote volumes AB aandelen zijn gekocht door reeds grote aandeelhouders. Dividend is eveneens hoger.
Colruyt is gezond, stabiel maar tot dusver niet in staat om hun Belgisch model succesvol te introduceren in andere landen. Colruyt is in het verleden zeer innovatief geweest (baby, collectGo, perfecte slogan door steeds hun prijs aan te passen, Cru, Bio -voeding, combinatie wonen - winkelen) - in de toekomst acht ik de kans klein om diezelfde innovatie aan de dag te leggen, ze behalen een goede marge op hun verkoop maar deze zal in de toekomst wellicht meer onder druk komen te staan. Ik zie ook positieve kanten: marktleider met moderne infrastructuur (veel investeringen gedaan laatste tijd), toenemende bevolking, als het economisch beter gaat zal men wellicht ook iets meer gaan kopen).
Analisten zijn momenteel quasi 100% pro AB inbev, voor Colruyt zijn de adviezen eerder neutraal.
Verstandige keuze?
Ik overweeg dan ook om Colruyt te verkopen en in te ruilen voor AB Inbev? De trend voor Colruyt is eerder dalend, koers van AB Inbev lijkt interessanter alsook mogelijkheid tot optimalisatie door synergie -voordelen en uitbreiding (Afrika). Heb ook gezien dat er nogal grote volumes AB aandelen zijn gekocht door reeds grote aandeelhouders. Dividend is eveneens hoger.
Colruyt is gezond, stabiel maar tot dusver niet in staat om hun Belgisch model succesvol te introduceren in andere landen. Colruyt is in het verleden zeer innovatief geweest (baby, collectGo, perfecte slogan door steeds hun prijs aan te passen, Cru, Bio -voeding, combinatie wonen - winkelen) - in de toekomst acht ik de kans klein om diezelfde innovatie aan de dag te leggen, ze behalen een goede marge op hun verkoop maar deze zal in de toekomst wellicht meer onder druk komen te staan. Ik zie ook positieve kanten: marktleider met moderne infrastructuur (veel investeringen gedaan laatste tijd), toenemende bevolking, als het economisch beter gaat zal men wellicht ook iets meer gaan kopen).
Analisten zijn momenteel quasi 100% pro AB inbev, voor Colruyt zijn de adviezen eerder neutraal.
Verstandige keuze?
Re: Colruyt inruilen voor AB Inbev
Persoonlijk, zonder u te willen adviseren, zou ik vandaag eerder AB Inbev dan Colruyt aandelen kopen.
Als het over een aanzienlijk bedrag gaat zou je uiteraard ook bijvoorbeeld een 60/40 kunnen maken.
Als het over een aanzienlijk bedrag gaat zou je uiteraard ook bijvoorbeeld een 60/40 kunnen maken.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja, Colruyt, zotte groei gaan die m.i. ook niet meer realiseren puur in België. En België is ook maar zo groot. Ze opereren nog in een aantal andere markten, maar op zich zijn de activiteiten bijna verwaarloosbaar.
AB Inbev, dat is van een andere grootorde. Die gaan ook niet zot meer groeien, maar het aandeel heeft wel recent een klap gekregen, dus het is zeker geen slecht moment om in te stappen lijkt me, gelet op de nog te realiseren synergieen van de overname van SAB Miller. Bij Inbev zal de groei komen van consolidatie en cost cutting, en dan nog overnames te doen. Maar die zal lager liggen.
AB Inbev, dat is van een andere grootorde. Die gaan ook niet zot meer groeien, maar het aandeel heeft wel recent een klap gekregen, dus het is zeker geen slecht moment om in te stappen lijkt me, gelet op de nog te realiseren synergieen van de overname van SAB Miller. Bij Inbev zal de groei komen van consolidatie en cost cutting, en dan nog overnames te doen. Maar die zal lager liggen.
Zou het inderdaad ook zo doen.reteiP schreef:Persoonlijk, zonder u te willen adviseren, zou ik vandaag eerder AB Inbev dan Colruyt aandelen kopen.
Dan kan je zelf uw jupiler en andere biertjes van InBev bij de Colruyt kopen
2 vliegen in 1 klop
Goed plan, laat maar komen die biertjes!Jhn schreef:Zou het inderdaad ook zo doen.
Dan kan je zelf uw jupiler en andere biertjes van InBev bij de Colruyt kopen![]()
2 vliegen in 1 klop
Overigens is bierbrouwer Co.Br.Ha. ook een pseudo dividend aristocraat (net als Colruyt), maar wel met een nogal laag dividendrendement voor die Primus en Tongerlo bieren...
Je hebt voor jezelf een idee gevormd dat op inhoudelijke argumenten slaat die wel steken houden. Ga ervoor zou ik zeggen! Eventueel kan je bijvoorbeeld zoals hierboven aangehaald, slechts een deel omruilen.