Colruyt Mobile
Re: Colruyt Mobile
Als dit zo zou zijn heb ik sterk mijn vragen bij! Zeker polsen bij helpdesk.
sent from my xperia z, using tapatalk 4
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Colruyt Mobile
Ik had iets soortgelijks, maar dan bij Proximus (dus het ligt niet aan Colruyt Mobile).JurgenC79 schreef:Even ter vervollediging.
Rekening klopt.
Sinds ik bij colruytmobile ben krijg ik af en toe een spam sms .
Ringtone of the month. To stop recieving sent STOP TONE to 8800 (1.5e).
Blijkbaar kost het ook al 1.5€ om het bericht te ontvangen.
Deze kosten mbt inkomende SMS'en is niet op hun site te zien.
Nu zit ik dus met een ander probleem.
Van die SPAM afgeraken.
In het begin al ooit SMS gestuurd maar hielp niet.
Spamming na een tijdje wel stil gevallen. Maar nu enkele maanden later krijg is ze weer.
Nummer kan jammer genoeg niet geblokt worden bij colruyt.
Van het nummer 9912, Franstalige SMSen, out of the blue, waar ik me nooit voor ingeschreven heb.
Prijs: 1,85 EUR per ONTVANGEN SMS.
Eerste keer: Gebeld naar Proximus, geval uitgelegd, gezegd dat ik niet zou betalen. Creditnota gekregen.
Maand erna, weer prijs. Weer gebeld dat ik niet zou betalen. Gast aan telefoon begon wat te dreigen "dat is uw zaak mijnheer, maar als ge niet betaalt, zal uw telefoon afgesloten worden". Wat assertiever geworden en gerefereerd aan de oplossing van een maand tevoor bij z'n collega, en nog eens herhaald dat ik niet achter die SMSn gevraagd had. (Volgens hem zou ik me toch ergens ingeschreven hebben, blabla). Enfin, door ook aan te geven dat je op internet soortgelijke verhalen vindt, gaf hij toch eindelijik op, en zei dat ik niet zou moeten betalen.
Om op zeker te spelen toch de ombudsdienst telecommunicatie ingelicht. Dat was op maandag 28/10. (heb de mail hier open staan).
Helaas, zou binnen de maand beantwoord worden, maar heb nog niets ontvangen behalve een bevestiging dat ze mijn klacht ontvangen hebben.
Anderzijds, heb ook geen stomme SMSn meer gekregen van 9912.
Gewoon klacht indienen en niet betalen. Natuurlijk, als je met een PrePaid kaart zit, heb je wel 'n probleem. Hoe ga je dat geld terugvorderen...? Toch been stijf houden zou 'k zeggen!
Re: Colruyt Mobile
ongewenste spam of oproepen kan je via deze website pogen te bestrijden:
https://www.bel-me-niet-meer.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je registreert op deze overheidsite je GSM-nummer en/of telefoonnummer.
Firma's die naar deze nummer spam of reclame versturen of je producten pogen aan te smeren, worden dan strafbaar als je een klacht indient.
https://www.bel-me-niet-meer.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je registreert op deze overheidsite je GSM-nummer en/of telefoonnummer.
Firma's die naar deze nummer spam of reclame versturen of je producten pogen aan te smeren, worden dan strafbaar als je een klacht indient.
Re: Colruyt Mobile
Spijtig genoeg volgen firma's zoals Ipsos en Belgacom deze lijst niet want ze blijven maar bellen voor enquêtes en commerciële acties.
Re: Colruyt Mobile
vraagje ivm slogan 'laagsteprijsgarantie' voor 200' bellen/sms'en/200 MB
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... rijs.shtml
http://www.dommel.be/mobile/time/mobile/time/time.html
6 €/maand
+ 60' bellen à 0,13 €/min. colruytmobile = 7,8 €
ONBEPERKT SMS'en....(neem aan dat ik nu 200 SMS'en zou sturen= 9 €)
+ GRATIS bellen naar proximus in week-end
neem nu 140' in week-end (naar diverse proximus nummers)= 18,2 €
+ gratis roaming SMS'en STUREN vanuit Buitenland naar BE! (ga ik niet verrekenen)
+ 50 MB data/maand= 5 €/maand (0,10 €/MB)
(de kans dat je een Colruyt Mobile klant vindt om goedkoop naar te bellen, is quasi onbestaande....waarom wordt dit niet uitgebreid naar ALLE mobistar klanten?)
TOTAAL: +/- 40 €/maand bij Colruyt Mobile, 6 € bij Dommel.....(komt overeen met 200' bellen, 200 SMS, 50 MB data) gaat Colruyt Mobile dan ook mijn prijs aanpassen en 34 € crediteren op einde van de maand? Da's toch altijd bang afwachten....
UPDATE: al antwoord van colruyt Mobile gekregen dat ze dit dossier grondig gaan onderzoeken, en mij 'kortelings' gaan contacteren
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... rijs.shtml
http://www.dommel.be/mobile/time/mobile/time/time.html
6 €/maand
+ 60' bellen à 0,13 €/min. colruytmobile = 7,8 €
ONBEPERKT SMS'en....(neem aan dat ik nu 200 SMS'en zou sturen= 9 €)
+ GRATIS bellen naar proximus in week-end
neem nu 140' in week-end (naar diverse proximus nummers)= 18,2 €
+ gratis roaming SMS'en STUREN vanuit Buitenland naar BE! (ga ik niet verrekenen)
+ 50 MB data/maand= 5 €/maand (0,10 €/MB)
(de kans dat je een Colruyt Mobile klant vindt om goedkoop naar te bellen, is quasi onbestaande....waarom wordt dit niet uitgebreid naar ALLE mobistar klanten?)
TOTAAL: +/- 40 €/maand bij Colruyt Mobile, 6 € bij Dommel.....(komt overeen met 200' bellen, 200 SMS, 50 MB data) gaat Colruyt Mobile dan ook mijn prijs aanpassen en 34 € crediteren op einde van de maand? Da's toch altijd bang afwachten....
UPDATE: al antwoord van colruyt Mobile gekregen dat ze dit dossier grondig gaan onderzoeken, en mij 'kortelings' gaan contacteren
Re: Colruyt Mobile
Even een update over de "dekking" van Mobistar.fid509 schreef:Spijtig genoeg gebruiken ze Mobistar als operator. Ik ben al in verschillende landen geweest waar ik met mijn huidige Tempo kaart geen ontvangst had.
Voorbeelden:
- Peru 2009, ontvangst in Lima en Pisco maar niet in Arequipa, Puno of Cuzco
- Indonesië 2010, ontvangst op Bali en Lombok, maar niet op de eilanden Flores, Rinca of Komodo
Ik ben van plan om om te schakelen naar Aldi of Carrefour als mijn huidig saldo op is. Hopelijk is Base beter als het op roaming aankomt. In elk geval zal het goedkoper zijn.
- Madagascar 2011, geen ontvangst in het noorden van eiland, buurt San Diego & Ankarana
Vorig jaar in Ladakh (Noord-India): geen dekking, maar dat had geen enkele Belgische provider. Wegens militair strategisch gebied werd daar gezegd? Internet cafés en telefoonwinkels zijn daar gelukkig dik gezaaid.
Dit jaar ben ik eindelijk overgeschakeld op een smartphone en die heeft een dual sim mogelijkheid. Ik dus met 2 kaartjes onderweg nl. een Mobistar Tempo en een Aldi Talk. Op vele plaatsen in Noord-Argentinië en Bolivië had ik connectie via Aldi Talk terwijl Mobistar het op hetzelfde moment weer liet afweten. Het meeste van de sms berichten liep dus via Aldi Talk en een paar berichten op de luchthavens bij vertrek en aankomst via Mobistar. Bij terugkomst keek ik eens hoeveel mij dat allemaal had gekost. Minder dan 5 euro bij AT en iets meer dan 8 euro bij Mobistar!
En wat ook opviel is dat andere reizigers met een Mobistar 3G abonnement soms wel connectie hadden terwijl Tempo gebruikers dat niet hadden. Werkt Mobistar soms met verschillende soorten roaming?
-
- Newbie
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 27 apr 2013
- Contacteer:
Re: Colruyt Mobile
en heb je er ondertussen al iets van gehoord ?satsurfer schreef:vraagje ivm slogan 'laagsteprijsgarantie' voor 200' bellen/sms'en/200 MB
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... rijs.shtml
http://www.dommel.be/mobile/time/mobile/time/time.html
6 €/maand
+ 60' bellen à 0,13 €/min. colruytmobile = 7,8 €
ONBEPERKT SMS'en....(neem aan dat ik nu 200 SMS'en zou sturen= 9 €)
+ GRATIS bellen naar proximus in week-end
neem nu 140' in week-end (naar diverse proximus nummers)= 18,2 €
+ gratis roaming SMS'en STUREN vanuit Buitenland naar BE! (ga ik niet verrekenen)
+ 50 MB data/maand= 5 €/maand (0,10 €/MB)
(de kans dat je een Colruyt Mobile klant vindt om goedkoop naar te bellen, is quasi onbestaande....waarom wordt dit niet uitgebreid naar ALLE mobistar klanten?)
TOTAAL: +/- 40 €/maand bij Colruyt Mobile, 6 € bij Dommel.....(komt overeen met 200' bellen, 200 SMS, 50 MB data) gaat Colruyt Mobile dan ook mijn prijs aanpassen en 34 € crediteren op einde van de maand? Da's toch altijd bang afwachten....
UPDATE: al antwoord van colruyt Mobile gekregen dat ze dit dossier grondig gaan onderzoeken, en mij 'kortelings' gaan contacteren
Re: Colruyt Mobile
Idd. niet gepost, omdat er toch geen reactie op het forum kwam....
wel correct van colruyt, maar ben dan toch dommel time geworden
Beste,
Bedankt voor uw reactie.
We begrijpen dat het vervelend kan zijn om 40€ uit te geven in de hoop dat u daarvan er 34 zult terugkrijgen. Echter, we lezen dat u reeds klant bent bij Colruyt Mobile, en dus ook zult vastgesteld hebben dat we effectief doen wat we zeggen, namelijk onder de grens van 200 min, 200 smsjes en 200 MB,de laagste prijs garanderen.
Enige beperkingen zijn er wel. Degene waarbij u een andere visie heeft dan degene die wij hanteren is deze van 140 min. naar Proximus bellen. inderdaad, in uw situatie is het zéér interessant om van Dommel naar Proximus te bellen. Wij beschouwen dit als on-net bellen en houden hiermee ook zo rekening. Dus van Dommel naar Proximus wordt bij ons vergeleken met van Colruyt Mobile naar Colruyt Mobile. Dit voornamelijk omdat we niet over de gegevens beschikken van wie naar welke netwerken belt. Echter, jou suggestie om on-net open te stellen naar alle Mobistar klanten wordt absoluut bekeken! Indien hierin veranderingen komen hoort u er zeker nog van!
Dus hoeveel we effectief zullen terugbetalen is vanuit een hypothetisch standpunt moeilijk te zeggen. Maar de verschillende Dommel tariefplannen zullen zeker meegenomen worden, en vanaf begin januari 2014 zult u ook op uw klantenpagina kunnen vaststellen dat we dit tariefplan opgenomen hebben in ons systeem.
Met vriendelijke groeten,
******* *** *****
Helpdesk Colruyt Mobile
Edingensesteenweg 196
1500 Halle
helpdesk@colruytmobile.be
wel correct van colruyt, maar ben dan toch dommel time geworden

Beste,
Bedankt voor uw reactie.
We begrijpen dat het vervelend kan zijn om 40€ uit te geven in de hoop dat u daarvan er 34 zult terugkrijgen. Echter, we lezen dat u reeds klant bent bij Colruyt Mobile, en dus ook zult vastgesteld hebben dat we effectief doen wat we zeggen, namelijk onder de grens van 200 min, 200 smsjes en 200 MB,de laagste prijs garanderen.
Enige beperkingen zijn er wel. Degene waarbij u een andere visie heeft dan degene die wij hanteren is deze van 140 min. naar Proximus bellen. inderdaad, in uw situatie is het zéér interessant om van Dommel naar Proximus te bellen. Wij beschouwen dit als on-net bellen en houden hiermee ook zo rekening. Dus van Dommel naar Proximus wordt bij ons vergeleken met van Colruyt Mobile naar Colruyt Mobile. Dit voornamelijk omdat we niet over de gegevens beschikken van wie naar welke netwerken belt. Echter, jou suggestie om on-net open te stellen naar alle Mobistar klanten wordt absoluut bekeken! Indien hierin veranderingen komen hoort u er zeker nog van!
Dus hoeveel we effectief zullen terugbetalen is vanuit een hypothetisch standpunt moeilijk te zeggen. Maar de verschillende Dommel tariefplannen zullen zeker meegenomen worden, en vanaf begin januari 2014 zult u ook op uw klantenpagina kunnen vaststellen dat we dit tariefplan opgenomen hebben in ons systeem.
Met vriendelijke groeten,
******* *** *****
Helpdesk Colruyt Mobile
Edingensesteenweg 196
1500 Halle
helpdesk@colruytmobile.be
Re: Colruyt Mobile
Colruyt Mobile houd er mee op.
Colruyt Mobile stopt ermee
Vanaf dinsdag 2 juli 2014 zetten we onze diensten stop. Bent u Colruyt Mobile, dan schakelt u automatisch over op Mobistar, onze huidige netwerkprovider.
Re: Colruyt Mobile
Even hier vragen. Zitten wat meer mensen die met geld bezig zijn.
Ik wil niet moeilijk doen om het bedrag wat we nog als belwaarde hebben staan.
Maar wel om het principe.
In mijn ogen pleegt colruyt nu contractbreuk.
Ze voorzien wel een alternatief, maar men is niet verplicht om dit te volgen.
Kan men colruyt nu niet verplichten om het resterende belkrediet terug te storten?
Hun antwoord:
wij betalen geen belkrediet terug. Indien u een andere formule en/of operator wenst, kan u dat vrijblijvend wijzigen
Vrijblijven wijzigen? DUUH. Men is altijd vrij om te wijzigen.
Ik wil niet moeilijk doen om het bedrag wat we nog als belwaarde hebben staan.
Maar wel om het principe.
In mijn ogen pleegt colruyt nu contractbreuk.
Ze voorzien wel een alternatief, maar men is niet verplicht om dit te volgen.
Kan men colruyt nu niet verplichten om het resterende belkrediet terug te storten?
Hun antwoord:
wij betalen geen belkrediet terug. Indien u een andere formule en/of operator wenst, kan u dat vrijblijvend wijzigen
Vrijblijven wijzigen? DUUH. Men is altijd vrij om te wijzigen.
Re: Colruyt Mobile
Goh contractbreuk. Je blijft dezelfde tarieven krijgen, tot in der eeuwigheid.
Zie ook het topic in de Kroeg.
De helpdesk wist me te vertellen dat de tarieven blijven gelden voor ex-Colruyt Mobile klanten, ook bij herladingen. Dit blijft zo.
Zie ook het topic in de Kroeg.
De helpdesk wist me te vertellen dat de tarieven blijven gelden voor ex-Colruyt Mobile klanten, ook bij herladingen. Dit blijft zo.