Comfort 4life
TIP
Comfort 4life
Ik heb kbc comfort4life defense al meerdere jaren...eigenlijk wist ik niet beter en hebben ze me dat aangeraden op de bank....maar na zoveel tijd meer dan 900 euro verloren...niet gerealiseerd resultaat ...noemt dat dan. Iemand een idee Wat ik daar best mee doe nu? Niet echt aangenaam temeer omdat dat mijn spaarcentjes zijn...
Re: Comfort 4life
Heb je daar een ISIN-code van ? Dat is een lange code, meestal cijfers, maar die begint met BE of LU.
Heb je het hier over een beleggingsfonds of een Tak-23 levensverzekering ?
Heb je het hier over een beleggingsfonds of een Tak-23 levensverzekering ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hier is de fondsenfiche.
Je bent waarschijnlijk ingestapt aan de hoogste koers in maart 2015? Sindsdien een daling van 14% en de daling gaat nog steeds verder. En dat noemen ze dan "comfort voor het leven" en "defensief".
Je bent waarschijnlijk ingestapt aan de hoogste koers in maart 2015? Sindsdien een daling van 14% en de daling gaat nog steeds verder. En dat noemen ze dan "comfort voor het leven" en "defensief".
Ik heb er niets van ...geen nummers
Dank je voor die fiche...maar ik ben een leek..hierin...zegt me niets...ik zou alleen willen weten wat ik hier best mee doe
Ik zou die belegging van de hand doen. Kijk naar de koersgrafiek.
- Sinds de start van het fonds eind 2012 heeft het 6% opgebracht, dat is nog niet 1% per jaar.
- De koers nu is gelijk aan die van 5 jaar geleden.
- Sedert begin 2018 zien we een constante daling.
Met andere woorden, ze wachten tot aandelen gezakt zijn om ze te verkopen en omgekeerd ze kopen aandelen wanneer ze gestegen zijn. Lijkt mij eerder een strategie om het risico op winst zo klein mogelijk te houden. Verder weer zo een fonds van fondsen, instap kost en verzekeringspremie, kortom een vehikel om zo veel mogelijk te verdienen aan de defensieve profielen.Het fonds stelt zich als doel meer blootgesteld te zijn aan een eventueel aanhoudende stijging op de financiële markten dan aan een eventueel aanhoudende daling op de financiële markten. Daartoe zal de spreiding van de activa wijzigen doorheen de tijd. Bij een daling van de inventariswaarde zal het gewicht van de zogenaamde minder risicovolle activa (bijvoorbeeld obligaties, obligatie-ICB’s of geldmarktinstrumenten) toenemen in het nadeel van de zogenaamde meer risicovolle activa (bijvoorbeeld aandelen en/of aandelen-ICB’s). Omgekeerd zal bij een stijging van de inventariswaarde het gewicht van de zogenaamde minder risicovolle activa afnemen in het voordeel van de zogenaamde meer risicovolle activa.