Comfort Account
-
Sletje
Comfort Account
Beste,
Is het mogelijk om de calculator van de Comfort Account in netto rendementen te laten berekenen.
Momenteel werkt deze met bruto rendementen en dit is toch behoorlijk misleidend voor de meeste particulieren.
Is het mogelijk om de calculator van de Comfort Account in netto rendementen te laten berekenen.
Momenteel werkt deze met bruto rendementen en dit is toch behoorlijk misleidend voor de meeste particulieren.
Re: Comfort Account
Als men brutointresten in de calculator steekt- die bv. maandelijks gekapitaliseerd worden- dan gaat dit zeker een foutieve berekening geven.
Want enkel nettointresten kunnen gekapitaliseerd worden.
Want enkel nettointresten kunnen gekapitaliseerd worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Sletje
Er is geen (her)kapitalisatie van de uitgekeerde toegoeden,
Momenteel spreekt men in de calculator van
"Maandelijks uitgekeerd bedrag" of "Hoeveel wilt u maandelijks ontvangen"
Doch de berekende bedragen zijn bruto bedragen
en niet de netto bedragen die de meeste particuliere klanten zullen ontvangen.
-
JurgenG
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet zeker? Vermenigvuldigen met 0,85 en je bent er.Sletje schreef: Er is geen (her)kapitalisatie van de uitgekeerde toegoeden,
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
De calculator toont weliswaar de bruto rentevoet waarop de berekening gebaseerd is, maar het uiteindelijke resultaat is wel degelijk het netto bedrag dat je ontvangt.
Een voorbeeld:
Een belegging van 10.000 EUR op 5 jaar met maandelijkse intrestuitkering (rendement is momenteel 3,34% bruto) levert een maandelijks netto intrestbedrag op van 23,66 EUR.
De berekening: 10.000 * 3,34% / 12 * 0,85 = 23,66 EUR
Ook de omgekeerde berekening (welk kapitaal te investeren om x EUR per maand te ontvangen) gaat ervan uit dat het te ontvangen maandelijkse intrestbedrag netto is en geeft dus het bedrag op dat op de rekening dient te worden geplaatst om dit bedrag te bekomen, na aftrek van 15% RV.
Een voorbeeld:
Een belegging van 10.000 EUR op 5 jaar met maandelijkse intrestuitkering (rendement is momenteel 3,34% bruto) levert een maandelijks netto intrestbedrag op van 23,66 EUR.
De berekening: 10.000 * 3,34% / 12 * 0,85 = 23,66 EUR
Ook de omgekeerde berekening (welk kapitaal te investeren om x EUR per maand te ontvangen) gaat ervan uit dat het te ontvangen maandelijkse intrestbedrag netto is en geeft dus het bedrag op dat op de rekening dient te worden geplaatst om dit bedrag te bekomen, na aftrek van 15% RV.
De berekeningen op de website van Rabo zijn onzichtbaar. Slechts een deel van de pagina wordt weergegeven. Nog mensen met dit probleem?
Geen probleem met google crome,of firefox,
grt
grt
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Er zijn een paar mensen die ons inderdaad gemeld hebben dat een gedeelte van de berekeningstool niet volledig zichtbaar is. Voor de meeste gebruikers is alles wel correct zichtbaar en tot op heden hadden we zelf nog niets vreemds opgemerkt. We kijken dit in elk geval na en proberen zo snel mogelijk een oplossing te voorzien.Luc B. schreef: De berekeningen op de website van Rabo zijn onzichtbaar. Slechts een deel van de pagina wordt weergegeven. Nog mensen met dit probleem?
Kan iemand mij uitleggen waarom er zo een groot verschil is tussen de netto maandelijks uitgekeerde bedragen x12 en het netto jaarlijks uitgekeerde bedrag.
bvb geeft een geinvesteerd bedrag van 40.000€ op een looptijd van 5 jaar een netto maandelijks uitgekeerd bedrag van 71,12€ en een netto jaarlijks uitgekeerd bedrag van 867€. Als ik echter 71,12 vermenigvuldig met 12 kom ik op slechts 853,44€.
Waar gaat die 13,56€ dan naartoe?
bvb geeft een geinvesteerd bedrag van 40.000€ op een looptijd van 5 jaar een netto maandelijks uitgekeerd bedrag van 71,12€ en een netto jaarlijks uitgekeerd bedrag van 867€. Als ik echter 71,12 vermenigvuldig met 12 kom ik op slechts 853,44€.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
De reden voor dit verschil is dat de intrestvoet die wordt toegepast voor een contract met maandelijkse intrestuitkering (Rabo Comfort Account) iets lager ligt dan voor een contract met jaarlijkse intrestuitkering (gewone Rabo Termijnrekening). Op datum van 16/09 bedraagt de rentevoet voor een Rabo Comfort Account 2,51%, terwijl de intrest op een Rabo Termijnrekening 2,55% bedraagt. Als gevolg daarvan levert een contract met maandelijkse uitkering jaarlijks iets minder rente op. Daartegenover staat dan weer wel dat als u de maandelijks uitgekeerde intresten zou kapitaliseren, u bijna op hetzelfde resultaat zou uitkomen als een contract met jaarlijkse uitkering.varkentje schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er zo een groot verschil is tussen de netto maandelijks uitgekeerde bedragen x12 en het netto jaarlijks uitgekeerde bedrag.
Das duidelijk. Bedankt!