Compagnie Bois Sauvage
TIP
Re: Compagnie Bois Sauvage
Hier blijven ze hoge volumes draaien. De koopaanbeveling was hier duidelijk op zijn plaats. 
Blijven stijgen. Dit kan toch niet meer aan de 'boekskes' liggen. Aan Recticel ook niet. Gewoon beursindexen volgen? Of speelt er nog iets?
Ik zou er niet te veel achter zoeken (Umicore doet het de laatste weken goed en Recticel doet het ook niet slecht).Fientje schreef:Blijven stijgen. Dit kan toch niet meer aan de 'boekskes' liggen. Aan Recticel ook niet. Gewoon beursindexen volgen? Of speelt er nog iets?
Intrinsieke waarde volgens Bois Sauvage bedraagt €281,9 per aandeel. Dus serieuze décote.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Dat was de toestand op 31/12/2014 ondertussen is dat al veel meer waard met de stijgende beurzen.gpv1 schreef:Intrinsieke waarde volgens Bois Sauvage bedraagt €281,9 per aandeel. Dus serieuze décote.
Wederom zeer hoog volume en stijgende koersen wat wil een mens nog meer. 
Eerlijk gezegd zie ik geen stijgende koersen. Eerder een schommelen in een zeer enge bandbreedte (200-230). En dat sinds een jaar.
Ergens heb je daar een punt. Maar op dit ogenblik steken we duidelijk in een stijgende trend. De enig vraag is of we dit keer wel voorbij die 235 gaan. Want daar keerde destijds de zaak.
Insider aankopen van het mgmt.
500 st. aan bijna 224€. 111k€. Niet direct voluit gaan dus. Zoiets van 'beter als op een spaarboekje'.
De vorige insidertransactie dateert dan weer van december 2014.
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... is+Sauvage" onclick="window.open(this.href);return false;
Link werkt niet altijd.
http://www.fsma.be/nl/Supervision/fm/ma ... is+Sauvage" onclick="window.open(this.href);return false;
Link werkt niet altijd.
Teken dat Bois sauvage goedkoop staat he.jens_dev schreef:Insider aankopen van het mgmt.
groeten
Die conclusie daaruit halen lijkt mij een brug te ver. Je mag, geen probleem. Maar beleggen, en liefst goed beleggen is jezelf niks wijsmaken. En geen koffiedikkijken in tekenen en runen. 500st., te klein om enige conclusie uit te halen.
Heb zelf ook Bois, dus het gaat er mij niet om om ze af te kammen.
Heb zelf ook Bois, dus het gaat er mij niet om om ze af te kammen.
Sinds kort is het aandeel aan het stijgen! als je dit niet ziet ben je stekeblind.Fientje schreef:Eerlijk gezegd zie ik geen stijgende koersen. Eerder een schommelen in een zeer enge bandbreedte (200-230). En dat sinds een jaar.
Gisteren werden er nog eens extra 100 stuks aangekocht aan 227 euro.Fientje schreef:500 st. aan bijna 224€. 111k€. Niet direct voluit gaan dus. Zoiets van 'beter als op een spaarboekje'.
Link werkt niet altijd.
Schitterende argumentatie, helaas een serieus forum onwaardig.laeka schreef:Sinds kort is het aandeel aan het stijgen! als je dit niet ziet ben je stekeblind.Fientje schreef:Eerlijk gezegd zie ik geen stijgende koersen. Eerder een schommelen in een zeer enge bandbreedte (200-230). En dat sinds een jaar.
Kijk eens in de lijst met insider aankopen. Ik ben zeker dat je er vindt van vorig jaar aan dezelfde koers als nu. De beurs is er sindsdien met een grote sprong op vooruit gegaan, Bois koerst nog steeds rond die 224 die ECFC in juli 2014 betaalde, ook 500 stuks toen.
Daaruit een conclusie trekken is dus echt niet mogelijk. Van 224 naar 226.5 op 9 maanden noem ik geen stijging. Eigenlijk is dat relatief serieus verlies. Zoek de indexen maar eens op. Maar soit.
Ben trouwens sinds enige tijd Bois aan het verkopen.