Compagnie Bois Sauvage
TIP
Re: Compagnie Bois Sauvage
Eindelijk herstel evenwel onder klein volume.
Ik maak mij allerminst zorgen omtrent Bois Sauvage. Goedkoop, mooi dividend, veilig, regelmatig een kapitaalsvermindering, en vroeg of laat koopt de familie Paquot Bois Sauvage volledig op.
Ik maak mij allerminst zorgen omtrent Bois Sauvage. Goedkoop, mooi dividend, veilig, regelmatig een kapitaalsvermindering, en vroeg of laat koopt de familie Paquot Bois Sauvage volledig op.
Bois Sauvage presteert zwak sinds de dividendenknip.
Geen probleem voor mij. Ik heb tijd zat. Ik zie Bois Sauvage als een volwaardig en beter alternatief dan een spaarboekje.
En dividendbedrag van > 3% netto zie ik alvast als wachtgeld.
Vroeg of laat zullen ze wel nog eens een forse kapitaalvermindering doen als ze natuurlijk tegen die tijd niet van de beurs zijn verdwenen.
Geen probleem voor mij. Ik heb tijd zat. Ik zie Bois Sauvage als een volwaardig en beter alternatief dan een spaarboekje.
En dividendbedrag van > 3% netto zie ik alvast als wachtgeld.
Vroeg of laat zullen ze wel nog eens een forse kapitaalvermindering doen als ze natuurlijk tegen die tijd niet van de beurs zijn verdwenen.
Staan op men watchlist momenteel.
Plan een aankoop rond september.
Plan een aankoop rond september.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Mouche, volgens mij zit die mogelijke boete wel verrekend in de koersen en zelfs veel meer dan dat die boete effectief is.mouche schreef:Maarten, op een andere site heeft ook ene Maarten gereageerd ( misschien jij) dat de boete die Bois Sauvage boven het hoofd hangt, niet verrekend zit in de koers...in het ergste geval kan de daling dan zo groot zijn dat dividend plus kapitaalsvermindering min boete, nog de moeite waard is nu aan te kopen?Maarten schreef:Bois Sauvage zit ook in mijn portefeuille. De strips zou ik niet direct aanraden. Het RV verschil is miniem en voor je het weet zet de regering alles (ook strips) op 25%. Inderdaad sterke kapitaalsvermindering en deftig dividend. Ze soigneren de laatste jaren hun aandeelhouders bijzonder goed.
U weet wel: "de soep wordt nooit zo heet geëten als ze wordt opgediend".
Ondertussen is Bois Sauvage wat herstelt en staan we terug op de niveaus van voor de dividendenknip.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Aandeel terug naar af.
Nakende proces weegt toch duidelijk door.
Paar weken geleden klein pakket verkocht met kleine winst aan 184 euro. (aankoop was 177,12 euro)
Ben van plan terug in te stappen. Aan 175 euro zou mooi zijn!
Paar weken geleden klein pakket verkocht met kleine winst aan 184 euro. (aankoop was 177,12 euro)
Bois Sauvage heeft het inderdaad moeilijk na de dividendenknip om terug normale niveaus te bereiken.Brugse Leeuw schreef:Aandeel terug naar af.
Ik weet niet of dat nakende proces echt doorweegt. Misschien wel, misschien ook niet.
Ik behoud Bois Sauvage voor de lange termijn. Wordt vroeg of laat van de beurs gehaald en ik heb geduld zat.
Ondertussen is het dividend en een eventuele kapitaalsvermindering mooi wachtgeld voor mij.
-
beursdemon
Zei je ook over jensen group op beursduivel. Ondertussen nog steeds 'dead money'.Piper schreef:Bois Sauvage heeft het inderdaad moeilijk na de dividendenknip om terug normale niveaus te bereiken.Brugse Leeuw schreef:Aandeel terug naar af.
Ik weet niet of dat nakende proces echt doorweegt. Misschien wel, misschien ook niet.
Ik behoud Bois Sauvage voor de lange termijn. Wordt vroeg of laat van de beurs gehaald en ik heb geduld zat.
Ondertussen is het dividend en een eventuele kapitaalsvermindering mooi wachtgeld voor mij.
Beursdemon, lijkt voorlopig dead money maar zo ken ik er wel nog een paar. Tessenderlo, CFE, Sofina, enz.
Hoewel het kan snel verkeren, zei Brederode.
En Bois Sauvage behoort zeker tot het segment mogelijke overname-prooien, maar dat kan inderdaad altijd lang duren.
Familie Paquot koopt wel zeer vaak in en deze slimme mensen doen dat natuurlijk zonder dat de koers daarvan fors wordt opgedreven.
Ik heb in elk geval tijd zat. Ondertussen krijgen we wel mooie dividenden en vaak wat mooie kapitaalsverminderingen.
Ik begin zelf te twijfelen om eventueel nog wat bij te kopen.
Aan welke aandelen geeft u momenteel de voorkeur?
Hoewel het kan snel verkeren, zei Brederode.
En Bois Sauvage behoort zeker tot het segment mogelijke overname-prooien, maar dat kan inderdaad altijd lang duren.
Familie Paquot koopt wel zeer vaak in en deze slimme mensen doen dat natuurlijk zonder dat de koers daarvan fors wordt opgedreven.
Ik heb in elk geval tijd zat. Ondertussen krijgen we wel mooie dividenden en vaak wat mooie kapitaalsverminderingen.
Ik begin zelf te twijfelen om eventueel nog wat bij te kopen.
Aan welke aandelen geeft u momenteel de voorkeur?
Bedoel je delisting-kandidaten?Piper schreef: En Bois Sauvage behoort zeker tot het segment mogelijke overname-prooien, maar dat kan inderdaad altijd lang duren.
Jens_Dev, uiteraard gaat het om een overname door de familie Paquot of zoals in vakjargon inderdaad wordt genoemd een delisting.
Dat is inderdaad héél waarschijnlijk. De vele KV's uit het verleden wijzen volgens mij ook in die richting.
Natuurlijk weet niemand wanneer of tegen welke prijs dit zal gebeuren. Hoeveel is de intrinsieke waarde op dit ogenblik ongeveer? Iemand enig idee?
Natuurlijk weet niemand wanneer of tegen welke prijs dit zal gebeuren. Hoeveel is de intrinsieke waarde op dit ogenblik ongeveer? Iemand enig idee?
Intrinsieke waarde zit rond de 274 euro, wat een decoté van 35% impliceert.
Is er bij deze intrinsieke waarde rekening gehouden met de Fortis claim, deze zou kunnen oplopen tot 29.74 EUR / aandeel.
ronnie schreef:Is er bij deze intrinsieke waarde rekening gehouden met de Fortis claim, deze zou kunnen oplopen tot 29.74 EUR / aandeel.
De soep zal mijn inziens nooit zo heet geëten worden als ze wordt opgediend.
In elk geval zal het een goede zaak zijn dat ze claim van de baan is, want dan is de onzekerheid weg en beurzen houden nu eenmaal niet van onzekerheid.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Vinden jullie het interessant om nu in te stappen?