Consolidatie vrijstelling RV van alle spaarrekeningen tesamen??
-
hedemo
Consolidatie vrijstelling RV van alle spaarrekeningen tesamen??
In het reglement van de excellence rekening,in voege sinds 01/01/09, vind ik
onder punt 4.2 volgende tekst:
Vanaf 2008 zal de vrijstelling van roerende voorheffing berekend worden op
basis van al de gereglementeerde spaarrekeningen die de klant bij de bank
heeft.
Betekent dit dat de renten van ALLE spaarboekjes,die een klant heeft bij de bank,samengeteld worden en dat er RV (15%) zal geheven worden op het
stuk rente dat 2 x 1660 euro (voor 2009 éx1730 euro) teboven gaat?
Graag wat meer uitleg omtrent dit punt 4.2 dat ik nu pas ontdek in uw nieuw
reglement en op het ogenblik van opening van mijn eerste rekening in de loop
van 2008 (maart 2008) nog niet in het reglement stond.
onder punt 4.2 volgende tekst:
Vanaf 2008 zal de vrijstelling van roerende voorheffing berekend worden op
basis van al de gereglementeerde spaarrekeningen die de klant bij de bank
heeft.
Betekent dit dat de renten van ALLE spaarboekjes,die een klant heeft bij de bank,samengeteld worden en dat er RV (15%) zal geheven worden op het
stuk rente dat 2 x 1660 euro (voor 2009 éx1730 euro) teboven gaat?
Graag wat meer uitleg omtrent dit punt 4.2 dat ik nu pas ontdek in uw nieuw
reglement en op het ogenblik van opening van mijn eerste rekening in de loop
van 2008 (maart 2008) nog niet in het reglement stond.
-
BKCP bank
Re: Consolidatie vrijstelling RV van alle spaarrekeningen tesamen??
Beste klant,
Ik citeer hier de wetgeving inzake roerende voorheffing op gereglementeerde spaarrekeningen :
Voor de bepaling van het bedrag van inkomsten van kapitalen en roerende goederen onderworpen aan de PB, mag de vrijstelling van 50.000 F (12) maar één keer per belastingplichtige toegepast worden of, desgevallend, per gezin, wanneer de inkomsten van kapitalen en roerende goederen van de ouders en de kinderen gecumuleerd zijn (zie ministeriële verklaring, Kamer, “Annales parlementaires”, zitting van 14.6.1962, p. 31).
[12 Dit bedrag wordt geïndexeerd overeenkomstig art. 178, WIB 92 (zie 178/2 en 178/A/Bijlage/1).]
Voor verdere informatie kan u steeds terecht in uw vertrouwd BKCP kantoor en op onderstaand telefoonnummer.
BKCP Client Center
02/289.84.06
Ik citeer hier de wetgeving inzake roerende voorheffing op gereglementeerde spaarrekeningen :
Voor de bepaling van het bedrag van inkomsten van kapitalen en roerende goederen onderworpen aan de PB, mag de vrijstelling van 50.000 F (12) maar één keer per belastingplichtige toegepast worden of, desgevallend, per gezin, wanneer de inkomsten van kapitalen en roerende goederen van de ouders en de kinderen gecumuleerd zijn (zie ministeriële verklaring, Kamer, “Annales parlementaires”, zitting van 14.6.1962, p. 31).
[12 Dit bedrag wordt geïndexeerd overeenkomstig art. 178, WIB 92 (zie 178/2 en 178/A/Bijlage/1).]
Voor verdere informatie kan u steeds terecht in uw vertrouwd BKCP kantoor en op onderstaand telefoonnummer.
BKCP Client Center
02/289.84.06
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.