Consumer Staples Select Sector SPDR
TIP
Consumer Staples Select Sector SPDR
Iemand ervaring met dit fonds? nu dat ik zeer slechte rendementen haal zoek ik toch wat meer stabiliteit....
Re: Consumer Staples Select Sector SPDR
Het is wel enorm volatiel met een langdurige topvorming met het 50 MA die naar het 200 MA aan het dalen is. Maar het is juist 1 van de zeldzame sectoren die nog overeind blijven. Top in de XLP ETF februari was 58,45 en nu rond de 55 en op meerdere jaren gestegen.
Alleen Utilities met ook gaz en Reit staan ook net zoals XLP boven het 50 en 200 ma. in fase 2. Al de rest is een ramp.
Je hebt dus juist veel geluk met deze. Andere sectoren zoals financials zijn een bloedbad. Of kan je niet tegen -7%?
Dan zou ik zeker volledig wegblijven van de beurs want zonder verliesposten werkt beleggen op de beurs niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja,
Zit nu met een rendement van -45% ong...dankzij mijn aperams, postnl en de topper ....nyrstar....kan wel wel verlies verdagen maar zou nu toch wat geld in een stabiel fonds willen steken, Die andere aandelen ga ik maar laten staan....je weet maar nooit....
Zit nu met een rendement van -45% ong...dankzij mijn aperams, postnl en de topper ....nyrstar....kan wel wel verlies verdagen maar zou nu toch wat geld in een stabiel fonds willen steken, Die andere aandelen ga ik maar laten staan....je weet maar nooit....
Dalende aandelen aanhouden is een typische beleggersfout waar we allemaal mee te maken gehad hebben.mgkes schreef: ↑11 december 2018, 19:51 Tja,
Als je er geen tijd wil insteken zou ik wachten tot wanneer later de beurs in Amerika uitbodemt en de zenuwachtigheid er volledig verdwenen is en dan een S&P ETF kopen. Alleen in Amerika zitten heel veel goede bedrijven, in Europa maar enkele en de emerging markets zaten altijd meer in een berenmarkt dan in een stijgende markt. Ook niet leuk voor de lange termijn. Belgie zeker mijden want in Vectorvest vind ik voor Belgie zelfs maar 8 echt betrouwbare bedrijven met een safety van boven de 1.
In Amerika zijn er met dezelfde maatstaven, zo maar maar liefst 1290 bedrijven met een safety van boven de 1.
Met de S&P zit je ook in de grootste aandelen zodat je minder last hebt van shorters en je zit veilig bij de waarden die de instutionelen aanhouden.