Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Contac,t elektriciteit vernieuwen

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
24 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

Contac,t elektriciteit vernieuwen

• Citeer

Bericht door nuyttie » 25 oktober 2014, 20:59

vorige week email gekregen van essent om mijn contract te hernieuwen. Via de vreg een vergelijking gevraagd en idd essent nog steeds de goedkoopste, maar...

1.hetgeen essent mij voorstelt is duurder dan de simulatie van de vreg. Weeral zo'n truc om luiaards meer te doen betalen dan mensen die wel de moeite doen om er wat tijd in te steken ? nochtans zelfde tariefplan. en dit voor zowel de gas als ekektriciteit

2. vregsite houdt blijkbaar geen rekening met acties waardoor je bvb 100 euro cadeau krijgt als nieuwe klant

J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

Re: Contac,t elektriciteit vernieuwen

• Citeer

Bericht door J Lawieck » 26 oktober 2014, 06:14

1. http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/art ... lant.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

2. http://www.vreg.be/waarom-verschillen-d ... andere-sim" onclick="window.open(this.href);return false; - Geen tijdelijke promoties
Ik denk dat een site als vreg geen rekening kan houden met elke mogelijke promotie/korting. Zo krijgt mijn vriendin via haar werk ook korting op allerhande zaken; als zo'n site daar allemaal rekening moet mee houden ...

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
pevepe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer pevepe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pevepe » 26 oktober 2014, 07:44

Probeer het volgende eens:
Http://www.mijnenergie.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar krijg je met jouw specifieke gegevens de prijzen van alle leveranciers met vermelding van de lopende kortingen.

iejoor
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer iejoor
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door iejoor » 26 oktober 2014, 12:14

pevepe schreef:Probeer het volgende eens:
Http://www.mijnenergie.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
goeie tip.
Heb huidig voorstel van groepsaankoop prov. Antw. hiermee geëvalueerd en aanvaard

MichaelV
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer MichaelV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MichaelV » 26 oktober 2014, 21:30

Om professionele redenen ken ik de energiemarkt door en door, vnl. die van elektriciteit en aardgas. Zonder specifieke leveranciers naar voren te schuiven, hierbij enkele opmerkingen op hierboven vermelde reacties.

1. Een groepsaankoop is niet altijd de goedkoopste oplossing. Dikwijls zijn groepsaankopen zelfs duurder dan de standaard tarieven of de huidige tarieven waarop je recht hebt. De energiemarkt is niet evident, maar energieprijzen gaan op en neer en volgen een energiebeurs. Je kan met een standaard markttarief hebben ingetekend op een moment dat de prijzen laag waren en nu via een groepsaankoop een veel duurder tarief krijgen voorgesteld. De organisator van de groepsaankoop vergelijkt dan met de huidige marktprijzen (die dan ook duur zijn) en kan dan beweren dat je x procent bespaart. Maar als je voorheen waarde 5 betaalt en nu is de marktprijs waarde 8, dan is het voordeel van de groepsaankoop (bv. waarde 7) inderdaad goedkoper dan de marktprijs, maar niet dan je huidige tarief. Momenteel zijn de elektriciteitsprijzen bv. relatief duur t.o.v. enkele maanden geleden (= de markt + discussie rond blackout). De kans dat een groepsaankoop momenteel dus goedkoper is, is twijfelachtig.
2. Bij groepsaankopen kunnen er ook bonussen worden gegeven die je pas krijgt na het verlopen van de initiële duurtijd van je contract. Wanneer je nadien intekent op een andere groepsaankoop of voorstel (voor het eigenlijke contract afloopt), dan krijg je de bonus niet en heb je geen enkel voordeel gehad. Consumenten kunnen veranderen van leverancier wanneer ze willen, dus stel dat je niet tevreden bent van de huidige leverancier, dan ben je eigenlijk ergens verplicht van te blijven (tenzij je je bonus wil opgeven).
3. De website van de VREG kan volgens het nieuwe consumentenakkoord geen vergelijkingen doen mét kortingen, dit wordt alleen maar gedaan door de commerciële vergelijkingssites. De resultaten van de VREG-test zijn wel dé meest correcte, het is immers het officiële "orgaan". Niettemin dat de commerciële gecontroleerd worden.
4. Opgelet met kortingen op commerciële vergelijkingswebsites. De duurdere leveranciers gebruiken momenteel immers promoties om hoger te scoren op deze vergelijkingsmodules. Hiermee staan ze bovenaan in de rangschikking, maar lees altijd de kleine lettertjes. Net zoals bij groepsaankopen worden bonussen vaak toegekend na het einde van het contract. Je bent dus ergens gebonden om te blijven of niet eerder te vertrekken, want anders heb je één van de duurste tarieven op de markt betaald. Deze kortingen zijn ook maar geldig tijdens bv. het eerste jaar van je contract of de initiële duurtijd van je contract. Nadien val je terug op één van de duurste tarieven. Deze strategie wordt gevolgd door een aantal zeer grote spelers en "grotere" spelers waarvan de naam hier al gevallen is. Velen denken dat ze een deal hebben gehad en een grote korting, maar als je een bij een leverancier de waarde 100 betaald en de waarde 20 als korting krijgt, dan betaal je 80 om nadien 100 te betalen. Terwijl je bij de spelers die deze strategie niet volgen misschien 85 betaald, maar dan wel altijd. Welke is dan de goedkoopste (tenzij je van korting naar korting wil springen, continu de voorwaarden en duurtijden wil opvolgen, enz)?

Wat kan je dan doen? Altijd 2 elementen vergelijken: de prijs van het abonnement en de energieprijs (= kWh-prijs). De energieprijs doe je dan "maal" je verbruik. Daar tel je de abonnementskost bij op. De overige kosten zijn bij alle leveranciers dezelfde. Ik verkies een permanent lage kWh-prijs boven een hoge kWh-prijs en een bonus/korting.

Belangrijkste boodschap: laat je niet misleiden of lees altijd de voorwaarden en kleine lettertjes. :)

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 4 november 2014, 12:33

Je moet toch gewoon elk jaar veranderen van leverancier. Bijna elke leverancier geeft kortingen voor nieuwe klanten gedurende het eerste jaar. Soms korting op de kWh, soms een forfaitair bedrag, soms beide.

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 25 november 2014, 20:34

Uiteindelijk overgestapt naar Luminus met tweemaal een welkomstgeschenk van 100 euro, dus 200 euro in totaal.
Was interessanter dan het aanbod van testaankoop, en veel interessanter dan het voorstel van huidige leverancier Essent ter verlenging van mijn contract.

Ik snap niet waarom ze in het nieuws commentaar gaven dat het niet meer zo interessant is om te vergelijken. Het is een besparing van honderden euro's per jaar.

(En toeval of niet maar op spaargids krijg ik nu telkens de banner te zien van luminus :D )

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 26 november 2014, 00:35

nuyttie schreef:Uiteindelijk overgestapt naar Luminus met tweemaal een welkomstgeschenk van 100 euro, dus 200 euro in totaal.
Was interessanter dan het aanbod van testaankoop, en veel interessanter dan het voorstel van huidige leverancier Essent ter verlenging van mijn contract.

Ik snap niet waarom ze in het nieuws commentaar gaven dat het niet meer zo interessant is om te vergelijken. Het is een besparing van honderden euro's per jaar.

(En toeval of niet maar op spaargids krijg ik nu telkens de banner te zien van luminus :D )
en wanneer krijgt de die korting , kan verkeerd zijn maar pas na 12 maand klant.
Estate Guru believer.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 26 november 2014, 07:50

Vanuit de v oorwaarden op de website:
Als nieuwe klant krijgt u een korting van 100,00 € (incl. BTW) gedurende 1 jaar voor het afsluiten van een Luminus Optimal elektriciteitscontract in november 2014. Deze korting zal pro rata gespreid worden over uw volgende afrekeningen.
Ik heb voor mij ook de rekening gemaakt.
Vorige jaren heb ik ook meegedaan met de groepsaankoop van de provincie Antwerpen (telkens Essent).
Dit jaar ook ingeschreven alsook in die van Test Aankoop.
TA was ietsje goedkoper dan die van de provincie.

Daarna zelf beginnen uitrekenen via verschillende websites.
Nog een tip! Opgepast: vreg.be houdt geen rekening met lopende kortingen!!

Door allerhande kortingen voor nieuwe klanten, kom ik het goedkoopste uit bij
Electrabel voor elektriciteit en Luminuis voor gas.
Daar ik een vrij laag verbruik heb, krijg ik zelfs meer korting dan dat ik verbruik heb ;D
Het verschil tussen de groepsaankoop en het zelf te doen, ligt bij mij op een 110€ voor beide gecombineerd.

Ik heb ook uitgerekend dat indien ik geen klant van Essent was, de groepsaankoop van provincie Antwerpen (essent dus) minder interessant zou zijn dan dat ik zelf klant werd bij Essent. De korting op prijs per KWh compenseerde de korting van nieuwe klanten niet voor mijn verbruik.

Natuurlijk moet je je wel elk jaar zelf de oefening doen en switchen.
En ik stel me ook de vraag:
Vorig jaar Essent, komend jaar electrabel. Als ik volgend jaar terug naar Essent zou gaan, ben ik dan terug een nieuwe klant of niet ?
Welke definitie hanteren ze voor 'nieuwe klant'?

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 26 november 2014, 08:45

platin schreef:
nuyttie schreef:Uiteindelijk overgestapt naar Luminus met tweemaal een welkomstgeschenk van 100 euro, dus 200 euro in totaal.

en wanneer krijgt de die korting , kan verkeerd zijn maar pas na 12 maand klant.
klant bij Essent vanaf 1/1/14, korting gekregen bij de afrekening in mei 2014.

molenveld
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door molenveld » 26 november 2014, 10:21

platin schreef:en wanneer krijgt de die korting , kan verkeerd zijn maar pas na 12 maand klant.
Normaal bij eerstvolgende jaarafrekening (= na jaarlijkse meteropname).

mbbs
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer mbbs
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mbbs » 24 december 2014, 21:02

Bij mijn huidige leverancier (Ecopower) ben ik goedkoper af dan bij 2 recente groepsaankopen (De Standaard en Test Aankoop)
De standaard bleef bij hoog en bij laag beweren dat dat onmogelijk was en bleef pushen om in te tekenen.
Test-Aankoop stuurde spontaan een mailtje dat ik beter af was bij mijn huidige leverancier.

tuinhuis
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer tuinhuis
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door tuinhuis » 25 december 2014, 10:03

Mijn zus beweert dat je op elk moment van energieleverancier kan veranderen zonder verbrekingsvergoeding en dat je niet moet wachten tot de vervaldatum van je contractperiode. Ik dacht dat je van leverancier kan veranderen tegen het einde van je contractperiode maar dat je rekening moet houden met een opzegtermijn van 1 of 2 maand. Wie heeft gelijk ?

pevepe
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer pevepe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pevepe » 25 december 2014, 10:24

Ik denk dat je zus gelijk heeft.
Ik ben recent ook overgeschakeld, 3 maanden voor het einde van het jaarcontract. De overschakeling gebeurde binnen de 3 weken na de aanvraag. Er was geen verbrekingsvergoeding.
Wel opletten dat de kortingen (welkomst nieuwe klant en dergelijke) van de huidige leverancier reeds verrekend zijn in de jaarafrekening. Deze zijn dan niet meer terugvorderbaar.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 25 december 2014, 10:46

Toch opletten. Meen ergens gelezen te hebben dat contracten van bepaalde duur enkel opgezegd kunnen worden na opzegtermijn of bij einde contract.
Dat geldt bijvoorbeeld bij telecomcontracten waar je een goedkope smartphone krijgt bij een contract van bv 2 jaar.
Zou wel makkelijk zijn als je dan op eender welk moment gewoon weg zou kunnen en de gsm zou mogen houden.

Gesloten
  • Afdrukweergave

24 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy