Contract voor aardgas en elektriciteit
Re: Contract voor aardgas en elektriciteit
Dat kun je zeker, Stijn. 25k per hectare. Tenminste als je het perceel omvormt tot bosgrond.
-
- Newbie
- Contacteer:
ik heb momenteel een contract bij ecopower , ik heb zonnepanelen en een analoge teller
verbruik vorig jaar 0 kwh dagteller +- 450 kwh nachtteller
Nu komt daar volgend jaar +- 200 euro aan forfetaire kost bij ivm mijn zonnepanelen ,
heeft iemand dezelfde situatie en al eens bekeken of je elders zonder die kost goedkoper uitkomt ?
Nu komt daar volgend jaar +- 200 euro aan forfetaire kost bij ivm mijn zonnepanelen ,
heeft iemand dezelfde situatie en al eens bekeken of je elders zonder die kost goedkoper uitkomt ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Zelfde situatie. Ik laat het voor wat het is. Altijd tevreden geweest bij ecopower, faire speler en nooit het idee gehad dat ze je er opleggen. Bovendien is er geen garantie dat als je switcht dit bij de nieuwe leverancier er ook niet komt.
Digitale meter laten plaatsen en probleem van die 200 € is opgelost.Bonbon3993 schreef: ↑4 november 2023, 08:31
Of vindt u het normaal dat een ander al jaren mag betalen voor uw eigen profijt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat ik normaal vind maakt niet uit, ik stel gewoon een vraag, kogels schieten op het internet kan iedereen hoor.Madame schreef: ↑4 november 2023, 09:33Digitale meter laten plaatsen en probleem van die 200 € is opgelost.Bonbon3993 schreef: ↑4 november 2023, 08:31
Of vindt u het normaal dat een ander al jaren mag betalen voor uw eigen profijt.
Beste Madame. Je moet uw gal spuwen bij de overheid en niet bij alle eigenaars van zonnepanelen.
Toen ik instapte was er nog geen sprake van prosumententarief of terugdraaiende teller. Is allemaal later door de strot geduwd. Als je een overeenkomst tekent ga je ervan uit dat dit niet verbroken wordt. Hoe slecht het ook was bedacht door de overheid. Ik was in de veronderstelling dat daar genoeg intelligentie zat maar daar ben ik van terug moeten komen spijtig genoeg.
Toen ik instapte was er nog geen sprake van prosumententarief of terugdraaiende teller. Is allemaal later door de strot geduwd. Als je een overeenkomst tekent ga je ervan uit dat dit niet verbroken wordt. Hoe slecht het ook was bedacht door de overheid. Ik was in de veronderstelling dat daar genoeg intelligentie zat maar daar ben ik van terug moeten komen spijtig genoeg.
Nooit gehoord van de zwaartekracht? Ethias gaf ook levenslang 4,75%, haha.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Wij hebben in 2009 ongeveer 20000 euro geinvesteerd tegen bepaalde voorwaarden:Terugdraaiende teller,geen prosumententarief, geen evenwichtstarief, GSC.Madame schreef: ↑4 november 2023, 09:33Digitale meter laten plaatsen en probleem van die 200 € is opgelost.Bonbon3993 schreef: ↑4 november 2023, 08:31
Het enige wat overgebleven is zijn de GSC.
Dit noemt men inderdaad contractbreuk.
Zonder de mensen die vroeg in zonnepanelen geinvesteerd hebben en subsidies van de overheid ( de overheid zijn wij allemaal samen) zouden zonnepanelen bijlange niet zo goedkoop geworden zijn.Dit geldt voor iedere " nieuwe technologie". chips (integretaded circuits) zijn er gekomen doordat de overheid (USA) geinvesteerd heeft in ruimtevaart.Daar profiteert nu iedereen van door alsmaar goedkoper wordende elektronica.Zo zal het altijd zijn, anders komen nieuwe dingen niet van de grond.Is zo voor warmtepompen, elektrische auto's enz...
En inderdaad, wij hebben waarschijnlijk een rendement van 6% per jaar, zodat onze panelen na 20 jaar (1,06)macht 20=320% opgebracht hebben.
6% opbrengst is heel normaal in de industrie voor een risicovolle belegging, waarom zou dit niet zo mogen zijn voor particulieren.
Een buurman van ons stak dit geld liever in een nieuwe auto; deze is ondertussen misschien nog 1500 euro waard.
Ieder maakt zijn eigen keuzes, en moet dan niet jaloers zijn op een ander die een betere keuze gemaakt heeft.
Want daar komt het op neer: jaloezie
€200 + prosumenten tarief + 450kWh, denk dat je best eens een vergelijking maakt met de V-test, zowel tussen verschillende leveranciers als tussen analoge en digitale teller.Bonbon3993 schreef: ↑4 november 2023, 08:31 ik heb momenteel een contract bij ecopower , ik heb zonnepanelen en een analoge teller
Madame schreef: ↑4 november 2023, 09:33Digitale meter laten plaatsen en probleem van die 200 € is opgelost.Bonbon3993 schreef: ↑4 november 2023, 08:31
In vind het niet normaal, leefloners, zoals jij, te moeten onderhouden.
hoeveel bedraagt uw pensioen mevrouw Bracke ?
Voor u een vraag.
Voor mezelf een weet.
Kan zelfs nog sparen elke maand van mijn pensioen.
Vraag me wel af wat Sammy liever heeft een leefloon betalen of diezelfde als inbreker over de vloer.
Met wat geluk wordt hij opgepakt en mag Sammy voor zijn celstraf betalen.
Doordenkertje voor velen.
Waarom altijd dat geheimzinnig gedoe over pensioenbedragen ? Het is toch maar een cijfer ?